Tyvärr saknas det alternativ i Sverige.
Man behöver inte pass på internet, och om du behärskar något annat språk än svenska så finns det nog gott om alternativ.
Tyvärr saknas det alternativ i Sverige.
Kommer mer generisk teknologi faktiskt få Honda att göra verklighet av sitt hot att överge MotoGP?
Jo, håller med. Om det är någon tillverkare som värnar om sin position i GP-racing så är det Honda. Och det som händer nu (regler för att göra prototyp-racing billigare) kan ju knappast vara någon överraskning för Honda. De lär anpassa sig och fortsätta att ligga i topp i MotoGP. Om de verkligen hade planer på att överge GP-racing skulle de knappast lansera nyheten om en GP-replika, utan lägga allt krut på att utveckla och marknadsföra den nya CBR 1000 RR.Jag ser det som ytterst osannolikt att Honda skulle lämna MotoGP för att det införs enhets ECU. Honda har helt enkelt för mycket investerat i sitt MotoGP projekt, både i prestige och dollars (yen?)...
Detta baserar jag på dom tweets, statusuppdateringar, och artiklar jag läst skrivna av folk som är insatta i hela MotoGP cirkusen och som vet bättre än mig...
Det känns ju som den samlade åsikten av alla dessa insatta är att Honda bluffar för att försöka få behålla sin egna elektronik...
Jo, håller med. Om det är någon tillverkare som värnar om sin position i GP-racing så är det Honda. Och det som händer nu (regler för att göra prototyp-racing billigare) kan ju knappast vara någon överraskning för Honda. De lär anpassa sig och fortsätta att ligga i topp i MotoGP. Om de verkligen hade planer på att överge GP-racing skulle de knappast lansera nyheten om en GP-replika, utan lägga allt krut på att utveckla och marknadsföra den nya CBR 1000 RR.
MGP o WSBK under samma tak !!
http://www.motogp.com/en/news/2012/Bridgepoint+brings+together+MotoGP+and+World+Superbikes
Tror vi på sikt ser MGP > CRT och SBK > SST
SBK har väl inte något speciellt svårt med att fylla upp griden?
..
Frågan är om inte MSMA (tillverkarna) har varit väl medvetna om detta och genom att gång på gång ändra i reglementet hållit andra tillverkare utanför klassen?Vad man skulle vilja se i MotoGP är ju ett konsekvent och konstant reglemente som är detsamma mer än ett eller två år i taget. Denna ständiga förändring gör ju det omöjligt för mindre tillverkare och team att utveckla en hoj för MotoGP. Tar man längre tid än ett år på sig, så får man ju i stort sett börja om från början igen...
Frågan är om inte MSMA (tillverkarna) har varit väl medvetna om detta och genom att gång på gång ändra i reglementet hållit andra tillverkare utanför klassen?
Jag tänkte mer på de större konkurrenterna, som BMW och Aprilia. De har ju lyckats få bort Suzuki och Kawasaki iom de ökade kostnaderna.Ja, kanske... Men jag har ju svårt att se att tillverkare som Inmotec, MotoCzysz, Suter, mfl. på riktigt skulle kunna vara med och hota Honda och Yamaha... Och vad har dom att vinna på att ha 15 hojar på gridden istället för 30?
Eller som Bike Sport News uttryckte det:"Aspar MotoGP have confirmed they will keep Aleix Espargaro and Randy de Puniet for 2013"
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |