...Cals egen karriär och hur hans uttalanden med största trolighet inte är en fördel när han ska förhandla om kontrakt eller delar osv. Det trodde jag du förstod men tydligen inte..
Jag tror nog de flesta förstår var du står i frågan vid det här laget...
Men man kan ju se saken ur ett annat perspektiv. Historien visar att det krävs fabriksmaterial för att vinna VM, vad tror du han gör i MotoGP om inte målet för honom är att en dag vinna serien? Hur ska han kunna köra ifrån alla andra om han inte redan nu ser sig själv som minst lika snabb? Genom att hela tiden upprepa för världen att han sitter på sämre material så bekräftar han samtidigt för sig själv varför han inte kan vinna några race, än. Om inte övertygelsen och tron på sig själv finns där, hur ska man då lyckas?
Du har själv skrivit det oräkneliga gånger i tråden, inte så troligt att Yamaha skickar ut Lorenzo eller Rossi de närmsta 2-3 åren. Så hur länge ska Cal slicka röv och nöja sig med sämre material än han blivit lovad (enligt honom själv), tycker du? Tror du han kommer få bättre grejer om han sitter i sin box, håller käft och spelar tacksam? Tror du han sänkte sitt marknadsvärde i helgen genom att basunera ut att han sitter på gamla grejer, samtidigt som han körde snabbare än fabriksförarna? Tror du Yamaha medvetet kommer sänka Tech3 genom att leverera sämre material, om Crutchlow ändå är på väg bort?
Jag tror att om det finns någon som kan få ordning på Ducatin så är det Dovi, och jag tror knappast att Hayden kommer vinna VM igen. Den hojen kan vara nästa steg för Crutchlow. Jag tror heller inte att Pedrosa kan räkna med att sitta kvar på Repsolondan hur länge som helst, OM han skulle bli frånkörd av sin nya spanska stallkamrat eller fortsätta drabbas av skadeproblem.
Sen är det kanske inte helt fel att vara lite ödmjuk och inte kalla förare för marginalspelare, innan säsongen ens börjat. Risken finns ju ändå att man en dag får äta upp sina ord.