MotoGP Silly Season 2013.

Danilo Petrucci körde lite försäsongsträning igårkväll inne i Rom centrum.

48798711.jpg
 
Laglisse presenterade sina hojar för i år. Huvudsponsorn är en tillverkare av fisk på burk som tex tonfisk i olja eller musslor mm. www.calvo.es

6GDhugb.jpg
 
Du menar som med enhetsdäck, enhetssoppa, etc.....

Är däcken och soppan också sämre och dyrare än någon standardprodukt som kostar typ en femtedel så mycket? Trodde nog åtminstone däcken var fetgrymma. Soppan är säkert löjligt dyr förstås.
Fast jag erkänner att jag missade att ecun ingick i medlemsavgiften.
 
Last edited:
Nu är det inte så många förare som går mellan WSBK och MotoGP men vad jag läst mig till så verkar de flesta vara överens om att Pirelli-däcken i WSBK är bättre än Bridgestone-däcken i MotoGP.
 
Nu är det inte så många förare som går mellan WSBK och MotoGP men vad jag läst mig till så verkar de flesta vara överens om att Pirelli-däcken i WSBK är bättre än Bridgestone-däcken i MotoGP.
Ja, Bridgestone blev väl beordrade att ta fram ett däck med sämre egenskaper inför återkomsten av litermaskinerna säsongen 2012? Jag vill minnas att kravspecifikationen var att fästet successivt skulle försämras för att göra racen mer spännande och även premiera förarnas och konstruktionens egenskap att konservera däck. Någon liknande restriktion har jag inte läst om i WSBK.

Därför är det nog inte rättvist att jämföra däcken rakt av utan att först ta reda på vilken specifikation tillverkarna har att förhålla sig till.
 
Är däcken och soppan också sämre och dyrare än någon standardprodukt som kostar typ en femtedel så mycket? Trodde nog åtminstone däcken var fetgrymma. Soppan är säkert löjligt dyr förstås.
Fast jag erkänner att jag missade att ecun ingick i medlemsavgiften.

Hur soppan är i WSBK vet jag inte, säkert jättebra, i det fallet syftade jag mest på något lite närmare hemma....
 
P€RRA;5763040 skrev:
Nu är det inte så många förare som går mellan WSBK och MotoGP men vad jag läst mig till så verkar de flesta vara överens om att Pirelli-däcken i WSBK är bättre än Bridgestone-däcken i MotoGP.

“Just trying to get my head around this MotoGP bike because it's crazy! The grip that you have, the power that you have and all the electronics – it's like a puzzle and we're putting it together bit by bit, but we still have a long way to go.”

Fellow rookie and Smith's former 125 and Moto2 rival Marc Marquez mentioned that he currently feels more comfortable on old tyres since it is hard to know the limit with new tyres, a sentiment Smith agrees with.
“Exactly. The Bridgestone's are so good that I felt more confident when the tyres are old, 20-25 laps, because I could understand what they were doing. When they are brand new the limit is so far ahead it is crazy."


Kanske bara när man jämför Dunlops Moto2 däck mot Bridgestones MotoGP däck?
Men jag misstänker att upplevelsen är liknande mellan WSBK och MotoGP...
 
Kanske bara när man jämför Dunlops Moto2 däck mot Bridgestones MotoGP däck?
Men jag misstänker att upplevelsen är liknande mellan WSBK och MotoGP...
Tyvärr så är det väl bara ett fåtal personer som kan svara på det och vi får spekulera fritt. Vad jag minns av det jag läst är att de som bytt från WSBK till MotoGP upplevt Bridgestone som sämre. Det kan också vara så att de är svårare, vilket inte är samma sak som sämre.

Jag får väl kolla med Rea tex :tungan
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top