Vi får se på måndag när de kör med de andra, framförallt med Yamahas variant med M1-motor. Då är det ju iofs med olika förare.
Jo. Det är ju med en drös olika förare det börjar bli intressant för MotoGP.
Vi får se på måndag när de kör med de andra, framförallt med Yamahas variant med M1-motor. Då är det ju iofs med olika förare.
Rossi bekräftade på presskonferensen att Jeremy Burgess inte kommer jobba åt honom 2014. Ingen ny crew chief klar.
Rossi bekräftade på presskonferensen att Jeremy Burgess inte kommer jobba åt honom 2014. Ingen ny crew chief klar.
Han lämnar inte. Rossi ger honom sparken för att han behöver en förändring.Har det pratats något om varför Burgess skulle lämna Yamaha förutom att BBQn i deras hospitality inte lever upp till Aussiestandard?
Han lämnar inte. Rossi ger honom sparken för att han behöver en förändring.
Valentino Rossi told MCN he only told JB this morning of his decision to replace him in 2014. Said was incredibly difficult conversation.
Thinks he can go faster with a new crew chief. "I need a new boost to improve my level". Been together for 14 yrs
Jag tror det är nödvändigt. De har jobbat i 14 år och ska Rossi komma närmare topp tre så behöver något ändras.Hmmmmmm... Undrar om det där är ett tecken på intelligens eller desperation?
Jag tror det är nödvändigt. De har jobbat i 14 år och ska Rossi komma närmare topp tre så behöver något ändras.
Lorenzo har ju en likadan hoj och kör snabbare. Rossi kan ju inte byta sig själv eller hojen så då får man titta på något annat.Tja... Det är ju om man arbetar under förutsättningen att det är hojens setup och inte föraren eller hojens grundläggande design som är problemet...
Lorenzo har ju en likadan hoj och kör snabbare. Rossi kan ju inte byta sig själv eller hojen så då får man titta på något annat.
Jo, Lorenzo kör snabbare men de kör väl rätt annorlunda just i det område där Rossi haft problem; inbromsningarna och in i kurvan. Rossi bromsar väl senare och hårdare medan Lorenzo bromsar tidigare, mindre och går snabbare in i kurvan. Jag kan ytterst lite om hojdesign på den nivån men kanske är de stilarna inte förenliga i samma chassi och att placera bägge på pallen.
Men som sagt har han väl inget val, han måste väl intala sig själv att han och hojen kan vinna och att det måste vara något annat det är fel på.
Intressant att se vem han jobbar med nästa år, han har väl aldrig jobbat med någon annan i stora klassen och det dräller väl inte av raceingenjörer av den kalibern och erfarenheten och som dessutom är tillgängliga?
Jag skulle tycka det vore intressant om de lyckades få över Christian Gabbarini från HRC då han ju inte är crew chief längre utan team manager. Han är nog den bästa som inte redan har en förare att jobba för och han är italienare men har jobbat tätt med Stoner.
Om vi ser Lorenzo på en Honda så blir jag inte det minsta förvånad med Pedrosa på en YammaPedrosa på Yamaha?
Silly season 2015
Enligt Gazzetta dello Sport är Lorenzo aktuell för Honda 2015.
Lorenzo och Marquez i samma team finns det någon som kommer kunna slå dem om de håller sig på hjulen?
Det kommer att bli Honda på 1:a och 2:a plats hela året.
motogp.com skrev:Gazzetta dello Sport: ‘Lorenzo not dismissing Honda for 2015’
Monday, 18 November 2013
Several publications, amongst them Italy’s Gazzetta dello Sport, are continuing to mention Jorge Lorenzo’s possible move to Honda for the 2015 MotoGP™ season. Furthermore, the World Champion of 2010 and 2012 is quoted as not dismissing the option: “You cannot rule out any team. You never know what can happen.”
Lorenzo, whose current deal with Yamaha ends in 2014, continues: “I would like to end my career with Yamaha, retiring as a Yamaha legend. I would like to win another title as Rainey or Lawson did, but I would also like to have the best bike, so hopefully Yamaha will be able to give that to both myself and Valentino (Rossi).”
At the same time, HRC Vice President Shuhei Nakamoto has already admitted his interest in Lorenzo by confirming that ‘we will talk to him for 2015’.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|