MotoGP - Silly season 2014.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
På Eicma för 2 minuter sen...
startnummer 14 i fronten.

1375084_10151679582545776_1257100264_n.jpg
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Var det inte snack/rykte (om det ens han att bli ett rykte) med H-D till MGP för en 5-6 år sedan vilket man inte har hört mkt av sedan!!??
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Eller så blir det bara det nya CRT.

Aprilia har ju redan en satsning i CRT som de tänkte fortsätta med i Open nästa år, förutsatt att det finns något team kvar som vill ha deras maskin. Det är en del av deras strategi inför att komma in med regelerätt fabriksteam, så nog verkar de iaf ha vägen klar för sig. Enda anledningen till att de berättade om planen för 2016 nu var ju för att de team som kör på deras maskin bytt till annat, utom en så de ville att alla skulle få reda på att de är hängivna målet att ställa upp med en ordentlig hoj 2016...
Hur det sedan *blir* är ju en öppen fråga, men jag hoppas att de kan prestera vinnarmaterial, de och Suzuki. Samt att Ducati får ordning på sitt skrälle i samma veva, så att det kan bli lite mer intressant att titta på hela cirkusen. Fler potentiella vinnarhojar innebär ju fler som ligger i toppen och bråkar, inte som de tär nu med ett ganska enahanda utbyte av platser på toppen mellan honda och yamaha.
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Kan någon förklara för mig varför Suzuki fortsätter att satsa på nr 14?! Borde de inte kunna anlita en bättre förare?

\Masonit
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Kan någon förklara för mig varför Suzuki fortsätter att satsa på nr 14?! Borde de inte kunna anlita en bättre förare?

\Masonit
Bäste testföraren/den med mest rutin och fart som inte är bunden till kontrakt?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Bäste testföraren/den med mest rutin och fart som inte är bunden till kontrakt?

Finns ju en viss australienare som borde kunna vara ganska lockande med? Fasthan kanske har någon anställning hos honda som testförare...
 

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Bäste testföraren/den med mest rutin och fart som inte är bunden till kontrakt?

Bunden till kontrakt? Det gäller ju att se till å binda rätt förare. Inte stå å vänta på det som blir över.

Kan man byta till Ducati så kan man byta till Suzuki...

\Masonit
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
http://www.crash.net/motogp/news/197899/1/honda_presents_2014_production_racer.html

Hondas produktionsräser är 0,3s långsammare än RC213V på samma däck, 0,17s långsammare på de mjukare däcken som bara Open får köra med.
När CS kör dem... Hade varit lite intressant att se hur de tiderna står sig mot kval/race i tävlingen. Hade ju onekligen varit bra för spänningen i race om de faktiskt har en chans att vara med i toppen, men jag tvivlar lite...
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
När CS kör dem... Hade varit lite intressant att se hur de tiderna står sig mot kval/race i tävlingen. Hade ju onekligen varit bra för spänningen i race om de faktiskt har en chans att vara med i toppen, men jag tvivlar lite...

Vi får se på måndag när de kör med de andra, framförallt med Yamahas variant med M1-motor. Då är det ju iofs med olika förare.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top