MotoGP Silly Season 2013.

Hade som tur var sidan kvar i min Iphone. Tyvärr så går det ej att copypaste pga copyright. Men jag tog lite printscreens. Så ifall länken inte funkar imorgon lägger jag upp bilderna alt. skriver av allt och postar ett inlägg. :tummenupp

Den verkar funka nu igen.

Han snackar mycket om Audi och hur mycket det kommer att influera Ducati.

Dr. Ullrich (Chef för Audi Motorsport) verkar ju vara en man som vet vad han vill så han kanske lägger sig i Ducati Corse också, på gott och ont?

Något som vet hur Audi gjorde/gör med t.ex. Lamborghinis (relativt små) race-satsningar? Får Lambo rodda de själva eller är det Audi som styr och ställer under Lambo-flagg?
 
"I have some other opportunities. To be honest, I didn;t understood Honda's position, I was expecting an offer from their side but there's Livio Suppo that can't stand me and therefore all the doors were closed" "Jorge was all the time very nice to me in these difficult past years, from all others he was the only one to show me respect, I can only thank him. The negotiations with Yamaha are very well advanced.
 
Dovi är frustrerad

"[Moving to the Factory Yamaha team] is what I expected, but it looks like Valentino is really close,” Dovizioso told MotoGP.com. “So I don't know exactly; it's not fixed.

Kan förstå honom som den bäste satellitföraren och före både Ducatis och Yamahas #11 fabriksförare.

http://www.crash.net/motogp/comment...so_fears_yamaha_hopes_scuppered_by_rossi.html
Rossi till Factory Yamaha och Dovi till Ducati kanske? Cal och BS i Tech 3 som helanglosaxiskt team?
 
Frågan är om inte Dovi hellre stannar ett år till i Tech3 och fortsätter hoppas på en fabriksyamma än flyttar till ducce.
 
Vad säger att Dovi inte kan vara kvar i Tech 3 med Smith?
Det kan han nog. Beror på vem som kan komma överens med Tech3. Herve Poncharal har givit Cal ett erbjudande som är baserat på årets lön och det har de refuserat.
Om jagvar Poncharal skulle jag behålla Dovi före Cal, men det hade ni redan fattat. ;)
 
Precis! Tech3 pärlan går ju som ett skållat ollon så vad tusan är vitsen med att i det läget göra allt för stora förändringar

Det som talar emot det är att Yamaha har sagt att de inte kommer ha fler än två fabrikshojar samt att risken är stor att skillnaden mellan fullfabrikaren och satellithojen kommer öka när de får ytterligare en säsong med samma reglemente men det är nog Dovis andraval, beroende på vad han får för support av Yamaha.
 
Jag tror Rossi kan tänka sig att stanna hos Ducati om de bygger en helt ny hoj till 2013 med input från JB och framförallt Furusawa (som enligt rykten ska ha besökt Ducatis fabrik). Frågan är vilken ställning Filippo Preziosi har i förhållande till de tre ovan. Gissar att han inte lär bli så glad om andra ska lägga sig i hans arbete. Personligen tycker jag att Ducaudi ska ge Preziosi ett annat jobb, han har bevisligen inte kompetensen eller stödet att bygga en vinnarhoj i dagsläget.
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top