MotoGP - Tester inför 2007.

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
Bingo skrev:
2590307
Kom igen för fan! Kolla i tråden ovan. Tror du att det är roligt för någon annan än de inblandade att läsa samma skit om och om igen i varenda tråd? Jag skiter fullständigt i vem av er som har "rätt" och vem som har "fel" men räknar man antalet inlägg så leder din sida med typ 5-1. Vad värre är är att vissa på din sida aldrig skriver något racingrelaterat - de hänger bara på när de tycker sig se att de kan hacka ostraffat på någon. (Det finns några RÅTTOR som sannerligen har förtjänat lite seriöst bashande. Det är inget jag gärna gör men blir det inte bättre så kommer jag att gå på dem. Jag kommer att gå på person och jag kommer inte att vara vänlig.)

Det är hög tid för alla inblandade att ta sittt förnuft till fånga och se vart ni har fört forumet. Ta personliga via personliga meddelanden!

Over and out.

:mattias Tröttsamt att behöva läsa 2-3 sidor med bara trams.

Bäst inlägg gör Axxexs, alltid med bra bilder och bra information. :tummenupp

\Masonit
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
sandstream skrev:
2590287...en del i det "gamla gardet" har otroligt svårt för att det kommer in nytt folk och skriver inlägg...
Det är verkligen inte sant. "Nytt folk" är lika välkomna som alla andra om de kan bidra med både bredd och djup i diskussionerna. Det du kallar för "det gamla gardet" är människor som har en annan uppfattning än du om när en diskussion kantrar och övergår i trams. Det finns ett ”Övrigt”-forum för den som framför allt vill tramsa och retas istället för att diskutera racing ur alla dess aspekter.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Zam skrev:
2590336 Jag tycker inte det är så farligt. Jag läser nästan allt om MotoGp/WSBK, men skriver inte mycket här, och visst. Nyteknik och Sandstream upprepar sig lika mycket båda två, men jag tycker inte det stör så mycket av diskussionen som såna här inlägg som många och just nu jag skriver, som enbart handlar om att klaga på hur andra skriver.

Tack för ordet!
Det stör när någon som säger något viktigt försvinner i mängden av dravel och orelevant spamtext.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nyteknik skrev:
2590350 Det är verkligen inte sant. "Nytt folk" är lika välkomna som alla andra om de kan bidra med både bredd och djup i diskussionerna. Det du kallar för "det gamla gardet" är människor som har en annan uppfattning än du om när en diskussion kantrar och övergår i trams. Det finns ett ”Övrigt”-forum för den som framför allt vill tramsa och retas istället för att diskutera racing ur alla dess aspekter.
Det här var också ett överflödigt inlägg. Rätt eller fel så har det faktiskt inget med 800 cc i MotoGP att göra. Man måste inte påpeka att man anser att ett påstående är fel. Särskilt om man borde kunna räkna ut att det bara leder till ytterligare flamewars.

Det finns en utmärkt funktion för att hantera personliga mellanhavanden - PM.
 

sandstream

Guest
Som jag ser det finns det många (inklusive mig själv) som inte har några problem med om en tråd glider i väg lite från ämnet. (I ER6-cup tråden tex försökte Swedie moderera lite hårdare och det vart enligt mig bara pannkaka och skittrist)

Jag ska göra mitt bästa för att inte hamna i fler "dueller" och koncentrera mig på det racingrelaterade i fortsättning.

Masonit skrev:
Bäst inlägg gör Axxexs, alltid med bra bilder och bra information. :tummenupp
Det håller jag med om.
 
Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Bingo skrev:
2590277 Oj, det låter farligt sent för mig. Det blir inte så mycket tid att få rätt på allt innan premiärtävlingen. Särskilt som man betänker att Ilmor redan har kört ett GP-lopp med sin hoj. Hur ligger de andra fabrikaten till?

Det är väl inte så sent egentligen? De flesta testerna är ju på våren och man kan göra en del tester innan ändå, som av chassikomponenter och däck, även om resultaten kanske inte är 100% kompatibla med 800cc-hojen så är de sannolikt inte helt onyttiga heller.

Edit: Fast nu sa ju Barros iofs att nästa test blir med 800 cc...jaja tror inte det är så mycket till nackdel iaf.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Chris Ash skrev:
2590408 Det är väl inte så sent egentligen? De flesta testerna är ju på våren och man kan göra en del tester innan ändå, som av chassikomponenter och däck, även om resultaten kanske inte är 100% kompatibla med 800cc-hojen så är de sannolikt inte helt onyttiga heller.

Edit: Fast nu sa ju Barros iofs att nästa test blir med 800 cc...jaja tror inte det är så mycket till nackdel iaf.
Jag vet inte hur mycket tid de brukar ha på sig. Men det låter inte särskilt bra att få tillgång till motorn tre månader senare än konkurrenterna. Utan motor kan man inte göra klart chassit heller. Sen skall ju det testas, ställas in osv. Låter som sagt lite tajt, men det är kanske normala arbetsvillkor för dem.

Vilka team/fabrikat har fädiga motorer/cyklar idag? Har kanske nämnt tidigare i tråden men det har jag i så fall missat.

sandstream skrev:
Jag ska göra mitt bästa för att inte hamna i fler "dueller" och koncentrera mig på det racingrelaterade i fortsättning.
Det är bra, för i ett flame war finns det bara förlorare :)
 
Last edited:

Ludde78

Sporthojsnörd
Gick med
17 May 2004
Ort
Stockholmen
Hoj
Suzuki
sandstream skrev:
2590149 Välkommen tillbaka Ludde! Ser fram emot fler fina inlägg :tummenupp
Tack Sandis! :) Ja nu blir det krig! :kulspruta
Nädå, gjorde bara ett impulsinlägg här när jag inte var helt mina sinnes fulla bruk... :crash
Men se resultatet av det, nu verkar det bli mindre spam här! Är dock bara här på en snabbvisit, så en del kan pusta ut :D
sandstream skrev:
2590149 Som man bäddar får man ligga brukar det ju heta och har man en allmänt dryg och mästrande ton i sina inlägg får man räkna med att folk hugger tillbaka. Klarar man inte det är det hög tid att bli mer ödmjuk. Det är bara att välja.
Klockrent inlägg.
Tycker att du gör ett väldigt bra "jobb" här, då du får lite jämvikt på forumet genom att låta vissa individer få smaka på sin egen medicin.

Du, liksom jag, samt dom flesta andra här skulle aldrig vara den som använder en spydig, nedsättande ton mot den du diskutterar med, så tillvida inte den andra börjar.

Om den man diskutterar med börjar använda en nedsättande ton, så leder det i regel till att man till slut svarar med samma mynt.

Resultatet blir pajkastning och dålig stämning.

Så du som känner med dig att det finns en tendens till att det är DU som inleder nedlåtande och spydiga inlägg mot någon du är oense med; sluta med det, så har man löst kärnan av problemet.

Nu är det färdigspammat här också, God jul! :tomten
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Bingo skrev:
2590467 Jag vet inte hur mycket tid de brukar ha på sig. Men det låter inte särskilt bra att få tillgång till motorn tre månader senare än konkurrenterna. Utan motor kan man inte göra klart chassit heller. Sen skall ju det testas, ställas in osv. Låter som sagt lite tajt, men det är kanske normala arbetsvillkor för dem.

Vilka team/fabrikat har fädiga motorer/cyklar idag? Har kanske nämnt tidigare i tråden men det har jag i så fall missat.

Här är en vink om vilka som nu kör 800cc. Avsaknaden av Kawasaki är tydlig o att Barros kör 990cc syns ju oxå. Jag menar att är man riktigt allvarlig i värvningen av Barros så skulle han ju såklart ha en race färdig 800cc från start om man ska ta Ducati på allvar om att suporta dAntin mer rejält, ta Aoki som ex har kört Ritzla Suzukin många mil i japan redan o så att säga värmt upp åt Hopper o Chris, vilket säkert är väl investerade mil för dom..Jag tror ju att Barros med schysst satsning från Ducati fabriken/dAntin väl kan vara topp 10 på 800cc gp -07, men visst, inte skoj o va så mkt efter redan i november året innan!

Valencia MotoGP – 02/11/06: (unofficial lap times)

1. Dani Pedrosa (Repsol Honda 800) 1'32.66 (67 laps)
2. Chris Vermeulen (Rizla Suzuki 800) 1'32.69 (88 laps)
3. John Hopkins (Rizla Suzuki 800) 1'32.95 (50 laps)
4. Casey Stoner (Ducati Marlboro 800) 1'33.96 (68 laps)
5. Loris Capirossi (Marlboro Ducati 800) 1'33.02 (75 laps)
6. Nicky Hayden (Repsol Honda 800) 1'33.03 (73 laps)
7. Alex Barros (dAntin Ducati 990) 1'33.40 (60 laps)
8. Valentino Rossi (Camel Yamaha 800) 1'33.78 (59 laps)
9. Jeremy McWilliams (Ilmor SRT 800) 1'35.90 (31 laps)
10. Andrew Pitt (Ilmor SRT 800) 1'36.40 (45 laps)
11. Nobuatsu Aoki (Rizla Suzuki 800) 1'37.30 (23 laps)
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bingo skrev:
2590250 @ GustavO, det är hög tid att strama upp diskussionerna lite. Spammandet är bara för mycket.
Håller med men är just nu inne i en stressig period och sitter inte vid datorn på "vanliga tider" vilket gör att diskutionerna har rasat länge och väl mellan de gånger jag loggar in. Ska dock ta mig i kragen och försöker sålla det värsta OT-snacket.

Bingo skrev:
2590467 Jag vet inte hur mycket tid de brukar ha på sig. Men det låter inte särskilt bra att få tillgång till motorn tre månader senare än konkurrenterna. Utan motor kan man inte göra klart chassit heller. Sen skall ju det testas, ställas in osv. Låter som sagt lite tajt, men det är kanske normala arbetsvillkor för dem.

Vilka team/fabrikat har fädiga motorer/cyklar idag? Har kanske nämnt tidigare i tråden men det har jag i så fall missat.
Det är bara ett test kvar innan testuppehållet ( inag team får testa under den perioden) börjar, Jerez nu i november. D´Antin kommer vara med på sitt "rätta" material from testerna i Malaysia i januari så de kommer ha missat två tester. Iom att samarbetet mellan Ducati Corse och D´Antin ska bli fördjupat så finns det nog stora möjligheter för dem att vara bra med när säsongen börjar.

#space skrev:
2590591 Här är en vink om vilka som nu kör 800cc. Avsaknaden av Kawasaki är tydlig o att Barros kör 990cc syns ju oxå. Jag menar att är man riktigt allvarlig i värvningen av Barros så skulle han ju såklart ha en race färdig 800cc från start om man ska ta Ducati på allvar om att suporta dAntin mer rejält, ta Aoki som ex har kört Ritzla Suzukin många mil i japan redan o så att säga värmt upp åt Hopper o Chris, vilket säkert är väl investerade mil för dom..
Fast Suzuki har väl inte testat den färdiga versionen fullt ut ännu? Hopkins körde ju med gamla chassiet och nya motorn medan Vermeulen testade nya chassien. Till Jerez skulle de hoppa över till "the real deal".
 
Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Gustav O skrev:
2590658
Fast Suzuki har väl inte testat den färdiga versionen fullt ut ännu? Hopkins körde ju med gamla chassiet och nya motorn medan Vermeulen testade nya chassien. Till Jerez skulle de hoppa över till "the real deal".

Okey! Verkar som man testat mkt olika grundinställningar i början o det låter ju vettigt. Oavsett vad, så verkar Suzuki hanterat övergången mkt proffsigt med Aoki i sadeln hela hösten på hemmaplan så har nog många "barnsjukdommar" förhindrats..:tummenupp

Rizla Suzuki MotoGP concluded its first ever test on the new Suzuki 800cc MotoGP machine at Valencia in Spain, with yet more encouraging results.
John Hopkins, Chris Vermeulen and Factory Test Rider Nobuatsu Aoki all took to the track to put the new engine through its paces. Hopkins and Aoki also trialled the first generation of a brand new prototype chassis that next year's bike may feature. Both riders noticed a difference in performance from this year's chassis and the Factory will now work on the data to make further enhancements.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Bingo skrev:
2590277 Oj, det låter farligt sent för mig. Det blir inte så mycket tid att få rätt på allt innan premiärtävlingen. Särskilt som man betänker att Ilmor redan har kört ett GP-lopp med sin hoj. Hur ligger de andra fabrikaten till?

Finns ett förbud i GP-reglerna mot att testa på vintern. Orkar inte kolla upp datumen, men tror det är från typ nu fram tills när man bokat nästa test den 18-19 jan. Därför vissa inte kommer köra nya hojarna förens i januari.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Axxexs skrev:
2590740 Finns ett förbud i GP-reglerna mot att testa på vintern. Orkar inte kolla upp datumen, men tror det är från typ nu fram tills när man bokat nästa test den 18-19 jan. Därför vissa inte kommer köra nya hojarna förens i januari.
Förbud att testa låter lite märkligt. Hur vet man att t.ex. Honda inte testar på sina egna anläggningar?
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nyteknik skrev:
2591047 Förbud att testa låter lite märkligt. Hur vet man att t.ex. Honda inte testar på sina egna anläggningar?
De har ju haft testförbud de tre senaste säsongerna och det är väl ett gentlemans agreement att de inte testar under detta. Självklart bygger de vidare och utvecklar baserat på de fakta de tagit fram under de här två testerna de hinner med innan förbudet, de ska köra på Jerez också.
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
1 dec - 20 jan är det testförbudet för förare och cyklar som kör i MotoGP.

Ett undantag att testa under den tiden är om det är ett officiellt test som IRTA arrangerar. Vilket första testet nästa år blir eftersom det är den 18-19:de jan.

Om en förare eller tillverkare mot förmodan skulle testa ändå står det inget om vad dom får för straff. Är nog upp till FIM att bestämma det straffet isf.
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Axxexs skrev:
2591259 1 dec - 20 jan är det testförbudet för förare och cyklar som kör i MotoGP.

Ett undantag att testa under den tiden är om det är ett officiellt test som IRTA arrangerar. Vilket första testet nästa år blir eftersom det är den 18-19:de jan.

Om en förare eller tillverkare mot förmodan skulle testa ändå står det inget om vad dom får för straff. Är nog upp till FIM att bestämma det straffet isf.

Var det inte suzuki som körde under testförbudet för nåt år sedan?
Minns iaf inget straff för det.
 

Cliff Barnes

Sporthojsnörd
Gick med
3 Feb 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Moto Guzzi 1000SP
oFFkeFF skrev:
2591740 Var det inte suzuki som körde under testförbudet för nåt år sedan?
Minns iaf inget straff för det.

Det var väl i WSBK när dom kom med K5àn som dom tjuvtestade
blev ett himla rabalder om det ju.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Cliff Barnes skrev:
2591744 Det var väl i WSBK när dom kom med K5àn som dom tjuvtestade
blev ett himla rabalder om det ju.

Så var det ja, man börjar bli gammal och förvirrad ;)
 

sandstream

Guest
Bingo skrev:
Vilka team/fabrikat har fädiga motorer/cyklar idag? Har kanske nämnt tidigare i tråden men det har jag i så fall missat.
Honda, Ducati och Yamaha har testat 800:eek:rna som de är tänkta att se ut nästa år och både Ducati och Yamaha har hunnit med tester sedan racet i Brno om jag inte minns fel.
Suzuki körde nästan enbart med 800-motorn i 990-chassit i onsdags och torsdags. Dock verkar Hopper, som Space skrev, ha testat ett första utkast till 800 chassi.

Sen har vi ju Ilmor också, men dem känner ju alla till.
Ludde78 skrev:
Du, liksom jag, samt dom flesta andra här skulle aldrig vara den som använder en spydig, nedsättande ton mot den du diskutterar med, så tillvida inte den andra börjar.
Så känner jag också men jag gissar att motparten tycker tvärtom.
Men jag har som sagt börjat mitt nya, snälla liv nu :)

Holy Rider skrev:
2590631 Äntligen :klappar Då kanske man snart orkar läsa racingforumet igen :tummenupp
Som sagt, som man bäddar får man ligga så ta dig i kragen du också så ska du se att det blir bättre :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top