MotoGP Pre2013 - Test

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Slutgiltiga tider från dagens test. De 4 första under gällande varvrekord:

Pos No Rider Bike Time Diff Prev.
1 46 Valentino Rossi Yamaha 1:39.525
2 99 Jorge Lorenzo Yamaha 1:39.540 0.015 0.015
3 35 Cal Crutchlow Yamaha 1:39.574 0.049 0.034
4 26 Dani Pedrosa Honda 1:39.630 0.105 0.056
5 4 Andrea Dovizioso Ducati 1:40.322 0.797 0.692
6 19 Alvaro Bautista Honda 1:40.686 1.161 0.364
7 93 Marc Marquez Honda 1:40.714 1.189 0.028
8 6 Stefan Bradl Honda 1:40.783 1.258 0.069
9 29 Andrea Iannone Ducati 1:41.088 1.563 0.305
10 69 Nicky Hayden Ducati 1:41.325 1.800 0.237
11 8 Hector Barbera FTR Kawasaki 1:41.376 1.851 0.051
12 38 Bradley Smith Yamaha 1:41.398 1.873 0.022
13 41 Aleix Espargaro Aprilia ART 1:41.444 1.919 0.046
14 9 Danilo Petrucci Suter BMW 1:41.529 2.004 0.085
15 51 Michele Pirro Ducati Test 1:41.603 2.078 0.074
16 14 Randy De Puniet Aprilia ART 1:41.686 2.161 0.083
17 71 Claudio Corti FTR Kawasaki 1:41.701 2.176 0.015
18 11 Ben Spies Ducati 1:41.702 2.177 0.001
19 17 Karel Abraham Aprilia ART 1:41.916 2.391 0.214
20 68 Yonny Hernandez FTR Kawasaki 1:42.050 2.525 0.134
21 67 Bryan Staring FTR Honda 1:42.107 2.582 0.057
22 5 Colin Edwards FTR Kawasaki 1:42.154 2.629 0.047
23 7 Hiroshi Aoyama FTR Kawasaki 1:43.959 4.434 1.805
24 70 Michael Laverty PBM 1:44.185 4.660 0.226
25 52 Lukas Pesek FTR Kawasaki 1:44.874 5.349 0.689
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Härmed utnämner jag Cal Crutchlow till den gnälligaste jävla surpuppan i hela depån.
Han har sedan dag ett hos Tech 3 inte gjort mer än klagat, gnällt och alltid skyllt på att han inte har fabirksmaterial, fel bromsar osv. osv.
Det här är hans tweets från de senaste dagarna.

Cal Crutchlow ‏@calcrutchlow mars 23
@MotoGP @Tech3Racing @BradleySmith38 I don’t have any new parts to test at all !

Matthew Birt ‏@birtymotogp 25m
Dovi on today: "A bit more than 0.7s is a good gap for us, but we made just half a day and the time is fast (cont) http://tl.gd/n_1rjdbod

Cal Crutchlow ‏@calcrutchlow 20m
@birtymotogp a lot of following from that garage today

Cal Crutchlow ‏@calcrutchlow 10m
Anyway caravans out there …, get off my wheel ! Do you own laps …

Tönt.
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
Triumph 765 rs Moto2 racer
Spies verkar het:rolleyes:, Dovi före Bautista, Marquez och Bradl är imponerande.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Tror inte den där listan säger jättemycket om hur det verkligen ligger till, som sagt är omasfalterad bana, verkar som det har regnat en del under dagen? Med tanke på så få förbättringar!
Men det som syns mest är att Rossi har fått tillbaka åkglädjen!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Cal gör verkligen allt för att inte få hjälp från Yamaha. Smart. :näsblod


That was not the case at Yamaha, Crutchlow said. "My bike is basically the same bike which Lorenzo started last season on," he said, adding that they were a year or more behind the factory team.

The bikes of Bradl and Alvaro Bautista were identical to the Repsol bikes, Crutchlow said, joking that even Bautista's suspension was the same. The Gresini team are using Showa, rather than Ohlins suspension, but Bautista's bike was using "Ohlins painted black" Crutchlow quipped. The Tech 3 man accepted that this was what he had to fight the season with, but said he was disappointed in the lack of support from Yamaha. "If I'm even half competitive with what I've got, if they give me something else I could be even more competitive," he said, but he wouldn't bother asking for updates. "Yamaha have a clear policy, a factory team is a factory team, and a satellite team is a satellite team."

This lack of support, in Crutchlow's eyes, could have consequences. If Yamaha needed help to fend off the challenges from Marquez and Pedrosa, Crutchlow was not inclined to be supportive. "I have no interest in helping anyone," Crutchlow said. "Why should I? I'm not contracted to Yamaha." Crutchlow had signed to return at Tech 3 for this season on the tacit understanding that he would get more support. That has not been forthcoming, in his opinion, and so the Englishman is likely to leap at the first chance of a factory ride that he gets. With the Yamaha and the Honda seats full, that will have to be elsewhere. Though it is very, very early days, it appears that Crutchlow's time with Yamaha will not extend much beyond this season.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Ibland undrar man om Cal bara är korkad eller om han inte fattar hur japaner ser på kritik mot det egna företaget? Okej, han har inte kontrakt med Yamaha men inbillar sig karln att de ska börja ge honom nya delar om han klagar i media?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
P€RRA;5765681 skrev:
Ibland undrar man om Cal bara är korkad eller om han inte fattar hur japaner ser på kritik mot det egna företaget? Okej, han har inte kontrakt med Yamaha men inbillar sig karln att de ska börja ge honom nya delar om han klagar i media?

Jag tror inte han är den skarpaste kniven i lådan..

Cal Crutchlow ‏@calcrutchlow
Anyway caravans out there …, get off my wheel ! Do you own laps …

Ben Spies ‏@BenSpies11 19m
“@calcrutchlow: Anyway caravans out there …, get off my wheel ! Do you own laps …” hey I wasn't following I know better! Ill follow the CRT

Cal Crutchlow ‏@calcrutchlow 2m
@BenSpies11 hahaha ! I know not you , the same old clowns. But you can , just leave a tip for me in my box
 
Last edited:

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
get off my wheel ! Do you own laps …
För att slippa folk som hänger på för att få bättre varvtid kan man avsiktligt bromsa 5-10 meter för sent - och själv ta en kontrollerad tur utanför och tillbaka upp på banan.
Sedan kanske också en snabb blick tillbaka på dammolnet skapat av förföljaren som trodde det skulle gå att svänga...
 

MC Doktorn

Guest
Cal gör verkligen allt för att inte få hjälp från Yamaha. Smart. :näsblod


That was not the case at Yamaha, Crutchlow said. "My bike is basically the same bike which Lorenzo started last season on," he said, adding that they were a year or more behind the factory team.

The bikes of Bradl and Alvaro Bautista were identical to the Repsol bikes, Crutchlow said, joking that even Bautista's suspension was the same. The Gresini team are using Showa, rather than Ohlins suspension, but Bautista's bike was using "Ohlins painted black" Crutchlow quipped. The Tech 3 man accepted that this was what he had to fight the season with, but said he was disappointed in the lack of support from Yamaha. "If I'm even half competitive with what I've got, if they give me something else I could be even more competitive," he said, but he wouldn't bother asking for updates. "Yamaha have a clear policy, a factory team is a factory team, and a satellite team is a satellite team."

This lack of support, in Crutchlow's eyes, could have consequences. If Yamaha needed help to fend off the challenges from Marquez and Pedrosa, Crutchlow was not inclined to be supportive. "I have no interest in helping anyone," Crutchlow said. "Why should I? I'm not contracted to Yamaha." Crutchlow had signed to return at Tech 3 for this season on the tacit understanding that he would get more support. That has not been forthcoming, in his opinion, and so the Englishman is likely to leap at the first chance of a factory ride that he gets. With the Yamaha and the Honda seats full, that will have to be elsewhere. Though it is very, very early days, it appears that Crutchlow's time with Yamaha will not extend much beyond this season.

