MotoGP Valencia

sandstream

Guest
Biaggi passade på att känna på gruset redan på morgonen så han kan landa snyggt under racet :hihi

sandstream

Guest
Stark avslutning av Kallio men vad hjälpte det.
Hade de 5 poängen någon betydelse eller hade Luthi vunnit ändå om de hamnat på samma poäng?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
Stark avslutning av Kallio men vad hjälpte det.
Hade de 5 poängen någon betydelse eller hade Luthi vunnit ändå om de hamnat på samma poäng?

Kallio hade vunnit eftersom han har 4 st 20-poängare mot Luthis 3 st....

Jag tyckte det var mycket bra, hade varit trist om en teamorder hade avgjort VM.

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Mycket tjat om dom 5 poängen, om Kallio hade kraschat lite mindre så kanske inte problemet uppstått..

sandstream

Guest
Chris Ash skrev:
Kallio hade vunnit eftersom han har 4 st 20-poängare mot Luthis 3 st....
Jag tyckte det var mycket bra, hade varit trist om en teamorder hade avgjort VM.
Om teamorder kan man tycka mycket men när det är big business så har jag full förståelse för att det existerar.

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
sandstream skrev:
Om teamorder kan man tycka mycket men när det är big business så har jag full förståelse för att det existerar.

Jo fast det har ju iofs mest symbolisk betydelse idag, Luthi hade ju tagit i mer om skillnaden varit mindre.

Farstamannen

M-U-G-G MC
Gick med
21 Aug 2004
Hoj
tramp
Jag har en fråga som iofs kan vara en aning OT, men jag hittar fan ingen som kan hjälpa mig med att förstå (har försökt att få tag i Centrebet:s kundtjänst utan att lyckas).

Jag sitter och kollar på Centrebet.com och kan bara inte förstå hur deras systemspel fungerar.

Vi säger att jag spelar på Gibernau och Melandri som vinnare, och sen Rossi och låt säga Hayden som pall-platsare (inte för jag skulle spela så).
Om nu Melandri skulle vinna och Rossi skulle komma 2:a igen, då har jag ju satt 2 av mina 4 spel. Är detta en s.k. dubbel och jag vinner då den summa som står under "Dubblar"?
Om Hayden även skulle sno 3:e platsen så har jag vunnit 3 av mina 4 spel, är det då en trippel och jag får summan som står under "Tripplar"?

Tack på förhand för snabba svar och bra svar !

Vänligen Nicklas.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
sandstream skrev:
Att det var racet i Qatar som avgjorde VM är ju en schimär. Luthi var stabilare över hela säsongen och höll sig på hjulen oftare. Han cruisade ju de tre sista varven idag och de råkade bli fem pinnar som skillde.

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Kallio missade guldet på eget grepp.. Ingen vits att tjöta om de fem poängen.
Tvåa i VM är inget man skojar bort - GRATTIS Mika Kallio

/Jörgen

sandstream

Guest
Goodstuff skrev:
Att det var racet i Qatar som avgjorde VM är ju en schimär. Luthi var stabilare över hela säsongen och höll sig på hjulen oftare. Han cruisade ju de tre sista varven idag och de råkade bli fem pinnar som skillde.
Visst är det så men faktum är ju att om Kallio vunnit i Qatar och allting gått som de gjorde hade Kallio varit världsmästare.
Men självklart är Luthi den värdiga vinnaren!

Klintan

Ganska liten, men riktigt snabb
Gick med
12 Dec 2003
Hoj
Doris får duga så länge....
Nu är det iaf dax för Moto GP :banana

Vem tror ni vinner då??
Min röst ligger på
Sete, det måste vara hans tur nu!

Sen blir det kul att se hur långt upp Rossi kommer :hihi

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Härligt 125cc Race! men 250cc var inte det precis... (dam Pedrosa.. :D)

Nu är det dags för Sete att få¨sin första vinst.

/Cel

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Nu är det nästan läge att tycka synd om sete att skjuta en motor efter 3 varv kan inte vara kul.

Har honda skjutit några motorer på race i modern tid? :va

Klintan

Ganska liten, men riktigt snabb
Gick med
12 Dec 2003
Hoj
Doris får duga så länge....
Ja det va inte rättvist!! Dom har väl krämat ur så mycke effekt att den inte pallade mer :(

Men kolla in Rossi, fy f...n vilken inledning av racet, får se om han hänger med när han har laddat så i början.....

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Hoj
R6 & RD350
Vilken insats, så långt, av Rossi. Kört upp sig från 15e till 3e plats! Det blir spännande att följa racet!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Klockrent av Melandri, snyggt. Det är nog ingen vild gissning av Hayden vrålade "FUCK!" i hjälmen efter målgång.... :hihi

Öling

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
ingen än ...
valmers skrev:
Klockrent av Melandri, snyggt. Det är nog ingen vild gissning av Hayden vrålade "FUCK!" i hjälmen efter målgång.... :hihi

Det är inte ens pengarna tillbaka på att han vrålade fuck eller eventuellt något ännu hemskare :>

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...