Jag tror mycket av det har att göra med att det är i skrift. Allt får en annan framtoning när man skriver det jämfört med ett samtal där betoningar, kroppspråk etc spelar in. Det är nog mycket därför som missförstånd, polemik och långt dragna diskussioner uppstår på SH i högre grad än på riktig.FireSalle skrev:2588621Känner mig frågande till "uttalar sig tvärsäkert" grejen, det verkar inte vara jag. Då hade jag inte gett mig in i diskussioner på ett öppet forum, då skulle jag behållt dem för mig själv och varit nöjd.
Antispinn, leik it or not, är här för att stanna som du skriver mest för att de aldrig komemr kunna följa upp att reglementet följs på ett tillförlitligt vis.FireSalle skrev:2588639Provkörningsartikeln ifrån BIKE säger att den är urkopplingsbar med reglade ifrån styret.
Problemet med anti-spinn är nog att det är väldigt svårt att förbjuda. F1 gjorde väl ett sådant misslyckat försök att få bort hjälpmedlen med mycket snack om fusk som följd. Eftersom det är så mycket elektronik i motorstyrningen så kan regleringen ske redan där. Det är inte bara att leta efter en accelerometer vid bakhjulet.
För att garantera att ingen hjälp fås så måste det antingen till teknik som t.ex. förgasare alternativt ett enhetsreglemente på komponenterna. Det tycker jag skulle rimma illa med att MotoGP ska vara en prototypklass som ligger i utvecklingens framkant och som är de snabbaste hojarna på bana.
Last edited: