MotoGP - Silly season 2015

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Då bör gode Bradl sitta rätt löst om LCR plötsligt inte bryter 1 mans team ideen och tar in en till cykel !!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Då bör gode Bradl sitta rätt löst om LCR plötsligt inte bryter 1 mans team ideen och tar in en till cykel !!
Ja, det ante mig väl att CC inte accepterade sin option utan att först ha konsulterat räknestickan, att mitt under brinnande säsong välja att kurera icke akuta problem brukar väl tyda på ett icke allt för brinnande engagemang... :) Förmodligen har Ducati varit ekonomiskt välvilligt inställda när hans agent nämnt möjligheten att CC byter keps till LCR samtidigt som friska sponsorpengar till LCR med CC vid styrhalvorna gjort den dealen hyfsad?

Att låta sig köpas ut i stället för att själv bryta optionsavtal är oftast lukrativt, det förefaller gälla racerförare såväl som GD för statliga verk och börs-VD:ar :)

Att Iannone ville sitta på en rödvit maskin 2015 kan vi nog ana, men jag är nog rätt osäker på att Bradl skulle få en ev andra fabrikare före t ex Redding? Det känns som att Bradl fått sina chanser enligt de som bestämmer i HRC?

Jaja, detta blir än mer intressant när Suzuki annonserar sin besättning, jag vet för närvarande inte om Suzuki ens kommenterat möjligheten att köra två hojar i stället för en?
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Har LCR ekonomi att köra med 2 st? 2 prototyp alt 1 prototyp + 1 open? Eller måste HRC alt förare nr 2 komma med en påse pengar/sponsor isf?
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Det ska bli mycket intressant att se vad han kan prestera på den hojen. Den är väl i princip factory speccad den där LCR-Hondan? Så om det inte blir några vettiga resultat nästa år för den gode Crutchlow så tror i alla fall jag att det är det sista vi ser av honom i MotoGP-sammanhang, innan det bär av mot WSBK eller BSB för honom igen.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Jaja, detta blir än mer intressant när Suzuki annonserar sin besättning, jag vet för närvarande inte om Suzuki ens kommenterat möjligheten att köra två hojar i stället för en?

Har de över huvud taget någonsin sagt att de bara skulle ställa upp med en hoj? I så fall är det något som förbigått mig fullständigt och jag hoppas verkligen att fallet inte är så. Aleix och Viñales ryktas (och skulle jag personligen vilja se) redan har skrivit på kontrakt med Suzuki. Men det är som sagt ännu bara rykten... precis som att CC för någon vecka sedan absolut inte skulle lämna Ducati. Den som lever får se :)
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Har de över huvud taget någonsin sagt att de bara skulle ställa upp med en hoj? I så fall är det något som förbigått mig fullständigt och jag hoppas verkligen att fallet inte är så. Aleix och Viñales ryktas (och skulle jag personligen vilja se) redan har skrivit på kontrakt med Suzuki. Men det är som sagt ännu bara rykten... precis som att CC för någon vecka sedan absolut inte skulle lämna Ducati. Den som lever får se :)
Ptjaa, de hade ju bara en hoj innan de lämnade MGP och sedan de annonserade sin återkomst har det spekulerats om en eller två maskiner - se t ex slutet i denna relativt färska artikel: http://ultimatemotorcycling.com/suzuki-returns-motogp-exclusive-inside-story/

Men jag har nog inte sett något definitivt i detta ännu, kanske inte kommer förrän förarna kontrakterats?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Ptjaa, de hade ju bara en hoj innan de lämnade MGP och sedan de annonserade sin återkomst har det spekulerats om en eller två maskiner - se t ex slutet i denna relativt färska artikel: http://ultimatemotorcycling.com/suzuki-returns-motogp-exclusive-inside-story/

Men jag har nog inte sett något definitivt i detta ännu, kanske inte kommer förrän förarna kontrakterats?

Hmm, som jag minns det hade Suzuki två förare fram till sista (eller näst sista?) säsongen. och dåkändes satsningen halvhjärtad även sista åren med två förare. Personligen tror jag (hoppas) att de följer den i övrigt rådande fabriksformulan med två hojar. Utvecklingsmässigt måste det också vara en fördel att ha två förare i teamet, mer indata för möjliga förbättringar, eller hur?
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
http://www.motogp.com/en/news/2014/Iannone+replaces+Crutchlow+at+Ducati+Team+for+2015

Cal crutchlow kickas från Ducati, Ianonne kör fabrikare 2015!!!! YAYAYAYA!

