Motorcyklar tillverkade enligt EU 2 måste ställas i trafik före årsskiftet

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Hur funkar det med enduro hojar? Har en gammal HVA 250 som är reggad osv men den har varit avställd senaste året. Den har ju massa dispenser å så redan innnan, avgas, lyse, däck osv. Hur funkar detta?:va

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
för en som inte fattar nåt om detta, behöver jag ställa på min Sportster -02 före nyår för att inte behöva reg.besikta den?

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
Hmmm... fortfarande osäkert ang. utlandshojar - endast "Lime" som uttalar att det är OK om "satt i trafik" i annat EU-land...
http://forum.svmc.se/showpost.php?p=14251&postcount=4

Ur SMCs/McRFs svar framgår detta ej.
""
Motorcyklar tillverkade enligt EU 2 måste ställas i trafik före årsskiftet. Om detta inte görs kommer de aldrig att kunna komma in i systemet säger Per Johansson, VD för McRF.
""
VEMS system?? Sveriges eller EUs :va

Jag har snackat med vägverket idag & har motorcykeln varit i trafik inom EU innan är det GRÖNT :tummenupp

tex min R6 som är inreggad 2007 i sverige men första datum i trafik inom EU 2002

#47 ss600

Marcus Lindström
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar..
Hur vet man om hojen är en EU2 eller EU3.
Någon som vet hur det är med GSXR 600-05, jag ringde VV i dag, enligt dom skulle den vara ok...till 99% son hon sa. Men jag vill ju veta till 100%:huvet
Ringde senare till KGK suzuki, där vart jag runt kopplad i tio minuter, ingen verkar ju veta!

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Någon som vet hur det är med GSXR 600-05, jag ringde VV i dag, enligt dom skulle den vara ok...till 99% son hon sa. Men jag vill ju veta till 100%:huvet
Ringde senare till KGK suzuki, där vart jag runt kopplad i tio minuter, ingen verkar ju veta!

Nä det verkar rörigt värre.

Jag valde att ta det säkra före det osäkra och ställde på min i 24 timmar. Kanske onödigt men nu slipper jag fundera mer på det.

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1

den kan inte vara eu3.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Till alla er som är osäkra. Ring och prata med Vägverket och fråga direkt vad som gäller för eran motorcykel.

Kontakperson på Vägverket: Kjell Bäckman, fordonsavdelningen
0243-750 04

jonasb46

160 varv på ringen (2006)
Gick med
14 Jul 2004
Hoj
RSV4 Factory, RS 250
Jaha, då blev den gamla räser Aprilian påställd en dag mitt i vintern.
Lite synd för från att man ställt på den första gången kan man köra fyra år utan att besiktiga och detta börjar ju ticka nu.
Blir väl att man får skruva på gatgrejorna och åka nån månad i sommar då, passar ioförsig rätt bra nu när man bara har sportbil förövrigt att åka med.

Det riktigt sjuka är väl ändå att myndigheter kan göra sånt här utan att informera berörda parter så mycket som ett piss, cykeln hade ju varit rökt om jag inte fått reda på detta ryktesvägen:finger

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Alltså. Jag har lite wirre i kroppen nu och därmed har hjärncellerna tagit lite semester...

Men har jag uppfattat detta fel om jag säger att detta gäller bara hojar som ALDRIG har varit i trafik. Så oavsett om du har en hoj från 98 eller vad det nu är så sålänge den har varit påställd nån gång så är inte detta nåt som man behöver bry sig om. Rätt?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Alltså. Jag har lite wirre i kroppen nu och därmed har hjärncellerna tagit lite semester...

Men har jag uppfattat detta fel om jag säger att detta gäller bara hojar som ALDRIG har varit i trafik. Så oavsett om du har en hoj från 98 eller vad det nu är så sålänge den har varit påställd nån gång så är inte detta nåt som man behöver bry sig om. Rätt?

Ja det räcker att de någon gång har varit i trafik.

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Tack Boris.

Jag bjuder på en virituell alkoholrelaterad dryck närhelst du behagar. Precis vilken du vill. :D

Pakko

Havre moped funkar oxå
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Kawasaki
Min R1 -06 e klassad enligt EU3 som jag förstått de, men den va ändå tvungen att ställas i trafik innan nyår. Så nu har den vatt påställd å äntligen kan man sova luuungt ! :D Lycka till alla andra.

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Har du inte haft den påställd innan i år då?

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
Min R1 -06 e klassad enligt EU3 som jag förstått de, men den va ändå tvungen att ställas i trafik innan nyår. Så nu har den vatt påställd å äntligen kan man sova luuungt ! :D Lycka till alla andra.

varför, hojen är ju eu 3.

i vilket fall, det är väl bara att registreringbesiktiga hojskräpet om det skulle strula sedan. så länge den är eu3 sås ka det inte vara några problem

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras