H_____P
Trygghetsnarkoman
Heja Albin.
Du håller modet uppe iaf
Du håller modet uppe iaf
Heja Albin.
Du håller modet uppe iaf
Men vilken säljare ska kunna förutse att hojen ska få problem med oljetrycket några drifttimmar senare?asså det e ju omöjligt mer eller mindre.. däremot så sålde han en hoj som va väldigt nära att rasa, vetande eller inte.
asså det e ju omöjligt mer eller mindre.. däremot så sålde han en hoj som va väldigt nära att rasa, vetande eller inte.
Min personliga åsikt är att när jag tagit över ägandet av ett fordon är allt som sker därefter mitt egna ansvar att hantera, förutsatt att säljaren inte aktivt försökt dölja ett allvarligt problem.
Lite på samma sätt som det fungerar med krockar på bana, var och en betalar sina egna leksaker.
Med det sagt tycker jag att det vore synd att tjata vidare om det här sidospåret i en i övrigt ypperlig tråd om att få liv i en hoj som rasat.
Kan det vara något liknande detta som har hänt?
Sooner or later any 2006/12 Daytona or Street Triple 2008-12 used on the track will blow its heat exchanger. When it goes, which will be without warning, you will get a big white smoke trail as water and oil mix. This has disastrous effects and can wreck an entire engine.
https://ukracesupport.com/collectio...treet-triple-r-2006-12-ukrs-billet-oil-cooler
Kan bara instämma.jag säger inget annat men hojen får inte tapetlims olja av sig själv thats all.
ah det är övertjatat med tycker jag
Men vilken säljare ska kunna förutse att hojen ska få problem med oljetrycket några drifttimmar senare?
Då får du nog handla av någon spåkärring nästa gång...
Jag har kört ras på motorer som funkat perfekt två sekunder innan det skramlat till.
Vid beg köp av hoj/bil/mf fordon ska man vara noga med kontroll av olja och kylvatten både före och efter provkörning.
Har du något bra tips på hur det går att göra i praktiken? Öppna oljepluggen och låta det rinna ut en skvimp?
Förutsatt att ev köpare inte provkör ja.De är inga problem att maskera att hojen läcker in vatten i oljan de är bara skölja ur den med diesel/lacknafta mm och några oljebyten så ser de bra ut igen. Starta inte ens hojen efter den tvätten ut på annons omedelbums och du har sluppit en stor kostnad
Har du något bra tips på hur det går att göra i praktiken? Öppna oljepluggen och låta det rinna ut en skvimp?
Men vilken säljare ska kunna förutse att hojen ska få problem med oljetrycket några drifttimmar senare?
Då får du nog handla av någon spåkärring nästa gång...
Jag har kört ras på motorer som funkat perfekt två sekunder innan det skramlat till.
Nu har jag inte lusläst allt som skrivits.
Men hur såg oljefiltret ut? Var det täppt eller fullt med skräp?
Kan tex en slirande koppling fylla & täppa ett filter så pass mycket?
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |