Motorrad vs. Bike

Status
Ej öppen för fler svar.

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Jag står för att jag tycker att hotellet Blaue Ecke är det bästa alternativet i Nürburgring-området, även om det finns billigare enklare hotell och privata alternativ. De vet jag för att jag har själv har varit med och sett till att det blivit så. Jag vet inte när och om Patrik har varit där någon gång, eller ens övernattat, men mycket har hänt, senaste ombyggnaden avslutades i våras.

Men jag kan ha missat något, trots att jag varit trogen gäst i området sedan -83, så kom gärna fram med bättre, fräschare och mer prisvärda alternativ, så är jag i så fall den första att erkänna att jag har fel.

Tills dess kommer jag att fortsätta att rekommendera Blaue Ecke som samlingplats för svenska motorcyklister på Nürburgring. Nyrenoverat, prisvärt, grymt bra service. Man tar hand om gästerna, speciellt de svenska :)

Som prenumerant på eran tidning ska jag säga att det du bör tillägga i dina artiklar att du själv är ägare i Blaue Ecke så att VI läsare kan förstå varför du nämner stället. Inte är det med kritiska ögon du gör det.

Sen att jag beställde en prenumeration via er hemsida den 20 januari tror jag det var. Där valde jag att få Aktuell utgåva, dvs januari numret som K5'an var med i.
Inte fick jag något januari nummer, lika lite fick jag en notifikation om att jag inte skulle få någon heller. Förträffligt dåligt. Jag ska inte nämna mitt yrke, men där jobbar vi på ett helt annat sätt emot våra kunder. Usel kundservice.
På mässan såg jag en del nummer av januari utgåvan. Skicka mig någon av dem, eller bli av med en prenumerant.
Ursäkta min ilska att dra en förhastad slutsats som säkert inte gynnar mig som konsument det minsta, men jobbar ni med "goodwill"?
 

Davalito

Medlem
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Söderort
Hoj
VFR 800

Det spelar faktiskt ingen roll hur mycket du "erkänner" och "står för" att du har ett vinstintresse i hotellet, det lämnar en dålig eftersmak när du så ogenerat gör reklam för det i din egenskap som journalist där du förväntas vara objektiv.

När jag efter att ha läst om omständigheterna här på SH läste tidningen tyckte jag att det var lite pinsamt läsa dina lovord om hotellet. Det förvånar mig faktiskt att du inte tog upp detta i artikeln och att du så sorglöst känner att gratisreklamen var värd risken att framstå som oseriös, vilket du/tidningen gjorde i mina ögon.

Jag betalade för tidningen och kommer inte att göra det igen då jag bl.a. tappade förtroende för den. Sedan må hotellet vara hur trevligt som helst.
 

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Öfvre Järfälla
Hoj
Liten Galen
Måste nämna amerikanska (finns det fler?) Motorcyclist. Inte lika tjockt och glansigt papper som europeiska tidningar men många bilder och bokstäver/$, lite udda reportage, bla om Elf-racing, RADD-hojar, endurance/BOTT-racing mm. I senaste numret testar Agostini Desmosedicin:yoparty
Det tog en evighet att få första numret men nu rullar det på.
 

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
Som prenumerant på eran tidning ska jag säga att det du bör tillägga i dina artiklar att du själv är ägare i Blaue Ecke så att VI läsare kan förstå varför du nämner stället. Inte är det med kritiska ögon du gör det.

Sen att jag beställde en prenumeration via er hemsida den 20 januari tror jag det var. Där valde jag att få Aktuell utgåva, dvs januari numret som K5'an var med i.
Inte fick jag något januari nummer, lika lite fick jag en notifikation om att jag inte skulle få någon heller. Förträffligt dåligt. Jag ska inte nämna mitt yrke, men där jobbar vi på ett helt annat sätt emot våra kunder. Usel kundservice.
På mässan såg jag en del nummer av januari utgåvan. Skicka mig någon av dem, eller bli av med en prenumerant.
Ursäkta min ilska att dra en förhastad slutsats som säkert inte gynnar mig som konsument det minsta, men jobbar ni med "goodwill"?

Jag beställde också en prenumation via nätet men det funkade inte..

Det tog två mail till motorrad innan de kunde skicka tidningen
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Jag måste haft tur, jag beställde via hemsidan och fick det faktiskt att fungera. Iof valde jag nummer 2 som förstanummer (hade ju redan fått nummer 1 i brevlådan).

