RandomDude
Gudomlig sporthojare
Jag provkörde idag två nya Kawasaki, en Z800 och en Z1000, men jag tyckte deras ABS var väldigt ryckig och pulserade väldigt kraftigt i styret samt i hjulen. Det kändes som att framhjulet släppte ganska mycket, och sedan överkompenserade ABS:en genom att släppa av för mycket, sedan blev det för mycket broms igen osv. Ungefär som på en bil helt enkelt.
Jag provkörde för ett tag sedan en ny CBR600F, där tyckte jag ABS:en var mycket mjukare och snabbare på att reagera. Det var nästan svårt att känna att framhjulet släppte över huvud taget, det enda som man märkte som förare var att bromsverkan slutade öka efter en viss gräns när man tryckte in handtaget hårdare och hårdare, ABS:en gick in innan man som förare ens upptäckt att det släppt.
När jag senast körde en BMW R1200 så upplevde jag att den ABS:en låg någonstans mitt emellan Honda och Kawasaki.
Någon som känner till något test där man jämfört olika ABS för MC? Marknadsför de olika mc-tillverkarna specifikationerna på deras ABS, antal hjulpositions-mätningar per sekund etc.?
Jag provkörde för ett tag sedan en ny CBR600F, där tyckte jag ABS:en var mycket mjukare och snabbare på att reagera. Det var nästan svårt att känna att framhjulet släppte över huvud taget, det enda som man märkte som förare var att bromsverkan slutade öka efter en viss gräns när man tryckte in handtaget hårdare och hårdare, ABS:en gick in innan man som förare ens upptäckt att det släppt.
När jag senast körde en BMW R1200 så upplevde jag att den ABS:en låg någonstans mitt emellan Honda och Kawasaki.
Någon som känner till något test där man jämfört olika ABS för MC? Marknadsför de olika mc-tillverkarna specifikationerna på deras ABS, antal hjulpositions-mätningar per sekund etc.?