Hej och åter hej... nu ska jag berätta vad som har hänt.
OCH LÄS OCH BEGRUNDA DENNA SJUKA SERVICE! OCH ALLT SOM SÄGS ÄR SANNING ÄVEN FAST DET KÄNNS KONSTIGT ATT ETT S.K. SERIÖST MOTORCYKEL-MÄRKE KAN GÖRA SÅ HÄR.
mycket mycket märkligt, undra hur dom kan få sina pengar att komma in. åter till motorcykeln.. ducati tar inte på sig felet, jag repeterar ducati tar INTE på sig felet. DOM anser att motorn är sönderkörd, och när vi pratade med verkstadsgubben på återförsäljaren som motorcykeln är köpt på så sa han följande "ja jag antar att den går att köra sönder om man typ ligger och varvar fullt på 1an dag ut och dag in, men vem kör så" jaa.. precis vem kör så? det kanske var därför ni skulle ha tagit på er detta..
6 månader efter att motorcykeln är köpt gäller tydligen att bevis bördan ligger hos kunden och inte hos motorcykel försäljaren att dem ska bevisa att det är kunden som har haft sönder den, och hur f*n ska man då kunna bevisa att man inte har kört sönder den även fast man har kört bland det mildaste man kan göra med en sporthoj? ska jag säga att kolla bakdäcket det är samma som när jag fick den, knappt slitet. Det finns liksom en garanti men som man aldrig kan reda ut iprincip.
Och vi har pratat med en advokat som är involverad i MRF och han säger att det är precis det här som är felet och att ducati kommer undan, att bevis bördan läggs på kunden, ska man då åka runt med en kamera och spela in en film varenda gång man är ute och åker? Låter ju helt sjukt.
Jag vet inte hur man kan sammanfatta denna service från ducati i allmänhet, men om man har en motorcykel som är iprincip ny och som knappt har blivit inkörd INTE FAN SKA VÄL CYKELN GÅ SÖNDER. Det är så jävla irriterande, det är första och sista gången både jag och han har skaffat detta jävla maffia stycke. Ursäkta min vrede men vissa av er kan säkerligen förstå detta.
Tillsist så kommer eventuellt återförsäljaren att erbjuda en motor men då ska han få betala 50% av den, och tydligen ska den vara betald med undansmugglade reklampengar från ducati sverige, alltså det låter så helt sjukt.
JAG SÄGER BARA FÖLJANDE.
Köp en ducati, fullserva och få inga garantier, få ingen hjälp, och få en kraschad motor. Hoppas det är många som läser och tar åt sig och skriver vad dem tycker. Tack och hej.