Kostar inget extra heller då min prenumeration på Bomber råkade gå ut ungefär samtidigt och valet mellan dessa två tidningar var lätt :tummenupp
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1
Jag måste haft tur, jag beställde via hemsidan och fick det faktiskt att fungera. Iof valde jag nummer 2 som förstanummer (hade ju redan fått nummer 1 i brevlådan).

Kostar inget extra heller då min prenumeration på Bomber råkade gå ut ungefär samtidigt och valet mellan dessa två tidningar var lätt :tummenupp

Själv har jag fått ett nummer av Motorrad av första utgåvan och två tidningar av nummer 2...:va

Förövrigt så var Blaue Ecke ett bra och prisvärt hotell vid ringen men Caesarsalladen i deras restaurang med burkskinka/ägg och Rhode Island dressing var något annorlunda...
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jag står för att jag tycker att hotellet Blaue Ecke är det bästa alternativet i Nürburgring-området...
Skall vi tolka det som att vi även i framtiden kan räkna med att ni promotar era egna, privata intressen i det redaktionella materialet, utan att upplysa läsarna om den saken?
 
Gick med
21 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha MT-09 SP och KTM 1290 Super Duke R
Ringen-intresse

Skall vi tolka det som att vi även i framtiden kan räkna med att ni promotar era egna, privata intressen i det redaktionella materialet, utan att upplysa läsarna om den saken?

Absolut inte. Motorrad står för seriositet och objektivitet. Engagemanget i Nürburgring har lett till att jag gått in i det hotell som jag bott hos sedan urminnes tider. Sjävklart ska jag undvika att nämna det, om det upplevs som stötande. Nu var det också så att huvudpersonen i artikeln också har en relation till hotellet, redan under de gamla ägarnas tid, då han bott där sedan han första gången besökte området på motorcykel.
 

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Adrenalinköping
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Tidningen ÄR pinsam. Korrekturläsrare eller ej, det finns faktafel i nästan varje nummer. Resereportagen är säkert bra men de blir tjatiga i längden. Jag vet att bullar och kaffe är gott på fik och att en kurvig väg är rolig så jag behöver inte läsa det i varje resereportage.

Nää, den tidningen är för oinsatta och anspråkslösa kustååmåkare som kör omkring i knarriga kartongnya franskläder och tror att Savage 650 är både en snabb och bra motorcykel. Låt dem hållas i sin tidning och hoppas att de inte åker för mycket på vägarna och skämmer ut oss andra!! ;o))

HrrrHmmm.."Allt om (pensionärs)MC" ? Vad är det för fel på den då?:rolleyes:
Vi är en del här som passerat mittpunkten (50) men som inte bytt till kromsläde eller guldvinge för det. Deras resereportage är faktiskt ganska intressanta och man får tips på roliga vägar här hemma. OCH dom har en korrekturläsare.:D Motorrad får nog nöja sig med gratisutskicket tills vidare.

Torka dig om munnen nu, det är inte snyggt med brunt läppstift!! ;o))

Hur många fler hotell i området har du provat eller åkte du direkt till Ecke bara för att Bike skrivit om det??
Själv har jag provat Ecke och minst 3 st andra i området och jag vet inte om jag kan säga att Ecke var bättre eller speciellt mer välkomnande för att man var svensk?

Trevligaste boendet jag haft i Adenau var i alla fall hos Janne Leeks svärföräldrar. Slår Ecke i alla lägen!! ;o))

Jag håller med, hotellet är kanon, särskilt nu när man kan välja mellan de gamla klassiska rummen och de nya moderna. Maten är också utmärkt och många som inte bor på hotellet kommer dit för den. Nya baren är också fin och läget på hotellet är helrätt.

Jag kommer aldrig att bo någon annanstans för jag får handskrivna julkort från dem. :)
 
Last edited:
Gick med
21 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha MT-09 SP och KTM 1290 Super Duke R
"Trevligaste boendet jag haft i Adenau var i alla fall hos Janne Leeks svärföräldrar. Slår Ecke i alla lägen!!"

Tycker att diskussionen bör avslutas. Då vi inte kommer mycket längre, och den inte tillför någonting. Notera dock att hotellet byggts till/om ordentligt sedan du varit där. Det är inte alls samma som gamla (lilla) som förr. Jag tolkar det som att det var länge sedan du var där eftersom du jämför med att bo hos Jannes svärföräldrar. De är tyvärr inte längre något alternativ.
 

BTB

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2006
Ort
Helsingborg
Hoj
R1-08
Håller definitivt med om att det vore bra att göra en tidning som riktar in sig på de som är intresserade av allt kring sporthojar och RR. Precis som en av er skrev är det ruskigt ointressant att läsa om alla fikastopp och fransbeklädda gjutjärnsåk. Låt alla glidare och customhojar ha sin egen tidning och renodla en tidning för alla oss som gillar sporthojar och allt kring detta.

/D.
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
vem bryr sig jag fick en batteriskruvdrager i prenumerationspresent :yoparty

har bara haft Allt om Mc förut så jag kan inte jämföra riktigt jo visst tusan har jag läst bike också.

Nåt jag saknar är faktiskt begagnat annonserna visst en del var gamla osv men det är skönt att ligga och drömma lite i sängen på kvällen :tuttar
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
"Trevligaste boendet jag haft i Adenau var i alla fall hos Janne Leeks svärföräldrar. Slår Ecke i alla lägen!!"

Tycker att diskussionen bör avslutas. Då vi inte kommer mycket längre, och den inte tillför någonting. Notera dock att hotellet byggts till/om ordentligt sedan du varit där. Det är inte alls samma som gamla (lilla) som förr. Jag tolkar det som att det var länge sedan du var där eftersom du jämför med att bo hos Jannes svärföräldrar. De är tyvärr inte längre något alternativ.

Gerry, smygreklam för egna produkter i en tidning är inte rumsrent, pungt..
Det är som en journalist i Guide Michelin skulle ge sin egen restaurang ett par stjärnor.. Det skulle lukta en aning illa.
Släng du in ett par annonser om ert hotell, men låt andra tidningar och journalister bedöma ditt hotell i fortsättningen om du vill ha någon sorts trovärdighet i framtiden.

För övrigt behöver man väl inte bo hos Leeks svärföräldrar, Janne bor ju runt hörnet ändå ;)
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Superbike Magazine tycker jag utan tvekan är den bästa MC-tidningen. Skribenterna skriver på ett riktigt roligt sätt. Känns väldigt objektivt och inte massa lull. Fokuserar också på de viktiga sakerna och har riktigt bra tips.

jag har aldrig gillat Svenska Bike. De träffar inte mig rätt. Köpte första numret av Motorrad och tyckte det va helt ok. Jag hade precis läst Superbikes nummer där de testade ZX10R och tyckte deras test va bättre.

På vissa ställen känns Motorrad väldigt lik Bike. Skulle jag köpa en svensk tidning blir det Motorrad, dock köper jag de engelska långt före jag ens börjar titta på det Svenska utbudet.
 
Last edited:

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
:va

Jo hallå, fin trovärdighet med ringenreportage och ägarens eget hotell i första numret av Motorad. Som jag skrev tidigare, snart skriver honda sina provkörningar. Och nu skriver hondahandlaren Jerker om fireblade i senaste numret... :va

Ja, det är inte acceptabelt någonstans. Mig var de nu snälla och kontaktade så att jag får 1a utgåvan som jag ville ha :tummenupp :)
Förhoppningsvis kan vi konsumenter få bort Gerrys rekommenderingar om sina egna.. också.

Tyvärr har ingen svensk tidning, vad jag sett, några riktigt stora reportage om cyklar. Exempel på det har redan nämnts i tråden. Eller varför inte en tidning för enbart sporthojar istället för kompromisser? Känns som att man får vardaglig information på så sätt istället för att fördjupa sig i det man verkligen brinner för :)

Idag funkar svenska tidningarna utmärkt till att läsa när man går på toa. Men inte till o lägga sig i sängen för att läsa o fantisera iväg med en bordslämpa bredvid.
Hur fungerar det att prenumera på utländska tidningar?
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Från början hade jag tänkt jämföra tidningarna, inte gnälla om uteblivna tidningar eller reklam i eget intresse. Kontakta Motorrad här om du vill kommentera deras tidning.

Om du vill BiKE nånting hittar du mailadresser här!

Bomber kontaktar man via den här sidan!

Jetzt schtenge ich den hära tråd, okej?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top