Hur menar du ?
Han är tillräckligt snabb på tech 3 för att vara marginellt långsammare än fabrikshojarna.
Hur skulle det se ut om han fick samma möjligheter som tex Rossi som åker på det bästa materialet.

Är det fel att ställa krav och önskemål, hans varumärke lär inte bli bättre om han får sämre förutsättningar än konkurrenterna.
Cal gör en enastående insats utan tvekan och visar att han har kurage.

Men du och SH experten Vincent H verkar sitta i samma sits och kan väl gå in på twitter och ge han lite råd om hur han ska bete sig.

Dock lite dickhead varning dock på den möjligheten :hihi
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Vore skoj om han fick fabriksmaterial och inte blev ett jävla uns snabbare. Undrar vad han skulle säga då.
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Vore skoj om han fick fabriksmaterial och inte blev ett jävla uns snabbare. Undrar vad han skulle säga då.

Fel på däcken förstås! :)

Nä jag gillar Crutchlow han är kul och väldigt duktig! Bara han håller sig på banan mer denna säsong så kan det bli riktigt bra!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Passade på att kika igenom analysen från dagen på MotoGP.com - Rossi nämner i intervjuerna efter dagen speciellt att han är glad för att han kör lika snabba normaltider som Lorenzo. För att inte störa jämförelsen med hur tidigt efter regnet förarna gick ut kan man t ex kika på antal varv inom 1.1 s från förarens egen bästatid. Vi vet inte vad förarna testat eller vilka däck som använts, men detta är i a f resultatet:
Rossi - 7 varv
Lorenzo - 10 varv
Crutchlow - 14 varv (!)
Pedrosa - 11 varv

Slutsatser är väl svårt att dra, men om inte Crutchlow gjorde slut på hela fina däckshögen idag är det svårt att inte bli lite imponerad av hans jämnhet. Tempot låg ju trots allt rätt högt idag.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Av princip svarar jag sedan länge inte på inlägg från ett par personer här - men hu så enkelt det vore att punktera deras ignoranta, för att att inte säga imbecilla, drapor.
Bortsett från deras trams uppskattar jag att här finns så många andra som seriöst, konstruktivt och förnuftigt diskuterar racing, tack ska ni ha!
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hur menar du ?
Han är tillräckligt snabb på tech 3 för att vara marginellt långsammare än fabrikshojarna.
Hur skulle det se ut om han fick samma möjligheter som tex Rossi som åker på det bästa materialet.

Är det fel att ställa krav och önskemål, hans varumärke lär inte bli bättre om han får sämre förutsättningar än konkurrenterna.
Cal gör en enastående insats utan tvekan och visar att han har kurage.

Men du och SH experten Vincent H verkar sitta i samma sits och kan väl gå in på twitter och ge han lite råd om hur han ska bete sig.

Dock lite dickhead varning dock på den möjligheten :hihi
Vi får väl se om Crutchlows attityd i offentligheten kommer göra att han får fler fabriksdelar till sin hoj eller om Yamaha kommer tycka att "honom ska vi ha istället för Rossi".
Man kan kalla Cals uppriktighet för att ha kurage men det är knappast ett bevis på bra business sense om han är intresserad av att få en fabrikshoj som inte är en Ducati.
Finns ingen anledning för Yamaha att byta Lorenzo som är en potentiell flerfaldig världsmästare och en bättre förare än Cal. Finns ingen anledning för Yamaha att byta ut Rossi som är populär, minst lika snabb som Cal och säljer hojar och promotar märket på ett sätt som Cal aldrig kommer göra.
Honda har Pedrosa som är en poteniell världsmästare och Marquez som är den största talangen i hela serien samt Bradl om det behöver bytas längre fram. Varför skulle de vilja ha Cal istället?
Dessutom är alla Cals intervjuer fyllda med bortförklaringar, ursäkter och åsikter om alla andra förare och vad de gjort och inte gjort. Alltid med syftet att påpeka att han egentligen är/kunde/borde vara snabbare. Tröttsamt.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Passade på att kika igenom analysen från dagen på MotoGP.com - Rossi nämner i intervjuerna efter dagen speciellt att han är glad för att han kör lika snabba normaltider som Lorenzo. För att inte störa jämförelsen med hur tidigt efter regnet förarna gick ut kan man t ex kika på antal varv inom 1.1 s från förarens egen bästatid. Vi vet inte vad förarna testat eller vilka däck som använts, men detta är i a f resultatet:
Rossi - 7 varv
Lorenzo - 10 varv
Crutchlow - 14 varv (!)
Pedrosa - 11 varv

