MotoGP: Vintertester 2008/2009

Razz

The race is on!
Gick med
25 Sep 2005
Hoj
r6 -03
Givetvis är det så och jag tycker det borde införts efter startkraschen på Catalunya -06.

Jag läste för några år sedan i en intervju att Rossi använde 2-4 fingrar beroende på hur "svår" inbromsningen var, så de som spekulerar kring detta har helt rätt (enligt vad jag minns så klart). Har tyvärr ingen länk...

Video på det inkl. jobbig musik:
http://videos.streetfire.net/video/HorrorCrash-MotoGP_67602.htm

Stämmer alla bromsar inte alltid med enbart två fingrar...

rossi

rossi2

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Vad Dovizioso har sagt vet jag inte.

Dovizioso also had a few words to say about his working relationship with his putative team mate Dani Pedrosa. The atmosphere in the garage is a little uncomfortable, according to Dovi. And though they don't exchange information, at least Dovizioso has access to all of the data.

As for Pedrosa's manager, Alberto Puig, Dovizioso did not expect to be troubled by the Spaniard for too much longer. "Everyone knows that Puig is trying to exert as much power as he can. I think that when the new president of HRC arrives in June, things will be better."

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
SÅLD!
Jag vet inte hur ni andra känner, själv har jag tidigare gnällt om hur tråkigt det ska bli utan randy mamola o co under racens gång. laddade ner superbike o höll på o spy över kommentatorerna...

Hur som haver till min fråga. Vilken kanal går det att se på moto gp i år? Troligtvis kommer jag att ladda ner racen i efterhand men ändå bra och veta. O framför allt har ni koll på vilka som kommenterar i år?

Over and out.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
James Whitham är ju kul, han låter som en gammal knarrig gubbe i Emmerdale (Hem till gården) men han är bara drygt 40.

James_Whitham_280x3_494956a.jpg

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
http://www.johnhopkins21.com/Discussion Thread/WHATS-UP-Its-Hopper/045FBFFFF000D1574000900B138AD

Hey everyone....

I just wanted to put a quick post to tell you something you all already know.... I read my website every single day as you guys keep me going, and I enjoy hearing how everyone is doing.

I have been under STRICT instruction from my management not to comment on anything or talk of any plans from here. I notice that someone got a little emotional for me not updating and keeping everybody informed, but I will give you my word right here and now "I promise you all, as payback for your support, as soon as i get the go ahead on what i can do and say this page will have the first press release from myself!".

It seems that anything i say can be twisted or minipulated in the media, so i am choosing to not say much to avoid any confliction or drama. I appreciate all of you that support me, you are true die hards and thats awesome.

All i will say is, you are all in for big treat!!!!!

as always, THANKYOU ALL SO MUCH FOR ALL YOUR SUPPORT!!!

Hopper ;)

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Vad gör Hopkins i år?

"Hey everyone....
I just wanted to put a quick post to tell you something you all already know.... I read my website every single day as you guys keep me going, and I enjoy hearing how everyone is doing. I have been under STRICT instruction from my management not to comment on anything or talk of any plans from here.
I notice that someone got a little emotional for me not updating and keeping everybody informed, but I will give you my word right here and now "I promise you all, as payback for your support, as soon as i get the go ahead on what i can do and say this page will have the first press release from myself!".
It seems that anything i say can be twisted or minipulated in the media, so i am choosing to not say much to avoid any confliction or drama.
I appreciate all of you that support me, you are true die hards and thats awesome.
All i will say is, you are all in for big treat!!!!! as always,

THANKYOU ..."

http://www.johnhopkins21.com/

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Några kvalificerade förslag vad Hopper har i tankarna kring "big treat" !!

Själv gissar jag på inget minder än MGP.

WSBK,AMA o BSB i all ära men Hopper borde ärligt kunna knuffa ut någon i bottenträsket av MGP. Föresten, hur står d till med Sete nu för tiden !?

Last edited:

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Hoj
Suzuki LS 650 -97

WSBK,AMA o BSB i all ära men Hopper borde ärligt kunna knuffa ut någon i bottenträsket av MGP. Föresten, hur står d till med Sete nu för tiden !?

Jag chansar på att de försöker få fram ytterligare en Ducati åt Hopkins, i team med Sete.

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR TKR

Ska väl ganska mycket till om han ska knuffa ut nån som redan har ett kontrakt i MotoGP.

Det skulle ju innebära att det aktuella teamet, mitt upp i finanskrisen, skulle lägga miljontals på att köpa ut en förare från sitt kontrakt och sedan lägga ännu flera miljoner på ett nytt kontrakt till "Hopper"

Det känns avlägset.

Det är ju annars tunnt med satellitcyklar att leasa från tillverkarna också då flera team försökt få loss en extra cykel från bl.a Honda tidigare utan resultat. Det verkar ju inte drälla av Ducatis att lease heller att döma av tidigare uttalanden från Ducati.
Så det känns spontant som ett långskott att han skulle sy ihop nån privat satsning i MotoGP.

Jag gissar på att han får ihop nån privat styrning i nån annan serie.

Last edited:

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ska väl ganska mycket till om han ska knuffa ut nån som redan har ett kontrakt i MotoGP.

Sant..

Det krävs en del "tur". Hopper har med sig en fet typ (US)spons, det krävs att någon annan underpresterar å d grövsta under tester/inledningen av MGP eller att skador öppnar upp för honom.

Det första kan Hopper själv påverka,typ några feta Dr:pepper loggor på en av Duccarna etc etc..

Det andra kan ju lätt hända, att tex skador som vägrar att läka gör racing omöjlig. Hypotetiskt, kan ett team tex dra runt med en förare som inte håller hela race!

:hihi

Bifogat

• dr pepper.jpg
    dr pepper.jpg
    4.7 KB · Visningar: 712

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Vad jag fattar så är nog inte Hopkins den som teamcheferna har öga för sen han lite väl osmidigt var bakfull på en träning och var det för offentligt med strul med sin fru om hon skulle komma till racet eller vad det nu var..

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Ett rykte säger att Hopkins ska köra Yamaha med Red Bull-spons. Låter lite för bra för att vara sant, kanske.

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Vad jag fattar så är nog inte Hopkins den som teamcheferna har öga för sen han lite väl osmidigt var bakfull på en träning och var det för offentligt med strul med sin fru om hon skulle komma till racet eller vad det nu var..

Att ställa sig och sparka på hojen är väl kanske inte optimalt heller.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Rolfo kvalade som 5:a men fick bryta båda loppen med tekniska problem. Är Hopper snabbare än så?

moroder

www.sids.se
Gick med
29 May 2003
Hoj
Suzuki LS 650 -97
Rolfo kvalade som 5:a men fick bryta båda loppen med tekniska problem. Är Hopper snabbare än så?

9a kvalade rolfo i qatar och 18 på PI och totalt 3 inköra poäng, jag tror hopkins skulle va betydligt snabbare än rolfo och även haslam..tycker inte rolfo verkar vara något att ha alls...han har väl aldrig gjort något resultat i wsbk att prata om, nej en miss av stiggy at ta honom till teamet om han nu inte för med sig massa pengar...han skulle behållt harms också istället för vizziello:mattias

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...