MotoGP - Tester inför 2007.

sandstream

Guest
oFFkeFF skrev:
2589690 Kom igen nu, kan jag inte få höra dig och valmers berömma KR jr. ;) Eller iaf Valmers :D
Jag är inget stort fan av KR, tycker han slösade bort massor av år med och för Suzuki efter sin titel.
Men som sagt, han tog titeln och det är mer än vad tex....... Biaggi gjorde :D
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
2589734 Jag är inget stort fan av KR, tycker han slösade bort massor av år med och för Suzuki efter sin titel.
Det är inte lätt att hitta spår av logik i dina resonemang: Roberts körde GSV-R när den var avsevärt sämre än idag och presterade ändå likvärdiga eller bättre resultat än vad Hopkins och Vermuelen gör med dagens material. Du dissar KRJ men hyllar Hopkins och Vermuelen.

:confused:

Edit: jag tycker också att han borde ha sökt sig till ett annat team efter säsongen 2002 eftersom det var så uppebart att Suzuki var ljusår efter Honda och Yamaha.
 
Last edited:

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Ort
Stockholmen
Hoj
Suzuki
Det är som vanligt ser jag; Nyteknik dissar (om man ska vara snäll, spydig är en ärligare beskrivning..) dom som inte är av samma åsikter som han, och nu vill han gå ett steg längre och ha en forumdel för sanna "Roadracingesteter", ett forum för dom som verkligen kan det här med roadracing, där han själv skulle vara en given medlem...

Lite komiskt då hur man kan dissa andra och kalla sig själv "roadracingestet" utan att känna till saker som att tractioncontrollen på motoGP hojarna är ställbara.

Eller att nya huggern på RCV:n är till för skydda tanken mot stenskott...

Som lite kuriosa kan väl nämnas att duvungar som Lin Jarvis, managing director (=VD?) av Yamaha motor och Jeremy Burgess aldrig har kört roadracing, och därför inte kan ställa sig bland den exlusiva skaran av Raodracingester med exlusiva medlem(ar?) som Nyteknik.

Intervju med Lin Jarvis för dom som har konto på motogp.com, då han för första gången provar en roadracinghoj, Rossis M1:a: http://www.motogp.com/en/motogp/mot...ear_selected=2006&championship_id=3&section=0

Trevlig helg! :krama :ätapiller :öl
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Ludde78 skrev:
2589947 Det är som vanligt ser jag; Nyteknik dissar (om man ska vara snäll, spydig är en ärligare beskrivning..) dom som inte är av samma åsikter som han, och nu vill han gå ett steg längre och ha en forumdel för sanna "Roadracingesteter", ett forum för dom som verkligen kan det här med roadracing, där han själv skulle vara en given medlem...

Lite komiskt då hur man kan dissa andra och kalla sig själv "roadracingestet" utan att känna till saker som att tractioncontrollen på motoGP hojarna är ställbara.

Eller att nya huggern på RCV:n är till för skydda tanken mot stenskott...

Som lite kuriosa kan väl nämnas att duvungar som Lin Jarvis, managing director (=VD?) av Yamaha motor och Jeremy Burgess aldrig har kört roadracing, och därför inte kan ställa sig bland den exlusiva skaran av Raodracingester med exlusiva medlem(ar?) som Nyteknik.

Intervju med Lin Jarvis för dom som har konto på motogp.com, då han för första gången provar en roadracinghoj, Rossis M1:a: http://www.motogp.com/en/motogp/mot...ear_selected=2006&championship_id=3&section=0

Trevlig helg! :krama :ätapiller :öl

hahahaha

:klappar
:yoparty
:tummenupp
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Ludde78 skrev:
2589947...en forumdel för sanna "Roadracingesteter", ett forum för dom som verkligen kan det här med roadracing, där han själv skulle vara en given medlem...

Lite komiskt då hur man kan dissa andra och kalla sig själv "roadracingestet" utan att känna till saker som att tractioncontrollen på motoGP hojarna är ställbara.

Eller att nya huggern på RCV:n är till för skydda tanken mot stenskott...

osv. osv.
Jag erkänner utan omsvep att jag inte känner till hur tekniken för tractioncontrol fungerar. Jag är måttligt intresserad av teknik och ingen hejare på att mecka. Det hindrar inte att jag älskar roadracing och har mina rötter i tvåtaktsfemhundrornas era. Därför var det en fantastiskt att köra 250-racer under två säsonger. Det gav mig också en hel del erfarenheter som man inte kan få genom att läsa tidningar, titta på TV eller surfa. Att en hugger skyddar tank och stötdämpare mot stenskott står jag fast vid och har lite svårt att förstå hur det skulle kunna vara en "kontroversiell" uppfattning. Att Jeremy Burgess kan allt om roadracing utan att själv ha tävlat beror på att han har varit teamchef för HRC i snart 20 år. Han har alltså en hel del egen relevant erfarenhet och kunskap om ämnet.
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Nyteknik skrev:
2590081 . Att Jeremy Burgess kan allt om roadracing utan att själv ha tävlat beror på att han har varit teamchef för HRC i snart 20 år. .


men i HRC kommer han ju inte få några fler år:D
 

Gurra Gixxer

ERF 2010
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Ystad
Hoj
GsxR 1000 k9
Varför måste repsol hondorna ha denna fula bakstänka när inte fortuna hojarna har det.. kan väl inte va stor skillnad på deras hojar??.
 

sandstream

Guest
Ludde78 skrev:
2589947 Det är som vanligt ser jag; Nyteknik dissar (om man ska vara snäll, spydig är en ärligare beskrivning..) dom som inte är av samma åsikter som han, och nu vill han gå ett steg längre och ha en forumdel för sanna "Roadracingesteter", ett forum för dom som verkligen kan det här med roadracing, där han själv skulle vara en given medlem...
Välkommen tillbaka Ludde! Ser fram emot fler fina inlägg :tummenupp

Nyteknik skrev:
2589850 Det är inte lätt att hitta spår av logik i dina resonemang: Roberts körde GSV-R när den var avsevärt sämre än idag och presterade ändå likvärdiga eller bättre resultat än vad Hopkins och Vermuelen gör med dagens material. Du dissar KRJ men hyllar Hopkins och Vermuelen.
Och du har inte funderat på varför den var sämre?
Var det enbart för att Suzuki inte satsade ordentligt eller kan något ha berott på KRjr som var ansvarig för att utveckla hojen?

Gurra Gixxer skrev:
2590110 Varför måste repsol hondorna ha denna fula bakstänka när inte fortuna hojarna har det.. kan väl inte va stor skillnad på deras hojar??.
Hur vet du att Fortuna hojarna inte kommer att ha en likadan stänka?
Vad jag vet så är det bara HRC (Team Repsol) som har RC212V, Fortuna, som för övrigt lämnar MotoGP, körde testerna i onsdags och torsdags på den gamla RC211V.

Nyteknik skrev:
Att Jeremy Burgess kan allt om roadracing utan att själv ha tävlat beror på att han har varit teamchef för HRC i snart 20 år. Han har alltså en hel del egen relevant erfarenhet och kunskap om ämnet.
Är han på väg tillbaka från Yamaha till HRC? :rolleyes:

Snacka om att slänga spjut i tältet.
 
Last edited:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
sandstream skrev:
2590149 Välkommen tillbaka Ludde! Ser fram emot fler fina inlägg :tummenupp
Kan tro det, du kämpar ju hårt för att göra racingforumet till en "bashing zone".
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Övergången till 800 cc och allt som hör till det är intressant. Tyvärr är det glest mellan de relevanta inläggen i den här tråden. Efter att ha läst den senaste tidens tillskott fattar jag inte riktigt varför jag öht öppnar den här tråden.

De evinnerliga påhoppen på Nyteknik har inget allmänintresse. Särskilt inte de som kommer från några jävla fittn00bs som passar på att spamma när de kan gömma sig bakom andra.

@ GustavO, det är hög tid att strama upp diskussionerna lite. Spammandet är bara för mycket.

@ du som känner dig träffad - om du har något du vill reda ut med någon annan medlem så vänligen ta det via PM.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
ja det börjar bli löjligt hur trådarna inte längre handlar om ämnet utan om vem som har rätt eller fel...
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Bingo skrev:
2590250 Övergången till 800 cc och allt som hör till det är intressant.
Barros/dantin får vänta på 800cc tills i januari o tester i Malaysia..Det senaste testet kördes på 990cc mest för att köra in sig på Bridgestne..
Barros: In the next test, we will use the Ducati Desmosedici GP7 800c.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
#space skrev:
2590259 Barros/dantin får vänta på 800cc tills i januari o tester i Malaysia..Det senaste testet kördes på 990cc mest för att köra in sig på Bridgestne..
Barros: In the next test, we will use the Ducati Desmosedici GP7 800c.
Oj, det låter farligt sent för mig. Det blir inte så mycket tid att få rätt på allt innan premiärtävlingen. Särskilt som man betänker att Ilmor redan har kört ett GP-lopp med sin hoj. Hur ligger de andra fabrikaten till?
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Bingo skrev:
2590250@ GustavO, det är hög tid att strama upp diskussionerna lite. Spammandet är bara för mycket.

@ du som känner dig träffad - om du har något du vill reda ut med någon annan medlem så vänligen ta det via PM.
Ett tidigare formidabelt racingforum är numera förutsägbart och fullt av upprepningar och obstinata resonemang.

"Agree to disagree", gå vidare och låt oss ha högkvalitativa trådar igen. Det gagnar oss alla och vi hade inte varit här om vi inte hade haft ett stort hjärta för RR.
 

sandstream

Guest
RedBaron skrev:
2590190 Kan tro det, du kämpar ju hårt för att göra racingforumet till en "bashing zone".
Det tycker jag inte men det blir tydligare och tydligare att en del i det "gamla gardet" har otroligt svårt för att det kommer in nytt folk och skriver inlägg även om de inte är lika insatta som RR-esteterna.
Bingo skrev:
De evinnerliga påhoppen på Nyteknik har inget allmänintresse. Särskilt inte de som kommer från några jävla fittn00bs som passar på att spamma när de kan gömma sig bakom andra.
Som man bäddar får man ligga brukar det ju heta och har man en allmänt dryg och mästrande ton i sina inlägg får man räkna med att folk hugger tillbaka. Klarar man inte det är det hög tid att bli mer ödmjuk. Det är bara att välja.