Slutsatser är väl svårt att dra, men om inte Crutchlow gjorde slut på hela fina däckshögen idag är det svårt att inte bli lite imponerad av hans jämnhet. Tempot låg ju trots allt rätt högt idag.
De körde olika många varv också.
Rossi - 46
Lorenzo - 34
Crutchlow - 44
Pedrosa - 34

Det var ju int heller någon som var dominant utan alla hade både höga och låga 1:40 tider.
Hoppas det blir torrt i morgon så att de kan lägga fler bra varvtider och vi får ett ännu bättre underlag. :)
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
bgka3w10.jpg
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Varför sitter Hayden fortfarande på en fabriksducati? Hans medverkan måste sälja en hel uppsjö av hojar i USA i annat fall är hans plats helt oförklarlig.
Slutgiltiga tider från dagens test. De 4 första under gällande varvrekord:

Pos No Rider Bike Time Diff Prev.
1 46 Valentino Rossi Yamaha 1:39.525
2 99 Jorge Lorenzo Yamaha 1:39.540 0.015 0.015
3 35 Cal Crutchlow Yamaha 1:39.574 0.049 0.034
4 26 Dani Pedrosa Honda 1:39.630 0.105 0.056
5 4 Andrea Dovizioso Ducati 1:40.322 0.797 0.692

9 29 Andrea Iannone Ducati 1:41.088 1.563 0.305
10 69 Nicky Hayden Ducati 1:41.325 1.800 0.237

18 11 Ben Spies Ducati 1:41.702 2.177 0.001
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
”I am happy because it feels better and better.”

:va

1 Valentino Rossi Yamaha Factory Racing Yamaha 1:39.525
2 Jorge Lorenzo Yamaha Factory Racing Yamaha 1:39.540
3 Cal Crutchlow Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1:39.574
4 Dani Pedrosa Repsol Honda Team Honda 1:39.630
5 Andrea Dovizioso Ducati Team Ducati 1:40.322
6 Alvaro Bautista Go&Fun Honda Gresini Honda 1:40.685
7 Marc Marquez Repsol Honda Team Honda 1:40.714
8 Stefan Bradl Lcr Honda Honda 1:40.783
9 Andrea Iannone Pramac Racing Ducati 1:41.088
10 Nicky Hayden Ducati Team Ducati 1:41.325
11 Hector Barbera Avintia Blusens FTR 1:41.376
12 Bradley Smith Yamaha Tech 3 Yamaha 1:41.398
13 Aleix Espargaro Power Electronics Aspar ART 1:41.444
14 Danilo Petrucci Came Iodaracing Project Ioda-Suter 1:41.529
15 Michele Pirro Ducati Team Ducati 1:41.603
16 Randy De Puniet Power Electronics Aspar ART 1:41.686
17 Claudio Corti NGM Mobile Forward Racing FTR Kawasaki 1:41.701
18 Ben Spies Pramac Racing Ducati 1:41.702
19 Karel Abraham Cardion AB Motoracing ART 1:41.916
20 Yonny Hernandez Paul Bird Motorsport ART 1:42.050
 

Bifogat

  • Ben-Spies-and-the-Pramac-Racing-Team.jpg
    Ben-Spies-and-the-Pramac-Racing-Team.jpg
    43.8 KB · Visningar: 82
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

 Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Top