Ducati Corse announced today that it has reached an agreement with its factory rider Cal Crutchlow to terminate, ahead of time, the contract that ties the British rider to the Italian team in MotoGP for 2014 and also for next season.

Vad betyder detta? Slutar han för i år eller är det bara tokig formulering?

Edit: Var visst en tokig formulering. Pressreleasen har blivit uppdaterad:
http://www.ducati.com/racing/motogp...ntract_ahead_of_2015/2014/08/02/1705/index.do
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Hmm, som jag minns det hade Suzuki två förare fram till sista (eller näst sista?) säsongen. och dåkändes satsningen halvhjärtad även sista åren med två förare. Personligen tror jag (hoppas) att de följer den i övrigt rådande fabriksformulan med två hojar. Utvecklingsmässigt måste det också vara en fördel att ha två förare i teamet, mer indata för möjliga förbättringar, eller hur?
Du har nog rätt, 2008-2009 spakade väl Vermeulen/Capirossi hojen, 2010 undrar jag om inte Bautista var ensam?
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Suzuki_MotoGP

Ja, med två förare får Du både fler data, bättre möjlighet till utvärdering och en möjlighet att klara vurpor och skador hos någon av förarna. Tyvärr till en högre kostnad, och jag vet inte vilka sponsorer Suzuki hoppas på...?
 
Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag tycker att Cal Crutchlow är en pajas som hör hemma i nån gärdsgårdsserie som WSB eller BSB. I MotoGP gör han ingen nytta. Försvinn!
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Du har nog rätt, 2008-2009 spakade väl Vermeulen/Capirossi hojen, 2010 undrar jag om inte Bautista var ensam?
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Suzuki_MotoGP

Ja, med två förare får Du både fler data, bättre möjlighet till utvärdering och en möjlighet att klara vurpor och skador hos någon av förarna. Tyvärr till en högre kostnad, och jag vet inte vilka sponsorer Suzuki hoppas på...?

Jag tänker att i och med att Suzuki körde med två förare under flera år trots en lägre ambitionsnivå, så borde även nystarten 2015 innebära att de kör med två förare. Man kan ju hoppas iaf, åtminstone vissa pressreleaser har talat om en högre ambitionsnivå nu än sist. Samtidigt har jag för mig att Alatalo här på forumet skrev något om att cykeln inte imponerat hittills. Frågan är dock om bromsklossen är Randy de Puniet eller om det är hojen. Randy har, åtminstone i MotoGP, aldrig imponerat med resultaten.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jag tycker att Cal Crutchlow är en pajas som hör hemma i nån gärdsgårdsserie som WSB eller BSB. I MotoGP gör han ingen nytta. Försvinn!

Jag kan delvis hålla med. Det som ändå är lite kul med Cal är om ni rejsen på BT Sport där Neil Hodgson:s jobb som (flygande reportern) snabbt som ögat är framme hos en till synes irriterad, men dock oftast skojfrisk Cal i depå minuten efter att han kraschat. Cal bjuder trots allt i mörka stunder till om händelser i lägen där Max, Sete o Casey m.fl skulle bjuda på onda ögat och på sin höjd viftat avvärjande mot kamera. Cal är en notorisk gnällkärring, men enligt mitt sätt att se på det har det onekligen funnits värre.
 

lindhamre

Återfallsförbrytare.
Gick med
7 May 2013
Ort
Stockholm
Hoj
Z1000, Laverda 1000 3C 120, Zündapp KS 70
Ducati är fortfarande i särklass är det sämsta alternativet om du vill nå framgång som toppförare.
Bradl har inte lyckats övertyga på LCR som i praktiken är en farbrikshoj, dags för ett byte helt enkelt.
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Du har nog rätt, 2008-2009 spakade väl Vermeulen/Capirossi hojen, 2010 undrar jag om inte Bautista var ensam?
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Suzuki_MotoGP

Ja, med två förare får Du både fler data, bättre möjlighet till utvärdering och en möjlighet att klara vurpor och skador hos någon av förarna. Tyvärr till en högre kostnad, och jag vet inte vilka sponsorer Suzuki hoppas på...?

2010 - Bautista/Capirossi
2011 - Bautista
2012 - hasta la bye bye
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ducati är fortfarande i särklass är det sämsta alternativet om du vill nå framgång som toppförare.
Bradl har inte lyckats övertyga på LCR som i praktiken är en farbrikshoj, dags för ett byte helt enkelt.

Ändå gör Andrea Dovizioso ( just nu 4:a i VM sammandraget) bästa resultaten på Ducati sedan 2007 eller nått!
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top