RedBaron skrev:
2590282 Ett tidigare formidabelt racingforum är numera förutsägbart och fullt av upprepningar och obstinata resonemang.
"Agree to disagree", gå vidare och låt oss ha högkvalitativa trådar igen. Det gagnar oss alla och vi hade inte varit här om vi inte hade haft ett stort hjärta för RR.
Låter som en bra idé men det är ju sällan ens fel av två träter :tummenupp
 
Last edited:

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
sandstream skrev:
2590287 Det tycker jag inte men det blir tydligare och tydligare att en del i det "gamla gardet" har otroligt svårt för att det kommer in nytt folk och skriver inlägg även om de inte är lika insatta som RR-esteterna.
Som man bäddar får man ligga brukar det ju heta och har man en allmänt dryg och mästrande ton i sina inlägg får man räkna med att folk hugger tillbaka. Klarar man inte det är det hög tid att bli mer ödmjuk. Det är bara att välja.

Låter som en bra idé men det är ju sällan ens fel av två träter :tummenupp
Hela ditt inlägg är som ett monument över det resonemang som ligger bakom "problemet". Fundera på det innan kastar in mer bränsle i en diskussion som varit avklarad sedan länge för de flesta. Fundera också på vad ödmjukhet kan ha för effekt på koleriska upprepningar som aldrig nyanserar sig.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
sandstream skrev:
Som man bäddar får man ligga brukar det ju heta och har man en allmänt dryg och mästrande ton i sina inlägg får man räkna med att folk hugger tillbaka. Klarar man inte det är det hög tid att bli mer ödmjuk. Det är bara att välja.
Klarar av det? Nu var det faktiskt jag som klagade, inte Nyteknik! Ska jag och, misstänker jag, de flesta andra icke-kombattanter behöva läsa det förbannade spammandet dag ut och dag in för att du anser att Nyteknik inte är ödmjuk nog?

Kom igen för fan! Kolla i tråden ovan. Tror du att det är roligt för någon annan än de inblandade att läsa samma skit om och om igen i varenda tråd? Jag skiter fullständigt i vem av er som har "rätt" och vem som har "fel" men räknar man antalet inlägg så leder din sida med typ 5-1. Vad värre är är att vissa på din sida aldrig skriver något racingrelaterat - de hänger bara på när de tycker sig se att de kan hacka ostraffat på någon. (Det finns några RÅTTOR som sannerligen har förtjänat lite seriöst bashande. Det är inget jag gärna gör men blir det inte bättre så kommer jag att gå på dem. Jag kommer att gå på person och jag kommer inte att vara vänlig.)

Det är hög tid för alla inblandade att ta sittt förnuft till fånga och se vart ni har fört forumet. Ta personliga via personliga meddelanden!

Over and out.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Bingo skrev:
2590277 Oj, det låter farligt sent för mig. Det blir inte så mycket tid att få rätt på allt innan premiärtävlingen. Särskilt som man betänker att Ilmor redan har kört ett GP-lopp med sin hoj. Hur ligger de andra fabrikaten till?
Exakt! Ducati talede ju innan årets serie att dantin skulle få tillgång av mer o mer nytt godis från fabriken! hur det gick med det vet jag inte så mkt om...Hoppas bara att Barros snarast får cykeln..Stoner blir livsfarlig om det stämmer för honom ingen i startledet kommer att nypa en start från Stoner o Capirex..Stoner nyförälskad i Duccen!!

Stoner: "I'm getting used to the new ‘package' of bike and tyres and first impressions are positive. The more I spend on the bike the more I get used to it and things become easier and more natural. The 800 seems similar to the 250s in riding style: it allows quicker cornering and even under braking you can push harder than on the 990. This Ducati has got so much power and I can't wait to get back on the track at Jerez for the last tests of the year!"
 
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Hörby
Hoj
CB1000RA
Swedie skrev:
2590256 ja det börjar bli löjligt hur trådarna inte längre handlar om ämnet utan om vem som har rätt eller fel...

Kan tyvärr inte mer än hålla med dig Swedie!!

Tyvärr blir ofta trådarna förstörda av några individer efter endast några
enstaka inlägg... vilket förstör tyvärr ganska mycket....
 

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Bennybåge skrev:
2590326 Kan tyvärr inte mer än hålla med dig Swedie!!

Tyvärr blir ofta trådarna förstörda av några individer efter endast några
enstaka inlägg... vilket förstör tyvärr ganska mycket....
Jag tycker inte det är så farligt. Jag läser nästan allt om MotoGp/WSBK, men skriver inte mycket här, och visst. Nyteknik och Sandstream upprepar sig lika mycket båda två, men jag tycker inte det stör så mycket av diskussionen som såna här inlägg som många och just nu jag skriver, som enbart handlar om att klaga på hur andra skriver.

Tack för ordet!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top