MotoGP - Silly season 2014.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Rossi bekräftade på presskonferensen att Jeremy Burgess inte kommer jobba åt honom 2014. Ingen ny crew chief klar.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Rossi bekräftade på presskonferensen att Jeremy Burgess inte kommer jobba åt honom 2014. Ingen ny crew chief klar.

Har det pratats något om varför Burgess skulle lämna Yamaha förutom att BBQn i deras hospitality inte lever upp till Aussiestandard?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Har det pratats något om varför Burgess skulle lämna Yamaha förutom att BBQn i deras hospitality inte lever upp till Aussiestandard?
Han lämnar inte. Rossi ger honom sparken för att han behöver en förändring.

Valentino Rossi told MCN he only told JB this morning of his decision to replace him in 2014. Said was incredibly difficult conversation.

Thinks he can go faster with a new crew chief. "I need a new boost to improve my level". Been together for 14 yrs
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Han lämnar inte. Rossi ger honom sparken för att han behöver en förändring.

Valentino Rossi told MCN he only told JB this morning of his decision to replace him in 2014. Said was incredibly difficult conversation.

Thinks he can go faster with a new crew chief. "I need a new boost to improve my level". Been together for 14 yrs

Hmmmmmm... Undrar om det där är ett tecken på intelligens eller desperation?
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jag tror det är nödvändigt. De har jobbat i 14 år och ska Rossi komma närmare topp tre så behöver något ändras.

Tja... Det är ju om man arbetar under förutsättningen att det är hojens setup och inte föraren eller hojens grundläggande design som är problemet...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Tja... Det är ju om man arbetar under förutsättningen att det är hojens setup och inte föraren eller hojens grundläggande design som är problemet...
Lorenzo har ju en likadan hoj och kör snabbare. Rossi kan ju inte byta sig själv eller hojen så då får man titta på något annat.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Lorenzo har ju en likadan hoj och kör snabbare. Rossi kan ju inte byta sig själv eller hojen så då får man titta på något annat.

Jo, Lorenzo kör snabbare men de kör väl rätt annorlunda just i det område där Rossi haft problem; inbromsningarna och in i kurvan. Rossi bromsar väl senare och hårdare medan Lorenzo bromsar tidigare, mindre och går snabbare in i kurvan. Jag kan ytterst lite om hojdesign på den nivån men kanske är de stilarna inte förenliga i samma chassi och att placera bägge på pallen.

Men som sagt har han väl inget val, han måste väl intala sig själv att han och hojen kan vinna och att det måste vara något annat det är fel på.

Intressant att se vem han jobbar med nästa år, han har väl aldrig jobbat med någon annan i stora klassen och det dräller väl inte av raceingenjörer av den kalibern och erfarenheten och som dessutom är tillgängliga?


Stoner börjar framstå som mer och mer rättvisande; när det blir problem får alla utom han själv stå ut med kritik eller bli utbytta...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jo, Lorenzo kör snabbare men de kör väl rätt annorlunda just i det område där Rossi haft problem; inbromsningarna och in i kurvan. Rossi bromsar väl senare och hårdare medan Lorenzo bromsar tidigare, mindre och går snabbare in i kurvan. Jag kan ytterst lite om hojdesign på den nivån men kanske är de stilarna inte förenliga i samma chassi och att placera bägge på pallen.

Men som sagt har han väl inget val, han måste väl intala sig själv att han och hojen kan vinna och att det måste vara något annat det är fel på.

Intressant att se vem han jobbar med nästa år, han har väl aldrig jobbat med någon annan i stora klassen och det dräller väl inte av raceingenjörer av den kalibern och erfarenheten och som dessutom är tillgängliga?

Jag skulle tycka det vore intressant om de lyckades få över Christian Gabbarini från HRC då han ju inte är crew chief längre utan team manager. Han är nog den bästa som inte redan har en förare att jobba för och han är italienare men har jobbat tätt med Stoner. :)
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jag skulle tycka det vore intressant om de lyckades få över Christian Gabbarini från HRC då han ju inte är crew chief längre utan team manager. Han är nog den bästa som inte redan har en förare att jobba för och han är italienare men har jobbat tätt med Stoner. :)

Gabbarini lär vara ett bra & inte omöjligt val då Marquez fått sin vilja igenom att ta upp resterande personal från Monlau medan "Caseys grabbar" (de som är kvar) får flytta på sig till 2014.
 

M.

Medlem
Gick med
5 Nov 2010
Ort
Lund
Hoj
BNW S1000XR
Silly season 2015

Enligt Gazzetta dello Sport är Lorenzo aktuell för Honda 2015.

Lorenzo och Marquez i samma team finns det någon som kommer kunna slå dem om de håller sig på hjulen?
Det kommer att bli Honda på 1:a och 2:a plats hela året.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Silly season 2015

Enligt Gazzetta dello Sport är Lorenzo aktuell för Honda 2015.

Lorenzo och Marquez i samma team finns det någon som kommer kunna slå dem om de håller sig på hjulen?
Det kommer att bli Honda på 1:a och 2:a plats hela året.

JL har ju sagt att han är öppen för förändringar men att han gärna avslutar sin karriär på Yamaha, och att Yamaha behöver tillhandahålla konkurrenskraftigt material. Honda gör ju ingen större hemlighet av att de uppvaktar JL.

motogp.com skrev:
Gazzetta dello Sport: ‘Lorenzo not dismissing Honda for 2015’
Monday, 18 November 2013

Several publications, amongst them Italy’s Gazzetta dello Sport, are continuing to mention Jorge Lorenzo’s possible move to Honda for the 2015 MotoGP™ season. Furthermore, the World Champion of 2010 and 2012 is quoted as not dismissing the option: “You cannot rule out any team. You never know what can happen.”

Lorenzo, whose current deal with Yamaha ends in 2014, continues: “I would like to end my career with Yamaha, retiring as a Yamaha legend. I would like to win another title as Rainey or Lawson did, but I would also like to have the best bike, so hopefully Yamaha will be able to give that to both myself and Valentino (Rossi).”

At the same time, HRC Vice President Shuhei Nakamoto has already admitted his interest in Lorenzo by confirming that ‘we will talk to him for 2015’.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Hmmm, lär ju bli många bra fighter mellan Lorre och Marquez, men resten av gänget lär nog vara än mer avhängda än vad de är idag. Under förutsättning att inte något annat team lyckas plocka fram en hoj som är minst lika bra och helst lite bättre än Hondan, något som känns föga troligt. Personligen tror jag att Pol blir näste man på fabriksyamman om Lorenzo lämnar, vem som gör honom sällskap känns mer tveksamt (om nu inte Rossi har kontrakt längre?). Pedrosa på en Yamaha känns ungefär lika fel som Lorenzo på en Honda, men vet vet? :)
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top