notrightrider
The white zone is for loading and unloading only
ah, fan vad surt sånt här är. Hoppas du får iordning den snart iaf så du kan få köra lite, tycker så synd om dig
Jag kollade länken på förra sidan till duke790 forumet där flera hade problem med oljetryckslampan. Gjorde sedan några sökningar på Google också och jag måste nog säga att det är sjukt många som har problem med lampan, såpass många att det känns lite som att KTM kanske borde kolla upp dessa problem som så många har på sina Duke 790 2017-2019.
Hade jag varit du så hade jag satt mig en kväll och scrollat runt nätet på allt du kan hitta om oljetryckslampan och kanske kan få en överblick om hur vanlig detta problem är.
Vad blir eventuell kostnad för den nya motorn och 8h arbete och det du kunnat sälja från gamla hojen och så vidare? Mycket back?
Japp, surt är det - och det finns ännu en trist grej vi inte tagit upp ännu:
Det är ju inte så att hojen automatiskt sugs upp i KTMs ömma garantifamn igen, bara för att det hamnar en motor i ramen från en kraschad hoj som rullat på kontinenten...
Är det så att vi har ett konstruktionsfel inbyggt i modellen, så riskerar Albin att vara den som blir sist re-kallad, that's fer sure.
Nå, skit samma. Det lär inte hända ändå, att KTM tar ansvar för sina misstag - så detta var verkligen den vettigaste lösningen.
Är det så att 790-motorer börjar rasa högt och lågt så lär det bli svårt att hitta kompletta maskiner från kraschade hojar.
Vi lär också riskera en ny stöldvåg av hojar som kommer att slaktas ner till delar, i stil med vad vi hade för 10 -15 år sedan när LC4orna rasade i parti och minut.
Lock up your daughters, och sätt trackers på dem säger jag här och nu, samtidigt som jag innerligt hoppas att jag har fel.
Last edited: