MotoGP Silly Season 2013.

Kanske för att Casey varit den ende som kunnat köra Ducatin riktigt fort och att hojen blivit sämre och sämre sen 2007?
Därför att den oberoende variabeln är oförändrad?

:fakta
Då skulle detta inte spela någon roll menar ni?

"Valentino Rossi today finished a two-day test at Misano, completing an intense period of work along with the Ducati Team technicians.
The Italian turned 80 laps while working with the chassis updates that he had first tried during the post-race test at Mugello on July 15. Among the updates were a new frame and a new swingarm, which will be available in time for the next race, at Misano

"Over these two days with Valentino, we focused on chassis testing," said Filippo Preziosi. "Based on the feedback he provided, we'll bring a new frame and a new swingarm to the next race. In the meantime, the Corse department will continue working according to the development plan that was established following the June test at Aragon. Over the remainder of the season, the Test Team and the factory riders will have the opportunity to try further chassis evolutions, which are currently being produced."

Nä, jag tror ni har fel båda två, vi kommer att se en helt annan Ducce i händerna på Dovi, Hayden, Spies och Iannone under 2013 än den som står på gridden till helgen. Om den sen kommer att passa alla dem är en annan fråga.
 
Last edited:
Då skulle detta inte spela någon roll menar ni?

"Valentino Rossi today finished a two-day test at Misano, completing an intense period of work along with the Ducati Team technicians.
The Italian turned 80 laps while working with the chassis updates that he had first tried during the post-race test at Mugello on July 15. Among the updates were a new frame and a new swingarm, which will be available in time for the next race, at Misano

"Over these two days with Valentino, we focused on chassis testing," said Filippo Preziosi. "Based on the feedback he provided, we'll bring a new frame and a new swingarm to the next race. In the meantime, the Corse department will continue working according to the development plan that was established following the June test at Aragon. Over the remainder of the season, the Test Team and the factory riders will have the opportunity to try further chassis evolutions, which are currently being produced."

Nä, jag tror ni har fel båda två, vi kommer att se en helt annan Ducce i händerna på Dovi, Hayden, Spies och Iannone under 2013 än den som står på gridden till helgen. Om den sen kommer att passa alla dem är en annan fråga.
Vad av detta har vi alltså inte redan läst under 2011–2012 utan att något väsentligt förändras på racen? Som jag skrev: något radikalt måste tillföras för att det ska finnas anledning att tro på någon förändring. Till exempel en helt ny motor och nya chefer bland den tekniska personalen.
 
Vad av detta har vi alltså inte redan läst under 2011–2012 utan att något väsentligt förändras på racen? Som jag skrev: något radikalt måste tillföras för att det ska finnas anledning att tro på någon förändring. Till exempel en helt ny motor och nya chefer bland den tekniska personalen.
Vad hjälper nya chefer till med egentligen? Jag tror mer på nya ingenjörer.
 
Ingenjörerna följer chefernas strategier och hittills har det inneburit att behålla L-motorns layout.
Kanske, fast på många andra bolag så lyssnar cheferna på ingenjörerna, det är de som ska sitta med den tekniska kompetensen. Cheferna håller i budget, skapar stimulerande arbetsmiljö osv. De ska nog helst inte bestämma godstjocklek, motorkonfiguration m.m. då det är den tekniska delen av arbetet.
 
Då skulle detta inte spela någon roll menar ni?
Det kan säkert spela roll men jag svarade mest på frågan varför alla förutsätter att hojen ska var skräp även nästa år. Trenden ser inte bra ut och faktum kvarstår: Casey är den ende som lyckats få fart på åbäket.

Jag hoppas att Ducati kan få till en bättre hoj till nästa år med tanke på att de då har 4 potenta förare som kan vara med och förhoppningsvis slåss i toppen :)
 
Jag vet, men jag har ingen aning om hur toppstyrt Ducati är därav min generellasering

Tror inte problemet är Ducati, utan Italiensk företagskultur. Har haft det tveksamma nöjet att jobba intimt med Brembo i ett industriprojekt, ingen hit! Snacka om toppstyrt! Ingen tar egna initiativ, fruktansvärt långa beslutsvägar och hopplöst ineffektivt! Mycket förvånad att det lyckas producera så schyssta grejer, när man sett in bakom kulisserna...
 
Hittar ingenstans vart detta lämnar Hector Barbera?
Bra karl reder sig som vanligt bäst själv:p

"Hector Barbera, confirmed on Wednesday as having lost his Pramac Ducati ride to a new 2013 line-up of Ben Spies and Andrea Iannone, intends to continue in MotoGP on a CRT bike"
 
...italiensk företagskultur...snacka om toppstyrt...förvånad att det lyckas producera så schyssta grejer...
Japanska företag är också väldigt hierarkiska, vilket inte har hindrat Toyota att vara ett kvalitetsföredöme för hela bilvärlden eller Honda från att dominera GP-racing.

Så det handlar om något annat än toppstyrning. Kanske fattas italienska bestlut på mer känslomässig grund än japanska?
 

Bifogat

  • article-new-ehow-images-a07-so-ll-speak-japanese-people-800x800.jpg
    article-new-ehow-images-a07-so-ll-speak-japanese-people-800x800.jpg
    15.5 KB · Visningar: 86
  • the-godfather1.jpg
    the-godfather1.jpg
    238.2 KB · Visningar: 83
Har man en pappa med deg så.

Deg? jag menade att jag fråga om Hectors framtid i ett tidigare inlägg men fick inte svar från sporthojs pullpeten så jag grävde djupare i ämnet ända ner till avgrundsnivå Crashnet för att finna ett svar hehe.. möjligt att oxå Hector far har deg!
 
Jo,visst.. Edwards kul kille med roliga historier i depå bla bla ..! Fast suck! Ska Colin verkligen trampa runt ett år till!! Mer intressant är att ge de styrningarna till "framtiden" istället!
De kan ju försöka hitta en bättre förare/utvecklingsledare än Edwards.
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top