MotoGP - Silly season 2014.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
båda bröderna Espargaro i Yamaha-stallet skulle vara intressant på många sätt, men det kommer inte att hända då ledningen nog skulle bäva inför så supertajta förare.
:banana
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Det kunde man ju bara tänka sig att det skulle vara rena fabler när de kom ifrån någon kommersiell radiokanal. Samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att det är lite synd, för jag personligen skulle gärna sett att det rördes om lite i grytan och att lite nya förare skulle får chansen på de allra bästa cyklarna. Jag tror inte att Lorenzo skulle varit särskilt bra på Duccen heller, med sin silkeslena körstil. Är det någon som jag tror skulle kunna sladda runt på skiten så är det Marq Marquez, killen skulle ju behöva lite handikapp hur som helst ;)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
...Är det någon som jag tror skulle kunna sladda runt på skiten så är det Marq Marquez, killen skulle ju behöva lite handikapp hur som helst ;)

Där sa du nåt .. Det skulle jag vilja se ! Shit vilka fajter man hade fått se ..Sen e jag kanske den enda som vill se mer fysisk kontakt , lite armbågar och gestikuleringar, kanske någon skallning när ingen ser ;)
 

StaLin

Braxar vidare
Gick med
18 Jan 2004
Ort
Borensberg
Hoj
CBR1000rr -08
Men jag skulle vilja se Davi & Pedo på nya suzukin, då tror jag honda/yamma kanske skulle få lite hicka :)
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
DePuniet w nog galen nog att sätta press på Yamaha. Han tar sabbatsår läste jag - troligtvis för att göra återkomst som Suzuki fabriksförare. En alien på Suzuki nr 2 skulle vara kul. Kanske Crutchlow när han har sett att inget ändras hos Ducati?
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Tror ni är något vettigt på spåret där. Suzuki skulle med en erkänt snabb förare/alien få ett realistiskt kvitto på vad hojen duger till. Pedrosa som nämns tidigare ( om vi för några sekunder frånser de ekonomiska aspekterna och att han är med Honda personifierad ) skulle definitivt göra ett gott jobb. Känslan är helt klart att Dani skulle må bra av ny luft och ett rejält miljöombyte.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Spies tveklöst en av de mest talangfulla på att köra race knarr. Lika tveklöst årets (2013) tristaste besked att han pga av skadan från Indianapolis tvingas att lägga av.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Spies tveklöst en av de mest talangfulla på att köra race knarr. Lika tveklöst årets (2013) tristaste besked att han pga av skadan från Indianapolis tvingas att lägga av.

Läste på hans feja (21:a november):

"For everyone asking about retirement. If my body can do what my mind wants it to do. Yes I would look at returning. But I can only wait.
I just hope people can respect my injury was much worse than most people understand. But I’m doing my best..that’s all I can do."

Viljan verkar ju finnas. Man får verkligen hoppas han tar det lugnt nog så kroppen blir OK igen. Time will tell I guess.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Tycker att med nya lacken för Yamaha så hade nog vita fälgar passat bättre? :va
 
Last edited:

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Endast om de också är oleofobiska, hade veta fälgar tidigare men de var inte vita så länge främst pga kedjeolja och bromsdamm.

Det finns nog tusentals som skulle stå i kö för att söka jobbet som fälgputsare åt Rossi/Lorenzo. Många av dom skulle dessutom göra jobbet gratis bara för att få det jobbet. Så känns inte som det finns den orsaken för detta teamet att inte välja vita fälgar. Dessutom finns det säkert anställda som putsar dom svarta fälgarna sen tidigare med.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top