MotoGP Valencia

Macho Woman

Äppelkäck
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Förvuxen 80-talsmoped
Någon mer än jag som känner för att invadera Ungern? :4skrika

Om herr Talmacsi inte (vilket man självklart inte gör!!!) kört om Mika i Qatar hade Mika varit världmästare!!!!! Här ska tillverkas en piltavla med Gabors bild. Och en voodoodocka som jag ska plåga i timmar varje dag! :mad:

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
RedBaron skrev:
Kwakaskaki har väl blåst några möllor under årets säsong bl.a. Proton V5 har väl adrig kommit i mål under årets starter. Ett par Blata-haverier har vi också sett osv

Jag tror precis allt om den där sura catalantjärringen typ han bromsade på insåg att han inte kunde vinna och sprängde motorn med flit!

MC Doktorn

Guest
Macho Woman skrev:

Om herr Talmacsi inte (vilket man självklart inte gör!!!) kört om Mika i Qatar hade Mika varit världmästare!!!!! Här ska tillverkas en piltavla med Gabors bild. Och en voodoodocka som jag ska plåga i timmar varje dag! :mad:

Talmasci har gett trenden våga vägra ett ansikte. :tummenupp

Om inte finnen gett f.. att vurpa i turkiet hade han vunnit VM och om....

Last edited:

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
CeltaniC skrev:
det var inte så jag menade my friend, utan när han väl tog in varv efter varv. Tror det var vid typ 11 varv kvar eller ngt. Då tänkte jag kör på så kommer du ifatt på slutet och jag hoppades på att det skulle ske på sista varvet.

Okej...det är en annan femma, Kent Wyrén verkade nämligen övertygad om att det fanns en chans att Rossi skulle ta in en 3 sekunders lucka på ett varv.... :rolleyes:

Macho Woman skrev:

Luthi hade ju kört fortare i såfall....

Men visst det var ganska kul att marginalen blev precis 5 poäng.... :hihi

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
Chris Ash skrev:
Okej...det är en annan femma, Kent Wyrén verkade nämligen övertygad om att det fanns en chans att Rossi skulle ta in en 3 sekunders lucka på ett varv.... :rolleyes:

Luthi hade ju kört fortare i såfall....

Men visst det var ganska kul att marginalen blev precis 5 poäng.... :hihi

Kunde ha hänt om ledarduon körde om varann 4-5 ggr och på så sätt sänkt varvtiden med 4 sek det varvet jag tror att det var något sånt han menade

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
valmers skrev:
De är snabba, de där 500-förarna. Hejdå, Maxine, kom aldrig tillbaka.
Rossi är 500-förare. Och Melandri. Men det är såklart praktiskt att helt bortse från elementära sanningar så att verkligheten blir som man vill.

:rolleyes:

Biaggi gör en medioker insats i dag. Liksom många av de etablerade MotoGP-förarna i fältet.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
sandstream skrev:
Bra kört av både Melandri och Hayden :tummenupp
Rossis upphämtning var väntad men jag trodde nog att han skulle kunna vara med och slåss om segern.
Kul att Barros tog sig förbi Biaggi på slutet.
Melandri var grymt stabil men är det fler än jag som tyckte att Hayden var lite tam? :va
Kändes inte som han gjorde mer än ett enda riktigt försök att gå om.
Eller var det så att Melandri körde så jävla fort att det inte var möjligt att försöka?
Tänk om Rossi haft Haydens plats istället, då hade Melandri haft en fladdrande skugga runt sig i varenda kurva.

Nåja... nu är det lååångt till nästa säsong. :hej

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Macho Woman skrev:

Nej, mycket bättre att det blev så här än att finnen vunnit VM pga stallorder. Rekommenderar F1 om du vill se på uppgjorda lopp, eller amerikansk Wrestling...

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Macho Woman skrev:

Är han verkligen värd att vara världsmästare om andra förare måste låta honom vinna?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Maverick_ou812 skrev:
Melandri var grymt stabil men är det fler än jag som tyckte att Hayden var lite tam? :va
Kändes inte som han gjorde mer än ett enda riktigt försök att gå om.
Eller var det så att Melandri körde så jävla fort att det inte var möjligt att försöka?
Tänk om Rossi haft Haydens plats istället, då hade Melandri haft en fladdrande skugga runt sig i varenda kurva.
Håller med. Bland dagens förare är det bara Rossi och Gibernau som resonrear enligt devisen do or die. Det är synd. För visst satt även jag och hoppades att Hayden skulle ta i för president och fosterland och till slut ta sig om den lilla italienaren. Det såg inte ut som om försökte. Trist.

Edit: Det var förstås inte för att jag ville att Hayden skulle vinna som jag satt och hoppades att han skulle satsa stenhårt på att ta sig om Melandri. Jag ville se en hårresande uppgörelse - och sådana var faktiskt vanligare när man körde 500 och i synnerhet då Rainey, Schwantz, Lawson, Gardner, Kocinski, Doohan, Itoh & Co utgjorde startfälet. Det är inget jag påstår av nostalgiska skäl utan ett faktum. Varför kan man fundera över. En anledning är säkert att motorerna/chassiena framkallade en spektakulär körstil. En annan att flera av förarna var bittra rivaler och därtill psykopater. Hoppas att Pedrosa, Stoner, Vermeulen och andra förare som kommer till MotoGP kan tillföra mer nerv och personliga motsättningar på banan.

Last edited:

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Nyteknik skrev:
Håller med. Bland dagens förare är det bara Rossi och Gibernau som resonrear enligt devisen do or die. Det är synd.
Är det inte Xaus som har sagt: "Win or hospital." ? Med hans marksyningsfrekvens tycker jag det är ganska safe att säga att han också kör enligt den devisen. Att han trots det inte hänger med i toppen är en annan sak.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Nyteknik skrev:
Rossi är 500-förare. Och Melandri. Men det är såklart praktiskt att helt bortse från elementära sanningar så att verkligheten blir som man vill.

:rolleyes:

Biaggi gör en medioker insats i dag. Liksom många av de etablerade MotoGP-förarna i fältet.
För vilken gång i ordningen? Nu är Maxine definitivt slut.

Macho Woman skrev:

Varför det? Detta är en glädjens dag. Skål!

rerell skrev:
Är det inte Xaus som har sagt: "Win or hospital." ? Med hans marksyningsfrekvens tycker jag det är ganska safe att säga att han också kör enligt den devisen. Att han trots det inte hänger med i toppen är en annan sak.
I Tyskland säger man pokal oder hospital. :hihi

Jörgen Player Special

GRÖNT ÄR SKÖNT
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
ZX10R
Macho Woman skrev:

Kallio kunde gett fan i å krascha så mycket under säsongen... Ingen idé att gagga om de fem poängen. Jag hoppas KTM behåller Talmacsi för killen kan ju helt klart vinna race.

/JPS

Martin

Don't call it a comeback
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda RS125R
valmers skrev:
Startar man i första startled behöver man inte köra om så mycket.
Nä det är sant, men jag funderar på om han har kört upp sig ordentligt någon gång?
Oftast kör han bra på kvalen och får starta långt fram för att sedan hålla den placeringen eller kanske falla tillbaka någon/några.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Återigen angående Talmasci vs Kallio så var det INTE det racet som avgjorde VM. Luthi satte in nådastöten på PI och hade Kallio haft fem pinnar till inför dagens race så hade Luthi inte slutat 9:a. Hur naiva är en del? Luthi var bättre över hela säsongen, en DNF istället för tre tex och är den solklart värdiga mästaren, även om det hade varit kul med Kallio överst.

Hayden kör bra men han verkar inte ha några verktyg att ta sig om med, och detta skriver jag inte för att dissa Hayden. Faktum är att han är en jävle på att ta rygg men han kan ju inte bromsa sig förbi någon och jag kan inte påminna mig att han har tagit ledningen i något race på egen kraft genom en planerad omkörning. Samma idag. Han skuggar och är nära men egentligen har han ingen lösning på hur han ska ta Melandri.

Synd att säsongen är över men snart börjar vintertesterna och det ser vi fram emot!

Eftersom Kenth Whyrén tjatade om att ingen tippat Luthi som vinnare innan säsongen så måste jag citera mig själv från den 8:e april.
"I 125 tror jag stenhårt på Thomas Luthi."
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=1296784&postcount=48

Last edited:

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Hayden är som Criville men utan att ens försöka köra om på sista varvet. Han kanske inte hittar till mållinjen själv. :tungan

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...