Motorrad vs. Bike

Status
Ej öppen för fler svar.

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CRF450HM
Engelska Superbike är en riktigt bra tidning!
Intressanta artiklar, bra bilder, engelsk humor och ett mittenuppslag med :tuttar och :squid

Kan klart rekommenderas.
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Engelska Superbike är en riktigt bra tidning!
Intressanta artiklar, bra bilder, engelsk humor och ett mittenuppslag med :tuttar och :squid

Kan klart rekommenderas.

Frågan är varför allt som involverar motorer i england alltid ska ha med lättklädda tjejer?
Till och med i ett så vanligt bilprogram som "fith gear" så testar dem olika cabs för att se vilken som får tjejer i klänning att "avslöja" mest. Känns rätt irrelevant överlag.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Frågan är varför allt som involverar motorer i england alltid ska ha med lättklädda tjejer?
Till och med i ett så vanligt bilprogram som "fith gear" så testar dem olika cabs för att se vilken som får tjejer i klänning att "avslöja" mest. Känns rätt irrelevant överlag.
Därför att sex säljer ;)
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Därför att sex säljer ;)

Absolut, men varför har man inte med lättklädda tjejer i anonsen för den nya platt-tvn från Samsung?

Det jag menar är att motorer förknippas i allmänhet med "hillbillys" mer än någonting annat. Men stämmer det verkligen att de flesta som är intresserade av motorer är "hillbillys"?
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Woow, nu blev jag lite imponerad av Mattias. Både ge ris o ros i samma inlägg, det är inte varje dag man läser sånt :)
/Nitrous
Jo, första nummret 2008 av den nya MATTIAS "känns väldigt tysk, med rak och kantig layout och ganska stela reportage i bästa konsumentrådgivningsanda."
:)

Edit.
Se bilden nedan. Tysk, rak, kantig layout och ganska stel. Eller vad säger ni?
avatar11_86.gif
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Möjligheten finns att det bara är jag som är tråkig och elitistisk.

Hur jag har lyckats missa en svensk motorrad är ett mysterium. QUOTE]

Japp, det är nog så dessvärre. Håller med dej i varje stavelse!

Edit; Ooops! Nej det är isf inte bara du. Delar din uppfattning gnm hela inlägget! Så fel det kan bli!

Motorrad; Fick ett gratisex i dagarna, kanske kommer till dej också. Inte så man blev blåst av stolen, men ganska ok.
 
Last edited:

Lx3

Hojtjuvs hatare
Gick med
27 Oct 2005
Ort
Skogen...
Hoj
RMZ 250-13, TDM 850-98
Känns som bike sneglat en hel del på sina engelska kollegor när dom designade den nya layouten.Inget fel med det dock, ett klart lyft!:)

Men, och det här är ett stort men, var dom tvugna att anställa ett måppefukko som rubriksättare (eller va d nu heter) i samma veva?

Jag menar; "Big Bad Biking Bandit goes Bezerk", "Heavy weight wheelie" och "Cubic isn´t king" ???

Kanske bara jag som börjar bli för gammal, men jag har stört mig på det som f*n!

Även irriiterande att dom ska hänvisa till bike.se hela tiden.Känns som att tidningen mer o mer är ett komplement till sajten istället för tvärtom..:va

Vad det gäller Bomber kan jag delvis hålla med, intressant att läsa om byggen och även lite stunt och "outlaw", (Jag kanske inte är så gammal ändå..:) )
men anställ en korrekturläsare för gudsskull!

Motorrad har ja inte kollat in än, men det är väl dags för det!
 

sandstream

Guest
Har precis läst klart nya Motorrad och det gick fort. 5000-mila testen var intressant och testen av ZX-10R. I övrigt var det på tok för mycket touring och Ringen för min smak. Kommer kanske köpa enstaka lösnummer men det blir inte prenumeration.

Angående Gerry och Ringen, är inte han delägare i något hotell där eller nåt sånt? Skulle kunna förklara hans iver att ständigt skriva om och pusha för Ringen.
 

Lx3

Hojtjuvs hatare
Gick med
27 Oct 2005
Ort
Skogen...
Hoj
RMZ 250-13, TDM 850-98
Har precis läst klart nya Motorrad och det gick fort. 5000-mila testen var intressant och testen av ZX-10R. I övrigt var det på tok för mycket touring och Ringen för min smak. Kommer kanske köpa enstaka lösnummer men det blir inte prenumeration.

Angående Gerry och Ringen, är inte han delägare i något hotell där eller nåt sånt? Skulle kunna förklara hans iver att ständigt skriva om och pusha för Ringen.

Jo det stämmer nog."Blaue ecke" eller nått sånt tror jag det heter.
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Har precis läst klart nya Motorrad och det gick fort. 5000-mila testen var intressant och testen av ZX-10R. I övrigt var det på tok för mycket touring och Ringen för min smak. Kommer kanske köpa enstaka lösnummer men det blir inte prenumeration.

Min uppfattning också. Inbetalningskortet för förlängningen av min Bikeprenumeration ligger här, och som det ser ut så väljer jag Bike.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Tyckte senaste numret av Bike var det bästa på länge. Känns som om dom har ryckt upp sig lite! :tummenupp
 

-WANTED-

#62
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
R1, crf 450
Angående Gerry och Ringen, är inte han delägare i något hotell där eller nåt sånt? Skulle kunna förklara hans iver att ständigt skriva om och pusha för Ringen.

Citat ur Motorrad:
"Vi rekommenderar hotell Blau Ecke... ...Otroligt bra service och till rimliga priser."

:rolleyes:
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Har precis läst klart nya Motorrad och det gick fort. 5000-mila testen var intressant och testen av ZX-10R. I övrigt var det på tok för mycket touring och Ringen för min smak. Kommer kanske köpa enstaka lösnummer men det blir inte prenumeration.

Angående Gerry och Ringen, är inte han delägare i något hotell där eller nåt sånt? Skulle kunna förklara hans iver att ständigt skriva om och pusha för Ringen.

Du tror inte att han är delägare i hotell Blau Ecke just för att han älskar Ringen?

Teddy: :rofl

-Wanted-: Det kan ju också vara så att de fick bra service och bra priser då Gerry är delägare. Så då ljuger de ju inte heller:D :D ;);)

:)
 

RRacer

Medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
Lerum
Hoj
PW50
I de engelska MC-blaskorna skriver de sina artiklar med glöd och lite 'full-i-fan-känsla".
Det är många gånger som jag har suttit och skrattat högt (LOL för de under 30) åt inspirerade meningskonstruktioner i PB/Bike/TWO, och ibland även i Ride.

Svenska Bike levererar text med inlevelsen hos Leif GW Persson.
Om någon har orkat stoppa den där Bike DVD:n i spelaren så är det samma historia där. Någon sitter och läser innantill med monoton röst om hur "deeet gick jääättefoooort och miiin knääääpuuuck aaav plaaaast nuuuddadeeee maaaarkeeeen...!

Svenska Bike är en redaktionellt bra tidning som sällan drabbas av faktafel eller stavfel, men den saknar gnistan! Och själva känslan är väl det som gör att vi kör motorcykel? Det finns iallafall inte många rationella skäl till att göra det vi gör.
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Hmm.. inte så många positiva till Motorad här alltså?

Tycker iof inte första nummret jag fick hem i lådan var häpnadsväckande bra. Saknade i viss mån intressant läsning, (nej Persbrant och Ringen var inget för mej). Men jag tycker ändå det känns att det finns en tysk robusthet i deras test. Tänker på 5000-mila testet och någon provartikel dom lagt ut som PDF på R1:an. Grundliga test helt enkelt. Tycker som sagt inte det här nummret var lysnade, men på något vis finns det potential. Jag kommer testa dom ett par ggr.
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Tyckte MOTORRAD var ok. Känns som man inte skulle veta om man läste den eller BIKE på muggen utan o kolla framsidan med jämna varv dock...

Ett stort plus tyckte jag med var deras 5.000mila test. Kul och intressant o läsa.
 

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
Även jag fick hem ett ex av svenska Motorrad i brevlådan. Måste ärligt säga att jag gillar den där tyska inställningen till fakta i artiklarna. Motorrad är nästan som svenska MC-tidningar var förr. Artiklarna är gedigna, säg inget annat!

Däremot är övesättningarna inte bra. De är, som någon skrev, styltiga och kantiga. Jag vill säga att det beror på att de översatt ordagrant i stora stycken. Hade de valt en "friare" översättning skulle det funkat bättre i svensk tappning!

Jag brukar köpa tyska Motorrad ibland. Både när jag varit på resa i Tyskland och hemma i Sverige. Frågan är om inte den tyska utgåvan är att föredra. Det är bättre flyt i texterna!

Jag prenumererar på Bike och kommer att fortsätta köpa den tyska tidningen. Kanske man skulle prova på det svenska prenumerationserbjudandet?
 

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bålsta
Hoj
R1 ver 2.0
Bike har helt klart ryckt upp sig, fast jag tyckte Motorrad var helt ok även den, jag fick ett exemplar i brevlådan av någon anledning. Konkurrens är alltid bra.

Engelska tidningar har ofta roliga och mer personligt skrivna artiklar, fast jag klarar mig fint utan nakna tjejer på vart tredje uppslag. Nakna tjejer är anledningen till att jag har barn, och därmed mindre tid och pengar att bränna på mina intressen.

/A
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top