sandstream
Guest
Såklart, det är ju en Yamahasvarar på min egen fråga. R1 -07 klarar EU3
Såklart, det är ju en Yamahasvarar på min egen fråga. R1 -07 klarar EU3
Hur mycket betalar du i skatt då? Min kostar 215:- och jag tvivlar på att din är så värst mycket dyrare. Det räcker möjligen till ett framdäck till en eu-moppe.
I alla fall för dom som kör nyare hojar.....
Jag blir så JÄKLA TRÖTT på all jävla skit!
Vart kollar jag om en Suzuki GSX-R600 -06 går under Euro2 eller Euro3?
/Liwa1
Jag har kollat med Kawasaki som säger att ZX-10R -07, och ZX-6R -07 är båda godkända enligt EU3
Men för en själv som kör en cbr 1000 rr -04 som enligt sidan som länkades lite tidigare bara är godkänd enligt eu2 så blir det jobbigt.Måste den varit i bruk i sverige eller räcker det med att den har ett första datum i trafik i tyskland?
Jag har kollat med Kawasaki som säger att ZX-10R -07, och ZX-6R -07 är båda godkända enligt EU3
Ja, uppfyller den EU3 så behöver du inte göra något.vad i helvete är detta för jävla skit. har en sprillans ny gsxr 1000-07 som aldrig varit påställd. den måste ju vara euro 3, så om jag fattat det rätt behöver jag inte bry mig utan kan i lugn och ro ställa på hojen nästa år??
Ja, uppfyller den EU3 så behöver du inte göra något.
Om motorcykeln INTE är godkänd enligt EU3, så måste den ha ett "I bruktagande datum" innan 2008-01-01.
Detta innebär i praktiken att den ska ha varit påställd någon gång innan årsskiftet. Enligt Per Öhlund på VV så räcker det att bara ställa på cykeln, och sedan direkt ställa av den. för att "Första ibruktagande datum" ska komma upp på registreringsbeviset. Och därmed är cykeln tagen i bruk under 2007, och det blir således inga problem att ställa på den igen sen.
Det gör den
Samma med R6-06.
Verkar vara mycket som är oklart och nån tydlig info verkar inte finnas...
Mmm... var försiktiga med det där - vissa bolag accepterar endast HELÅRS F-säkringar för klass 7 = går ej att ställa av! Tar man ett annat bolag så kan man sedan inte byta inom ett år! Jag sitter själv i denna skit med en ny hoj som jag inte hämtar ut, för jag inte vill betala 25:- om dagen under vintern, men vill inte byta bolag då detta (första) bolag blir klart billigast väl påställd.Ni som ställer på hojen, tänk bara på att ha en gilltig trafikförsäkring.
Min nya var påställd i 4 dagar utan försäkring och det kostade 915:-
....
Har ni "gamla" fabriksnya hojjar i butiken?Bra att du tog upp detta här JP
Betyder detta att man inte kommer kunna importera hojar för gatbruk som är äldre än 2007 längre då?? <låter ju helt galet?
Intressant fråga - VV hävdar säkert att det skall vara reggat i Sverige, lokala regler med blinkers, skyltbelysning, reflex och ålder på däcksluftVarför skulle man inte kunna det? Samma regler som gäller i Sverige gäller ju i övriga länder, dvs om hojen varit registrerad i tex Tyskland före 2008-01-01 så är det inga problem att ta in den i Sverige.
Har den någonsin rullat gata? Är den regbesiktad? Jag hade då ställt på en dag - funkar det inte så måste den regbesiktigas. Som jag förstår det handlar det "endast" om att bli registrerad - vilket man blir med en dag för gata. Sandstreams inlägg ovan är då betydligt knivigare att förstå.Nån som vet hur länge ett fordon måste vara påställt? Om jag loggar in med min e-legitimation så kan jag ju ställa på hojen, och sen ställa av den 1 timme senare. Då borde den ju finnas i registret sen?....
Jag har en del rebellisk erfarenhet här - I kniviga fall (som när jag under 2003 ställde av/på några ggr under en helg (!!)) så blev det kaos, men VV loggar även sin hemsida och de rättade upp "felen" genom loggen, men ett tel-samtal krävdes.Då blir min följdfråga: blir den påställd i samma ögonblick jag klickar i det på vägverkets hemsida? M.a.o vet jag att den varit påställd i minst ett dygn om jag klickar i den som påställd och sedan klickar den som avställd ett dygn senare?
Okej! Nu har jag suttit i telefon med VV i över en timme......
Uppfyller den Euro 3 kan du lugnt vänta tills EU4 debatten dyker upp, ca 2011, när Miljöpartiet tar makten och vill förbjuda allt som går på bensin....
fan vad osäker man blev. står ju inget på papprena till hojen och då den inte varit påställd finns ju inget ibruktagardatum. behöver jag bry mig??
Läs tråden igen - svaren finns.Förstår inte det här riktigt.....men har varit påställd innan i år..... Behöver jag ...
Nu är det bara trafikförsäkringen man behöver och att den inte är bindande under någon längre period hoppas jag var och en kollar upp innan de tecknar den.Mmm... var försiktiga med det där - vissa bolag accepterar endast HELÅRS F-säkringar för klass 7 = går ej att ställa av!
Jodå - LF tecknar sedan 2003 ENDAST helår, även för TF... Folksam lär också ha vissa krav på klass 7 o hur länge de är påställda. (Iaf enligt den info jag fick för 1 månad sedan)Nu är det bara trafikförsäkringen man behöver och att den inte är bindande under någon längre period hoppas jag var och en kollar upp innan de tecknar den.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |