Äntligen. Synd att man inte kan bli av med Indianapolis på ett tag bara.
Äntligen. Synd att man inte kan bli av med Indianapolis på ett tag bara.
Du länkar till en video som vi snåljåpar inte har tillgång till...Varning för lite
Men här är en intervju med Lorre om Peddo, Stoner och Vale.
Jag gillar den här killen mer och mer.
http://www.motogp.com/en/videos/2012/2012+MotoGP+Feature+Interview+Jorge+Lorenzo
Du länkar till en video som vi snåljåpar inte har tillgång till...
Kan du sammanfatta intervjun i korta drag ?
'Salom fick inte vara kvar längre och ersätts nu av den han ersatte
http://www.motogp.com/en/news/2012/Avintia+Blusens+replaces+salom+with+silva
Det har de gjort ett tag nu. Tror bara det är en förhandlingstaktik.Honda hotar att lämna MotoGP p.g.a enhets ECU, men vill återvända till F1 där man redan nu kör enhets ECU....?
Det har de gjort ett tag nu. Tror bara det är en förhandlingstaktik.
Citat från MotoMatters:
The calculations going on at Honda HQ will be how much market share they will lose in Indonesia if they pull out of MotoGP, and how much they will retain if they switch to World Superbikes. Given that the sales numbers involved are staggering - the Indonesian motorcycle market swallows some 8 million new scooters a year, and Honda has 55% of that market - a drop of just a few percent can mean sales falling by hundreds of thousands of units. Even with slim margins, that equates to an awful lot of money, and that is a massive risk to take. With Valentino Rossi joining Yamaha again in 2013, Honda are already likely to lose some of their market share to their rivals, with Yamaha sure to capitalize on Rossi's selling power in Indonesia. Can they afford to lose even more, by losing the coverage and brand exposure which Honda gain from racing in MotoGP?
Dorna and the factories have got themselves into a Mexican standoff, a situation where nobody dare back down and can only end in bloodshed. So much has been said on all sides that it is impossible to see one or the other side giving in. The first party to flinch will have lost, not just this argument but every argument into the foreseeable future. If Ezpeleta gives in, he will remain a hostage to Honda for as long as they remain in MotoGP, while if the factories accept this, then the acknowledge that they no longer have any control over the series. They become like any other team in MotoGP, with the ability only to advise, not to steer.
If Ezpeleta digs his heels in, Nakamoto will find it very difficult not to pull out. Such strong statements have been made to the media that his credibility would be sorely tested.
Nya spekulationer hos motomatters:
http://www.motomatters.com/analysis/2012/10/09/the_ecu_endgame_will_motogp_survive_the_.html
Frågan är varför Shakey skulle byta från toppen av BSB till att harva runt 3-4 sekunder efter täten i MotoGP?Hur stor är chansen att vi får se Shakey i team med Ellison? Nån som läst något?
Och hur mycket betalt frå de sämsta förarna i MotoGP? Just det, nästan inget alls.Frågan är varför Shakey skulle byta från toppen av BSB till att harva runt 3-4 sekunder efter täten i MotoGP?
En rejäl påse pengar kanske.
Inte av sitt team men de kan ju få lön av sina sponsorer som kan vara beredda att betala mer för att synas i MotoGP än tex BSB.Och hur mycket betalt frå de sämsta förarna i MotoGP? Just det, nästan inget alls.
De får ingen lön av sina team och sponsorpengarna går till teamet, som i bästa fall delar ut en liten del till föraren. Att vara B-förare i MotoGP är oerhört olönsamt. Mat Oxleys krönikor i ämnet är dyster läsning.Inte av sitt team men de kan ju få lön av sina sponsorer som kan vara beredda att betala mer för att synas i MotoGP än tex BSB.
Om jag inte minns fel fick tex Hopkins en stor del av sin lön från Monster när han körde för Kawasaki i MotoGP.
Så, är det någon som kan prestera en lista med vilka som är klara, vilka prospects som susar runt och vilka rykten som går?
Tack på förhand
Använd färger som du brukar.Det intressanta är ju de riktiga hojarna.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |