MotoGP - Silly season 2014.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Kontraktet med Honda i Moto2 går ut 2015. Nu pratas det om att team i Moto3 som KTM och Mahindra ihop med Catherham frågat efter mer öppet reglemente där man kan få använda egna motorer. Förslagsvist baserat på liknande regler som Moto3 med 81mm i slag bl.a men med 2 cylindar och 500cc. DORNA ska undersöka frågan under hela denna säsongen vad som kan införas för Moto2 till 2016.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Suters 2014 Moto2-hoj ser nästan lite ut som en tjock KTM Moto3 nu.

1238102_599070426847957_208121198_n.jpg
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Tror inte det påverkar allt för mycket, han ska vara helt återställd till Qatar enligt Motogp.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vadbenet eller?
Någon som gjort det och vet hur lång rehab det är?
Verkar inte kunna träna på 15 dagar iaf. :(

Tror alla tycker det är synd om MM missar Sepang.
Han är ju den som alla andra mäts emot.
Den som nu avslutar på topp på Sepang kommer nog undra vad Marquez hade gjort för tid.
 
Last edited:

magi

POOOWEEER!!!!!!
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Superduke 1290R
Hoppas CS ges tillfälle att testa både i Sepang och Phillip island nu när MM är skadad....
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja det året marques vinner vm utan att dom andra toppförarna är skadade så kan man ju ha honom som måttstock men så va inte fallet förra året... Lorenzo bla hade flera vinster på året än marc....
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Ja det året marques vinner vm utan att dom andra toppförarna är skadade så kan man ju ha honom som måttstock men så va inte fallet förra året... Lorenzo bla hade flera vinster på året än marc....

Alla får ju tro vad de vill, men jag tror att Marquez hade haft fler vinster om han hade behövt ha fler vinster. Dessutom gjorde ju den tämligen värdelösa svartflaggen på PI att det blev ganska tight med poängen till slut. Precis samma sak var det året innan mellan Lorenzo och Pedrosa. Lorenzo bevakade sin ledning på betryggande avstånd på en andraplats där han inte behövde ta några risker. Är helt övertygad om att han kunde tagit fler förstaplatser från Pedrosa om han verkligen behövt.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jojo säger inte att han är dålig på någotvis men ändå så hade det ju i mitt tycke varit en större bedrift att vinna vm utan att flera toppförare är skadade 4-5race på säsongen.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag tror nog att mm kommer vara med mer från första race i år, förra året var han trots allt ny på en fullblodsmotogphoj, nu har han ett år under bältet. Hoppas jl håller sig utan skador så de båda kassan kämpa hela vägen.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Ja det året marques vinner vm utan att dom andra toppförarna är skadade så kan man ju ha honom som måttstock men så va inte fallet förra året... Lorenzo bla hade flera vinster på året än marc....

Hjulet snurrar men hamstern är död? För du tänkte väl på att Lorenzo tog sina två titlar när Rossi resp. Stoner var skadade & dessutom regerande mästare. Vem har du som "måttstock" & varför?
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag kan inte minnas att jag skrivit NÅGOT om att ha Lorenzo som måttstock så är ljuset är tänt men det är ingen hemma? Men om du vill jämföra faktum så vann Lorenzo fler vinster förra året än marc trots sin rejäla skada och även Pedrosa va rejält skadad....
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag var mer inne på förra testet och inte förra året.
Vem som helst som har bästa tid i test 2 kommer nog undra vad MM hade gjort för tid. :)
Även om MM vann förra året är nog JLo "the one to beat".
Och MM kommer försöka "ända in i kaklet". :)

Bara mina 2...
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
"In comparison with the earlier version of the provisional 2014 calendar, the Grande Prêmio do Brasil has been removed from the schedule and the Gran Premio de Aragón has moved to the weekend of 26th-28th September."

Vet inte om det va officiellt innan... Står på motogp.com idag iaf...
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Puig sticker verkligen ut hakan där hehe Nja verkligheten är att detta såg övriga världen redan under våren 2013. Är i sig inget konstigt att det kommer upp förare som har det där extra "modern tid" med Rossi o Doohan. Fast det intressanta 2014 är om Rossi har förbättrat och kan utmana hela race igen :tummenupp
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top