MotoGP Pre2013 - Test

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Eller frustration över att inte kunna visa vad han verkligen kan. Finns väl ingen som inte tror att han skulle kunna kapa ett par tiondelar till på fabrikaren?

Jag vette fan... Undrar på riktigt hur resultatlistan skulle se ut om man satte Jorge och Valentino på Tech3 Yammorna, och Cal och Smith på fabrikarna... Misstänker att det skulle se precis likadant ut...

PBMs nya ram verkar grym :död

Skräll... :5sure

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
moto_motogp_2013_test_sepang_21.jpg

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Jag vette fan... Undrar på riktigt hur resultatlistan skulle se ut om man satte Jorge och Valentino på Tech3 Yammorna, och Cal och Smith på fabrikarna... Misstänker att det skulle se precis likadant ut...
Cal är nog övertygad om att han skulle kunna ge både Rossi och Lorenzo en match om han fick samma spec på sin hoj.

Ducati har 4 st fabrikare, Honda 4 st och Yamaha bara 2 st. De borde ha resurser att skaka fram en till så man kan ju undra varför de inte gör som de andra?

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
P€RRA;5748729 skrev:
Cal är nog övertygad om att han skulle kunna ge både Rossi och Lorenzo en match om han fick samma spec på sin hoj.

Ducati har 4 st fabrikare, Honda 4 st och Yamaha bara 2 st. De borde ha resurser att skaka fram en till så man kan ju undra varför de inte gör som de andra?
Självklart tror Cal det men jag tror inte han spöar Lorenzo oavsett fabrikare eller ej.
Yamaha går väl fortfarande med ganska betydande förluster?

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr

Bifogat

• 4191578656_5543037324.jpg
    4191578656_5543037324.jpg
    137 KB · Visningar: 146
  • 2014-Suzuki-MotoGP-Prototype_005.jpg
    2014-Suzuki-MotoGP-Prototype_005.jpg
    204.9 KB · Visningar: 123

MC Doktorn

Guest
Nja .. Bortglömd av vem? Vi som genom åren ser all rejs som sänds glömmer inte Spies så lätt. Möjligen glömmer de som strö kikar i brist på annat och av de som på sin höjd vet att Valentino Rossi har #46 fast sedan går gardinen ner!

Så många förhoppningar som inte infriats, ännu en karriär som avslutas på Ducati.:)

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Självklart tror Cal det men jag tror inte han spöar Lorenzo oavsett fabrikare eller ej. Yamaha går väl fortfarande med ganska betydande förluster?
Det tror inte jag heller men jag kan ändå förstå han frustration när de andra tillverkarna kan få fram 4 fabrikare. Det är väl hans försök att sätta press på Yamaha (som om det skulle hjälpa...).

MC Doktorn

Guest
Trenden på testerna visar tydligt att det är JL och DP som kommer göra upp om titeln 2013.
Rookien MM imponerar stort och faktiskt besviken på VR att han inte är mer konkurranskraftig.
Flera satellit förare som ligger på samma nivå, tror han kommer få problem med dessa.

Visserligen inget race men faktumet som visats senaste årens race är att vinsterna tas i början.

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Trenden på testerna visar tydligt att det är JL och DP som kommer göra upp om titeln 2013.
Rookien MM imponerar stort och faktiskt besviken på VR att han inte är mer konkurranskraftig.
Flera satellit förare som ligger på samma nivå, tror han kommer få problem med dessa.

Visserligen inget race men faktumet som visats senaste årens race är att vinsterna tas i början.
Ja, att DP och JL gäller som skyhöga favoriter är nog de flesta eniga om. Liksom att Marquez levererar mer än alla högt ställda förväntningar.

Rossi är det nog för tidigt att avfärda riktigt än, strategiskt gör den gamle (nåja) räven riktigt klokt i att fokusera på racetempo. Angående hans eventuella "pudlar" i intervjuer är det knappast förvånande - Yamaha hade med all säkerhet förklarat Lorenzos position visavi Rossi innan kontraktsförslaget distribuerades.

Jag kan faktiskt se Rossi framför mig efter en het batalj som han segrat i, slå ut med händerna och förvånat utbrista: "- Ai felt värry stråång and ven te athers seemd to loos gripp Ai poshd a littäl måår..." :)

Mer oroande är väl att hans mekaniska problem verkar fortsätta, han har snart tappat 20 varv idag. Om han nu inte vurpat?

Men vi får väl se, kan bara konstatera att hans fokus på rejstempo är förnuftig och logisk, snabbaste träningstid vinner inga lagrar och skapar inga ikoner...

Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det regnade kraftigt i natt och de första började köra runt 11:30 på regndäck. Bland annat har MM och Hayden kraschat utan att skada sig.

Dovi testade ett nytt chassi.

Greppet beskrevs som dåligt så man får väl ta tiderna med en liten nypa salt. Hoppas det blir torrt på Jerez.

Last edited:
Nyheter
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping