Tyvärr saknas det alternativ i Sverige.
Man behöver inte pass på internet, och om du behärskar något annat språk än svenska så finns det nog gott om alternativ.
Tyvärr saknas det alternativ i Sverige.
Kommer mer generisk teknologi faktiskt få Honda att göra verklighet av sitt hot att överge MotoGP?
Jo, håller med. Om det är någon tillverkare som värnar om sin position i GP-racing så är det Honda. Och det som händer nu (regler för att göra prototyp-racing billigare) kan ju knappast vara någon överraskning för Honda. De lär anpassa sig och fortsätta att ligga i topp i MotoGP. Om de verkligen hade planer på att överge GP-racing skulle de knappast lansera nyheten om en GP-replika, utan lägga allt krut på att utveckla och marknadsföra den nya CBR 1000 RR.Jag ser det som ytterst osannolikt att Honda skulle lämna MotoGP för att det införs enhets ECU. Honda har helt enkelt för mycket investerat i sitt MotoGP projekt, både i prestige och dollars (yen?)...
Detta baserar jag på dom tweets, statusuppdateringar, och artiklar jag läst skrivna av folk som är insatta i hela MotoGP cirkusen och som vet bättre än mig...
Det känns ju som den samlade åsikten av alla dessa insatta är att Honda bluffar för att försöka få behålla sin egna elektronik...
Jo, håller med. Om det är någon tillverkare som värnar om sin position i GP-racing så är det Honda. Och det som händer nu (regler för att göra prototyp-racing billigare) kan ju knappast vara någon överraskning för Honda. De lär anpassa sig och fortsätta att ligga i topp i MotoGP. Om de verkligen hade planer på att överge GP-racing skulle de knappast lansera nyheten om en GP-replika, utan lägga allt krut på att utveckla och marknadsföra den nya CBR 1000 RR.
MGP o WSBK under samma tak !!
http://www.motogp.com/en/news/2012/Bridgepoint+brings+together+MotoGP+and+World+Superbikes
![]()
Tror vi på sikt ser MGP > CRT och SBK > SST![]()
SBK har väl inte något speciellt svårt med att fylla upp griden?
..
Frågan är om inte MSMA (tillverkarna) har varit väl medvetna om detta och genom att gång på gång ändra i reglementet hållit andra tillverkare utanför klassen?Vad man skulle vilja se i MotoGP är ju ett konsekvent och konstant reglemente som är detsamma mer än ett eller två år i taget. Denna ständiga förändring gör ju det omöjligt för mindre tillverkare och team att utveckla en hoj för MotoGP. Tar man längre tid än ett år på sig, så får man ju i stort sett börja om från början igen...
Frågan är om inte MSMA (tillverkarna) har varit väl medvetna om detta och genom att gång på gång ändra i reglementet hållit andra tillverkare utanför klassen?
Jag tänkte mer på de större konkurrenterna, som BMW och Aprilia. De har ju lyckats få bort Suzuki och Kawasaki iom de ökade kostnaderna.Ja, kanske... Men jag har ju svårt att se att tillverkare som Inmotec, MotoCzysz, Suter, mfl. på riktigt skulle kunna vara med och hota Honda och Yamaha... Och vad har dom att vinna på att ha 15 hojar på gridden istället för 30?
Eller som Bike Sport News uttryckte det:"Aspar MotoGP have confirmed they will keep Aleix Espargaro and Randy de Puniet for 2013"
![]() |
BMW R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Sveriges vägar i allt bättre skick
Foto: Liza Simonsson Utv... |
![]() |
H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj
Nu börjar det närma sig för... |
![]() |
Norrtälje Custom Bike Show
Förra året firade Twin Club... |
![]() |
Harley-Davidson Euro Festival närmar sig
8–11 maj smäller det – tiot... |
![]() |
Sveriges vägar blir bättre
Foto: Samuel Unéus Utvec... |
![]() |
Omfattande körkortsförändringar på gång
EU förväntas inom kort fatt... |
![]() |
Custom Motor Show 2025
Vårens stora event, som kic... |
![]() |
Nytt körkortsdirektiv som på gång
EU förväntas inom kort fatt... |
![]() |
2025 års Distinguished Gentlemans Ride körs 18 maj
Söndag 18 maj är det dags f... |