MotoGP Silly Season 2013.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Leverera mer än vad Colin gjort hittils skulle till exempel de Angelis klara lika bra redan 2013! Colin har vart på dekis sedan Tech3.. Han vet dock hur han ska hålla sig kvar i MGP men att få till cykeln o göra vettiga CRT resultat kommer vi tyvärr inte att få se!

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Fattar inte hur Colin kan förnedra sig själv genom att köra ett år till i CRT. Dra hem till Texas och ha bootcamps istället. Pengar lär ju inte vara någon trång sektor.

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Japanska företag är också väldigt hierarkiska, vilket inte har hindrat Toyota att vara ett kvalitetsföredöme för hela bilvärlden eller Honda från att dominera GP-racing.

Så det handlar om något annat än toppstyrning. Kanske fattas italienska bestlut på mer känslomässig grund än japanska?
Man kan ha en hierarkisk struktur där chefer på varje nivå vågar ta egna beslut (Japan), eller en hierarkisk struktur där chefer på olika nivåer inte vågar ta beslut, utan allt ska upp i toppen och vända (Italien). Den senare kallar jag "toppstyrd", kanske lite slarvigt, men det var det jag menade.

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
V4
Fast det blir lite intressant att Danilo Petrucci spöar Colin första gången han kör med Suter BMW. Jag tror inte Colin är direkt 100% fokuserad....

Kan inte annat än hålla med. Någon som vet hur mycket IODA har hunnit testa BMW'n? Körde dom den på Aragon? Eller var kvalet idag första riktiga torrpasset? Isf. borde Colin skämmas ordentligt. Eller, han borde skämmas även om de körde den på Aragon!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Och jag som läste på förra sidan att det skulle vara svårt att hitta en bättre förare än Edwards :hihi
Definiera bättre. Förare/utvecklare, vem är bättre av de som finns tillgängliga?

Fast det blir lite intressant att Danilo Petrucci spöar Colin första gången han kör med Suter BMW. Jag tror inte Colin är direkt 100% fokuserad....
Visserligen. Fast vem kan klandra honom när utvecklingen verkar gå kräftgång?

Last edited:

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Fast vad vet vi om det mer än Colins gnäll och hans obefintliga resultat? Källan kan ju lika gärna vara orsaken. ;)

Helt rätt, Hörde på kvalet att kommentatorerna pratade om detta också. En skepticism mot Colins gnäll börjar skönjas även i media. Börjar bli pinsamt för honom.

Jag tycker hans gnälliga inställning och eviga tjat om hur kass hojen är, visar brist på vilja och motivation.
klart han suger med den inställningen. som en gnällig 7-åring. blir inga resultat då.
fattar inte att man förlängde med honom. in med nya friska.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Verkar som ny sving och nytt chassi har gjort susen för Ducati. :)
De verkar ha minskat gapet till Yamma och Honda.
Samtliga förare (Hay, Ros å Battaini) var nöjda med testdagen efter Misano.
Så här säger Rossi:
Vale skrev:
In a comment that will please many Ducati fans and the factory alike, Rossi stated that they now seem to have found their way, and he hopes to be able to verify this in the up-coming races.

http://www.motogp.com/en/news/2012/misano+ducati+test

Go tightare race! :tummenupp

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Bättre sent än aldrig. :)
Tror att det är bra för hela MotoGP om det blir lite tätare.
Absolut. Nästa år är de ju 4 stycken som ska köra Ducati och det vore kul om de kunde vara med i toppen.

Nästa år kanske blir det bästa på länge :)

Last edited:

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Verkar som ny sving och nytt chassi har gjort susen för Ducati. :)
De verkar ha minskat gapet till Yamma och Honda.
Samtliga förare (Hay, Ros å Battaini) var nöjda med testdagen efter Misano.
Så här säger Rossi:

http://www.motogp.com/en/news/2012/misano+ducati+test

Go tightare race! :tummenupp
Ropar hej innan du ens ser bäcken? De har ju massvis med pressreleaser de senare åren där de säger att de är nöjda, på rätt spår osv. men med uteblivna resultat.

Rossi körde bra i racet senast, men på en favoritbana och säkert väldigt sugen på att ge allt inför hemmapubliken. Men någon egentlig värdemätare är det inte då Lorenzo enkelt drog ifrån, Pedrosa vurpade ut sig och Stoner är hemma. Även om det var ett fall framåt så var det ändå med rookie-Bradl, Dovi ifrån satellitteamet och sjunde placerade Bautista som Rossi kämpade med.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Ropar hej innan du ens ser bäcken? De har ju massvis med pressreleaser de senare åren där de säger att de är nöjda, på rätt spår osv. men med uteblivna resultat.

Rossi körde bra i racet senast, men på en favoritbana och säkert väldigt sugen på att ge allt inför hemmapubliken. Men någon egentlig värdemätare är det inte då Lorenzo enkelt drog ifrån, Pedrosa vurpade ut sig och Stoner är hemma. Även om det var ett fall framåt så var det ändå med rookie-Bradl, Dovi ifrån satellitteamet och sjunde placerade Bautista som Rossi kämpade med.

Yupp. Är nog upp till bevis i kommande lopp, men jag hoppas ändå på tightare race med fler i täten. :)
Men att hålla undan för trion ovan var definitivt ett fall framåt.
Inte många ggr det har hänt iår om jag inte missminner mig.
Men min researchavdelning har haft fel förut...:rodnar

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...