hannuse
När resan är målet
Det är inte min uppfattning i alla fall (när det gäller satellitsignalen), en Gamin är absolut inte sämre.Ska svara lite mer utförligt inom kort men jag har uppfattningen av att en vanlig iPhone ibland har bättre signal än de dyra Garmin GPS telefonerna, någon som kan bekräfta eller dementera?
Jag använder oftast bara GPS:en som en elektronisk karta, det vill säga att det är som en vanlig karta, fast mycket mer omfattande, med fler möjligheter.
Tycker att det är rätt schysst att kunna stanna där grusvägen delar sig, och se vart man troligvis kommer att hamna om tar höger repektive vänster.
Men, visst, tycker man att det finns någon finess med en papperskarta, eller någon annan faktor som gör det coolare, då ska man köra med det.
Sedan kör jag med telefonen som "elektronisk fotboja", så att utvalda personer kan se var någonstans jag befinner mig, finns många appar för det.
Om jag inte har hört av mig inom rimlig tid, då vet dom ungerfär var dom ska börja letandet, så det kan jag rekommendera.
Min sambo rider mycket själv i skogarna, och det är samma sak där, vi känner oss mycket tryggare med en lösning där vi kan spåra varandra.