MotoGP Silly Season 2013.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Yupp. Är nog upp till bevis i kommande lopp, men jag hoppas ändå på tightare race med fler i täten. :)
Men att hålla undan för trion ovan var definitivt ett fall framåt.
Inte många ggr det har hänt iår om jag inte missminner mig.
Men min researchavdelning har haft fel förut...:rodnar
Rossi låg före Bautista redan innan detta racet i totalen. Avståndet upp till Lorenzo var större än avståndet ned till Bautista. Man kan ju mäta på många olika sätt med statistik, men förra rundan i Italien (Mugello) så var Bautista 20 sekunder efter Rossi i mål och Vale var 1 sekund efter Bradl. Trots det blev Rossi bara femma. Lite elakt kan jag då mena att Rossis placering nu främst kom av frånvaron av toppförarna snarare än på en ny fantastisk baksving.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
...Lite elakt kan jag då mena att Rossis placering nu främst kom av frånvaron av toppförarna snarare än på en ny fantastisk baksving.

Kan så vara ang slutplaceringen totalt.
Men ang slutposition mot "trion" så var det ett oväntat resultat.
Så här ser de 12 racen ut mellan dessa piloter (har bara räknat race där båda gått i mål).
Vale - Bradl 3 - 7
Vale - Dovi 3 - 9
Vale - Bau 3 - 7
Och endast i regnracet var han före alla.
Som du skriver "man kan visa lite vadsomhelst med statistik" men nog var det ett fall framåt. :)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
På twitter!!

Danny Webb joins Fiorenzo Caponera´s WWC team in Moto3 next year

Nico Terol has signed another 2 years with Aspar Moto2.

Danny Kent close to Tech 3 Moto2 move!!

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Kan så vara ang slutplaceringen totalt.
Men ang slutposition mot "trion" så var det ett oväntat resultat.
Så här ser de 12 racen ut mellan dessa piloter (har bara räknat race där båda gått i mål).
Vale - Bradl 3 - 7
Vale - Dovi 3 - 9
Vale - Bau 3 - 7
Och endast i regnracet var han före alla.
Som du skriver "man kan visa lite vadsomhelst med statistik" men nog var det ett fall framåt. :)
Det finns tre slags lögner: lögn, förbannad lögn och statistik.
Vad gäller Vale, Bautista och Bradl så har alla en DNF, men Vale ligger före de andra båda i totalen. Så jag har svårt att se det som ett fall framåt att han är precis före dem i mål. Det är ungefär som säsongen i stort. Undantaget Dovi då, att köra ifrån honom var en förbättring - men eftersom Dovi blivit nedflyttad till ett satellitteam måste det ändå för flerfaldige världsmästaren ses som en förbättring ifrån en låg nivå.

Rättelse: Bautista var faktiskt före 2 poäng före Rossi i totalen innan San Marino. Men oavsett detta så är gapet till Lorenzo och Repsol-teamet canyon-stort för Ducati-teamet, som bara kan slå dem på walk over.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
...Det är ungefär som säsongen i stort...

Tror du verkligen att Ducati och Rossi tycker det? :va
Ducati skrev:
On an event-filled day at the GP di San Marino e Riviera di Rimini, Valentino Rossi had his best race so far aboard the Desmosedici.

I regnracet spöade han Dovi, Bau å Bradl.
Inte i något av de andra elva racen har han spöat ens två av dessa tre.
Återigen: klart det är ett fall framåt. :)
Och ja han hade antaligen fått stryk av Stoner och Peddo om inte om fanns.

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
Tror du verkligen att Ducati och Rossi tycker det? :va
Placeringsmässigt var det fantastiskt race för både Rossi och Bautista. Att deras PR-maskin trycker ut propaganda är naturligt.
Jag är fundersam till varför de placerade sig så mycket bättre? Är det framsteg på alla fronter ifrån teamen, eller kanske mest pga av andras misslyckanden? Det lär visa sig redan tills nästa race. Avståndet till täten har kanske inte krympt nämnvärt och Rossi med Crew har nog ingen ånger över att de valt att lämna Ducati tills nästa år.
Rossi hade bara sjunde bästa varvtid. Lorenzo behövde inte ta i för att ta toura hem loppet. Bautista hade andra bästa varvtid, när hände det senast? Jag tror att det beror på avsaknaden av Repsol-hojarna.

Last edited:

Hansen

#68 Formerly known as Gixxer Jonas
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
GSXR 1000
Rossi körde bra i racet senast, men på en favoritbana och säkert väldigt sugen på att ge allt inför hemmapubliken. Men någon egentlig värdemätare är det inte då Lorenzo enkelt drog ifrån, Pedrosa vurpade ut sig och Stoner är hemma. Även om det var ett fall framåt så var det ändå med rookie-Bradl, Dovi ifrån satellitteamet och sjunde placerade Bautista som Rossi kämpade med.

Det är ju också så att Rossi / Ducce testat mycket på Misano i år.
På de första träningarna i helgen fick ingen träna i torrt.
Så för alla förutom Ducce så blev väl kvalet den första torrträningen..

Hoppas en del, men tror tyvärr inte att fortsättningen blir lika ljus, detta var nog tyvärr Ducces flythelg på massor av håll..

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Farbror vill upp i sadeln :p

http://www.mcnews.com.au/NewsArchives/2012/September/GP_Doohan.htm

*Cortese has the opportunity to step up to #Moto2 in a team around his personal sponsor Intact, but he has also an offer from Ajo 4 Moto2!!!

*Former Moto2 rider Max Neukirchner will ride in WSBK next season on a Ducati Panigale! He will ride for the new team of Mario Rubatto.

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Fångat på Twitter!!

"Hector Faubel and the Aspar Moto3 team have split, no mention of replacement rider."

Last edited:

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
Hojlös :-(

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Om jag inte minns fel vann Abraham det sista Moto2-racet han körde så det är lite synd att han har fått harva runt på en Ducati i MotoGP.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Om jag inte minns fel vann Abraham det sista Moto2-racet han körde så det är lite synd att han har fått harva runt på en Ducati i MotoGP.

Stämmer bra det. Han vann på Valencia 2010. SKa bli intressant att se hur han kommer funka på en Aprilia ART:en.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC