MotoGP Pre2013 - Test

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Finns det en motsättning mellan att ge allt på banan för att bidra till bra racing – och att inte vara nöjd med sitt material? Vem var snabbast av alla senast? Verkar vara ett haltande resonemang...
Nej det finns ingen motsättning i det. Däremot är jag skeptisk till att offentligt hela tiden klaga på din hoj skulle vara det bästa sättet att få bättre support av din hojleverantör.
Att Crutchlow är snabbast på en upptorkande bana under ett test bevisar verkligen inte att det skulle vara ett haltande resonemang. OM han regelbundet kommer spöa Lorenzo/Rossi under säsongen skulle det vara ett haltande resonemang.

Jag förstod precis vad du menade. Men inte att din kritik mot Crutchlow egentligen är sprungen ur altruism och omsorg för hans framtid.
Snarare fascination över hur han dels -orkar tjata om allt och alla som orsak till varför han inte är så snabb som han egentligen är och dels att han inte bryr sig/inte förstår hur fabrikerna ogillar det.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Skönt att det snart är dags för race så vi kan såga, hylla och dissa varandra med FAKTA! :D
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Sen kan man ju kanske diskutera huruvida det är att iaktaga erfoderlig försiktighet vid en gulflaggssituation, att dundra igenom en dold kurva i full fart med armbågen i backen. Ha ha ha....
Han har ju faktiskt inte armbågen i asfalten så han slog nog av liiiitegrann. ;)
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Sen kan man ju kanske diskutera huruvida det är att iaktaga erfoderlig försiktighet vid en gulflaggssituation, att dundra igenom en dold kurva i full fart med armbågen i backen. Ha ha ha....

Exakt!!! Med den flaggvakten ÄR ju kurvan dold!!!
Och är det inte så att EGENTLIGEN ska man kunna stanna! EGENTLIGEN!!!:fakta
 

MC Doktorn

Guest
Vi får väl se om Crutchlows attityd i offentligheten kommer göra att han får fler fabriksdelar till sin hoj eller om Yamaha kommer tycka att "honom ska vi ha istället för Rossi".
Man kan kalla Cals uppriktighet för att ha kurage men det är knappast ett bevis på bra business sense om han är intresserad av att få en fabrikshoj som inte är en Ducati.
Finns ingen anledning för Yamaha att byta Lorenzo som är en potentiell flerfaldig världsmästare och en bättre förare än Cal. Finns ingen anledning för Yamaha att byta ut Rossi som är populär, minst lika snabb som Cal och säljer hojar och promotar märket på ett sätt som Cal aldrig kommer göra.
Honda har Pedrosa som är en poteniell världsmästare och Marquez som är den största talangen i hela serien samt Bradl om det behöver bytas längre fram. Varför skulle de vilja ha Cal istället?
Dessutom är alla Cals intervjuer fyllda med bortförklaringar, ursäkter och åsikter om alla andra förare och vad de gjort och inte gjort. Alltid med syftet att påpeka att han egentligen är/kunde/borde vara snabbare. Tröttsamt.

Är det en kardinalsynd att begära det som är bättre och andra får i en motorsport :hihi

Det måste väl vara intressant ur alla perspektiv att man erbjuder fler förare bättre möjligheter. Detta har varit ett essentiellt problem inom Motogp racing.

Cal visar inte minst på Jerez att han tillhör toppen och uttrycker att han är nöjd med att prestera så pass bra, är inte det en bra värdegrund att vara före Rossi och Lorenzo på fabriksmaterial?
Eller vilka värdegrunder ska gälla, ödmjukhet eller kanske trevliga kommentarer om sina duktiga konkurrenter och beskrivningar om hur dålig man själv är :hihi

Tror det finns en hänsynslös politik inom Motogp där det finns ett aktivt motstånd mot att sprida dom bra delarna till "farliga" konkurrenter.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det handlar mest om vad som är smartast när du har tre möjliga tillverkare varav två japanska. Jag är säker på att skitsnack om deras hoj/politik osv offentligt inte är det bästa sättet att få vad du vill. Tror tom det är en av de sämre taktiker du kan välja men det är inte mitt problem. :)

Dornas problem är att det är för få tillverkare i serien och de som är kvar inte har hur mycket pengar som helst.
 

Svedberg

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
i skogen
Hoj
Honda RS125, Honda RVF400
Äh, Gustav, erkänn att du blir pissed off när Den engelske gentlemannen dissar tillverkaren av din TZ :hej
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag är säker på att skitsnack om deras hoj/politik osv offentligt inte är det bästa sättet att få vad du vill. Tror tom det är en av de sämre taktiker du kan välja men det är inte mitt problem. :)
Den som undrar kan ju alltid fråga Biaggi hur det går när man "förolämpar" sin japanska arbetsgivare.

Visst vore det en dröm med 5-6 fabrikare från varje tillverkare men man ska inte glömma att det mesta görs förhand på dessa maskiner. Bara att svetsa en ram till RC213V tar 50 timmar för en person.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag är säker på att skitsnack om deras hoj/politik osv offentligt inte är det bästa sättet att få vad du vill. Tror tom det är en av de sämre taktiker du kan välja men det är inte mitt problem. :)
Den som undrar kan ju alltid fråga Biaggi hur det går när man "förolämpar" sin japanska arbetsgivare.

Visst vore det en dröm med 5-6 fabrikare från varje tillverkare men man ska inte glömma att det mesta görs förhand på dessa maskiner. Bara att svetsa en ram till RC213V tar 50 timmar för en person.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
I had a chat with Karel Abraham, who’s riding an Aprilia CRT bike after two mostly painful years on a Desmosedici. So how do the two ‘bikes – one, an immensely expensive handmade one-off prototype, the other, a much cheaper street/race hybrid – compare?

“The Aprilia’s engine is slower, but the chassis is better and it’s nice for me to ride a ‘bike that I can trust,” said Abraham, delighted that he no longer has to sling a leg over the fickle Ducati.

So how is the chassis better? “It’s better in braking, in corner entry, mid-corner and corner exit.” Ah, right. In every corner? “Yes, every corner.”

It’s a mystery how Ducati can spend so many millions and still get it so wrong, when a hotted-up streetbike can be so right.


http://www.motorsportmagazine.com/race/moto-gp-race/crutchlow-on-top-as-motogp-testing-ends/
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Bara att svetsa en ram till RC213V tar 50 timmar för en person.
En dryg arbetsvecka för en person att tillverka en RC 213 V-ram? Låter väl inte så uppseendeväckande. Hur går det till alltså och var har du fått 50 timmar ifrån?
 

Bifogat

  • repsolhondateam2013_191.jpg
    repsolhondateam2013_191.jpg
    236.1 KB · Visningar: 73
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Top