MotoGP Silly Season 2013.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Kanske för att Casey varit den ende som kunnat köra Ducatin riktigt fort och att hojen blivit sämre och sämre sen 2007?
Därför att den oberoende variabeln är oförändrad?

:fakta
Då skulle detta inte spela någon roll menar ni?

"Valentino Rossi today finished a two-day test at Misano, completing an intense period of work along with the Ducati Team technicians.
The Italian turned 80 laps while working with the chassis updates that he had first tried during the post-race test at Mugello on July 15. Among the updates were a new frame and a new swingarm, which will be available in time for the next race, at Misano

"Over these two days with Valentino, we focused on chassis testing," said Filippo Preziosi. "Based on the feedback he provided, we'll bring a new frame and a new swingarm to the next race. In the meantime, the Corse department will continue working according to the development plan that was established following the June test at Aragon. Over the remainder of the season, the Test Team and the factory riders will have the opportunity to try further chassis evolutions, which are currently being produced."

Nä, jag tror ni har fel båda två, vi kommer att se en helt annan Ducce i händerna på Dovi, Hayden, Spies och Iannone under 2013 än den som står på gridden till helgen. Om den sen kommer att passa alla dem är en annan fråga.

Last edited:

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr

"Valentino Rossi today finished a two-day test at Misano, completing an intense period of work along with the Ducati Team technicians.
The Italian turned 80 laps while working with the chassis updates that he had first tried during the post-race test at Mugello on July 15. Among the updates were a new frame and a new swingarm, which will be available in time for the next race, at Misano

"Over these two days with Valentino, we focused on chassis testing," said Filippo Preziosi. "Based on the feedback he provided, we'll bring a new frame and a new swingarm to the next race. In the meantime, the Corse department will continue working according to the development plan that was established following the June test at Aragon. Over the remainder of the season, the Test Team and the factory riders will have the opportunity to try further chassis evolutions, which are currently being produced."

Nä, jag tror ni har fel båda två, vi kommer att se en helt annan Ducce i händerna på Dovi, Hayden, Spies och Iannone under 2013 än den som står på gridden till helgen. Om den sen kommer att passa alla dem är en annan fråga.
Vad av detta har vi alltså inte redan läst under 2011–2012 utan att något väsentligt förändras på racen? Som jag skrev: något radikalt måste tillföras för att det ska finnas anledning att tro på någon förändring. Till exempel en helt ny motor och nya chefer bland den tekniska personalen.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Vad av detta har vi alltså inte redan läst under 2011–2012 utan att något väsentligt förändras på racen? Som jag skrev: något radikalt måste tillföras för att det ska finnas anledning att tro på någon förändring. Till exempel en helt ny motor och nya chefer bland den tekniska personalen.
Vad hjälper nya chefer till med egentligen? Jag tror mer på nya ingenjörer.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Ingenjörerna följer chefernas strategier och hittills har det inneburit att behålla L-motorns layout.
Kanske, fast på många andra bolag så lyssnar cheferna på ingenjörerna, det är de som ska sitta med den tekniska kompetensen. Cheferna håller i budget, skapar stimulerande arbetsmiljö osv. De ska nog helst inte bestämma godstjocklek, motorkonfiguration m.m. då det är den tekniska delen av arbetet.

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Det kan säkert spela roll men jag svarade mest på frågan varför alla förutsätter att hojen ska var skräp även nästa år. Trenden ser inte bra ut och faktum kvarstår: Casey är den ende som lyckats få fart på åbäket.

Jag hoppas att Ducati kan få till en bättre hoj till nästa år med tanke på att de då har 4 potenta förare som kan vara med och förhoppningsvis slåss i toppen :)

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Jag vet, men jag har ingen aning om hur toppstyrt Ducati är därav min generellasering

Tror inte problemet är Ducati, utan Italiensk företagskultur. Har haft det tveksamma nöjet att jobba intimt med Brembo i ett industriprojekt, ingen hit! Snacka om toppstyrt! Ingen tar egna initiativ, fruktansvärt långa beslutsvägar och hopplöst ineffektivt! Mycket förvånad att det lyckas producera så schyssta grejer, när man sett in bakom kulisserna...

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hittar ingenstans vart detta lämnar Hector Barbera?
Bra karl reder sig som vanligt bäst själv:p

"Hector Barbera, confirmed on Wednesday as having lost his Pramac Ducati ride to a new 2013 line-up of Ben Spies and Andrea Iannone, intends to continue in MotoGP on a CRT bike"

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Hoj
Dnepr
...italiensk företagskultur...snacka om toppstyrt...förvånad att det lyckas producera så schyssta grejer...
Japanska företag är också väldigt hierarkiska, vilket inte har hindrat Toyota att vara ett kvalitetsföredöme för hela bilvärlden eller Honda från att dominera GP-racing.

Så det handlar om något annat än toppstyrning. Kanske fattas italienska bestlut på mer känslomässig grund än japanska?

Bifogat

• article-new-ehow-images-a07-so-ll-speak-japanese-people-800x800.jpg
    article-new-ehow-images-a07-so-ll-speak-japanese-people-800x800.jpg
    15.5 KB · Visningar: 86
  • the-godfather1.jpg
    the-godfather1.jpg
    238.2 KB · Visningar: 83

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Har man en pappa med deg så.

Deg? jag menade att jag fråga om Hectors framtid i ett tidigare inlägg men fick inte svar från sporthojs pullpeten så jag grävde djupare i ämnet ända ner till avgrundsnivå Crashnet för att finna ett svar hehe.. möjligt att oxå Hector far har deg!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jo,visst.. Edwards kul kille med roliga historier i depå bla bla ..! Fast suck! Ska Colin verkligen trampa runt ett år till!! Mer intressant är att ge de styrningarna till "framtiden" istället!
De kan ju försöka hitta en bättre förare/utvecklingsledare än Edwards.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC