MotoGP Silly Season 2013.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Danilo Petrucci körde lite försäsongsträning igårkväll inne i Rom centrum.

48798711.jpg
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
_TI83894_res_620x.jpg


_TI83751_res_620x.jpg


_TI83727_res_620x.jpg


_TI25651rid_620x.jpg


big_goefun-honda-gresini-586x586.jpg


44e1d8da8af811e2ab3b22000a9f14cb_7.jpg
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
RW Racing hade pressrealese för en timme sen.

549777_511230112252798_665289949_n.jpg


576586_511242088918267_2037356640_n.jpg
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Laglisse presenterade sina hojar för i år. Huvudsponsorn är en tillverkare av fisk på burk som tex tonfisk i olja eller musslor mm. www.calvo.es

6GDhugb.jpg
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Du menar som med enhetsdäck, enhetssoppa, etc.....

Är däcken och soppan också sämre och dyrare än någon standardprodukt som kostar typ en femtedel så mycket? Trodde nog åtminstone däcken var fetgrymma. Soppan är säkert löjligt dyr förstås.
Fast jag erkänner att jag missade att ecun ingick i medlemsavgiften.
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Nu är det inte så många förare som går mellan WSBK och MotoGP men vad jag läst mig till så verkar de flesta vara överens om att Pirelli-däcken i WSBK är bättre än Bridgestone-däcken i MotoGP.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Frågan är om MotoGP-hojarna eldar sönder Pirellidäcken på ett halvt varv?
Det tror jag inte. Så jäkla mycket skiljer det inte i hästkrafter och elektroniken, som hjälper till att bevara däcken, är nog snäppet mer avancerad. MotoGP-hojarna väger lite mindre också.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nu är det inte så många förare som går mellan WSBK och MotoGP men vad jag läst mig till så verkar de flesta vara överens om att Pirelli-däcken i WSBK är bättre än Bridgestone-däcken i MotoGP.
Ja, Bridgestone blev väl beordrade att ta fram ett däck med sämre egenskaper inför återkomsten av litermaskinerna säsongen 2012? Jag vill minnas att kravspecifikationen var att fästet successivt skulle försämras för att göra racen mer spännande och även premiera förarnas och konstruktionens egenskap att konservera däck. Någon liknande restriktion har jag inte läst om i WSBK.

Därför är det nog inte rättvist att jämföra däcken rakt av utan att först ta reda på vilken specifikation tillverkarna har att förhålla sig till.
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Är däcken och soppan också sämre och dyrare än någon standardprodukt som kostar typ en femtedel så mycket? Trodde nog åtminstone däcken var fetgrymma. Soppan är säkert löjligt dyr förstås.
Fast jag erkänner att jag missade att ecun ingick i medlemsavgiften.

Hur soppan är i WSBK vet jag inte, säkert jättebra, i det fallet syftade jag mest på något lite närmare hemma....
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
P€RRA;5763040 skrev:
Nu är det inte så många förare som går mellan WSBK och MotoGP men vad jag läst mig till så verkar de flesta vara överens om att Pirelli-däcken i WSBK är bättre än Bridgestone-däcken i MotoGP.

“Just trying to get my head around this MotoGP bike because it's crazy! The grip that you have, the power that you have and all the electronics – it's like a puzzle and we're putting it together bit by bit, but we still have a long way to go.”

Fellow rookie and Smith's former 125 and Moto2 rival Marc Marquez mentioned that he currently feels more comfortable on old tyres since it is hard to know the limit with new tyres, a sentiment Smith agrees with.
“Exactly. The Bridgestone's are so good that I felt more confident when the tyres are old, 20-25 laps, because I could understand what they were doing. When they are brand new the limit is so far ahead it is crazy."


Kanske bara när man jämför Dunlops Moto2 däck mot Bridgestones MotoGP däck?
Men jag misstänker att upplevelsen är liknande mellan WSBK och MotoGP...
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Kanske bara när man jämför Dunlops Moto2 däck mot Bridgestones MotoGP däck?
Men jag misstänker att upplevelsen är liknande mellan WSBK och MotoGP...
Tyvärr så är det väl bara ett fåtal personer som kan svara på det och vi får spekulera fritt. Vad jag minns av det jag läst är att de som bytt från WSBK till MotoGP upplevt Bridgestone som sämre. Det kan också vara så att de är svårare, vilket inte är samma sak som sämre.

Jag får väl kolla med Rea tex :tungan
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top