Jag trodde på Suzuki, men hittade det här:
"British biking publication Motorcyclenews.com has published an article about Suzuki’s proposed entry to MotoGP, citing an interview with Tech 3 team boss Hervé Poncharal who states that Dorna is right to deny Suzuki a factory entry. The article explained Dorna’s reasons behind the potential block for a full factory entry, and the requirement to use one of the existing teams such as Aspar or LCR to bring its bike back into the fold, to add not only value to independent teams, but also bring stability to the championship."
Skulle in suzuki köra 2014 eller var det först 2015?
What a load of bullshit.
Om dom inte hade haft dessa strikta regler hade vi ju förmodligen haft ett större och mer dynamiskt startfält. Och det är väl just det som publiken önskar.
Att kalla Suzuki för vindflöjel känns väl inte så rättvist mot ett klassiskt 500cc / MGP märke. Suzuki med flera mästare under decennier av tävlande på absolut högsta nivå som så sent som inför säsongen 2012 meddelade att de lämnar MGP är enligt mig väl värda mer credSuzuki har bränt sitt förtroende hos Dorna. Helt rätt tycker jag att Dorna prioriterar de team som visat ett långsiktigt commitment framför vindflöjlar som Suzuki. Tanken är väl att framöver team (iaf informellt) får klassa upp sig till MotoGP, medan de som inte håller måttet får plats i Moto2. Samma sak mellan Moto2 och Moto3, så ett helt nytt team får börja i Moto3 eller CEV och visa sig dugliga innan man kan börja klättra mot kungaklassen.
Att kalla Suzuki för vindflöjel känns väl inte så rättvist mot ett klassiskt 500cc / MGP märke. Suzuki med flera mästare under decennier av tävlande på absolut högsta nivå som så sent som inför säsongen 2012 meddelade att de lämnar MGP är enligt mig väl värda mer cred
Dags att revidera Moto3 listan då Danny Kent och Niklas Ajo kommer köra för Husqvarna. Blev tydligen officiellt idag.
Senast Husqvarna var aktiva i GP var på 70-talet då Svenska föraren Bo Granath bl.a tog en total 5:e plats i 500GP serien 1972 med 2st pallplatser på Saltzburg och Anderstorp.
Enligt gossip har rossis pojkvän Luca Mastrantonio gjort slut.
Undra om det är trassligt kärleksliv som har gjort att resultaten har uteblivit under 2013?
Någon som har koll på om Marques 2014 kommer att köra med #1
Någon som har koll på om Marques 2014 kommer att köra med #1
Enligt gossip har rossis pojkvän Luca Mastrantonio gjort slut.
Undra om det är trassligt kärleksliv som har gjort att resultaten har uteblivit under 2013?
Märkligt att Honda inte inser att MM93 som varumärke har potential att bli världskänt på samma sätt som VR46, långt mer värdefullt än #1 undet några säsonger.Marquez would dearly like to retain 93, but Honda is keen to see him run the number 1 plate."
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |