H_____P
Trygghetsnarkoman
Heja Albin.
Du håller modet uppe iaf
Du håller modet uppe iaf
Heja Albin.
Du håller modet uppe iaf
Men vilken säljare ska kunna förutse att hojen ska få problem med oljetrycket några drifttimmar senare?asså det e ju omöjligt mer eller mindre.. däremot så sålde han en hoj som va väldigt nära att rasa, vetande eller inte.
asså det e ju omöjligt mer eller mindre.. däremot så sålde han en hoj som va väldigt nära att rasa, vetande eller inte.
Min personliga åsikt är att när jag tagit över ägandet av ett fordon är allt som sker därefter mitt egna ansvar att hantera, förutsatt att säljaren inte aktivt försökt dölja ett allvarligt problem.
Lite på samma sätt som det fungerar med krockar på bana, var och en betalar sina egna leksaker.
Med det sagt tycker jag att det vore synd att tjata vidare om det här sidospåret i en i övrigt ypperlig tråd om att få liv i en hoj som rasat.
Kan det vara något liknande detta som har hänt?
Sooner or later any 2006/12 Daytona or Street Triple 2008-12 used on the track will blow its heat exchanger. When it goes, which will be without warning, you will get a big white smoke trail as water and oil mix. This has disastrous effects and can wreck an entire engine.
https://ukracesupport.com/collectio...treet-triple-r-2006-12-ukrs-billet-oil-cooler
Kan bara instämma.jag säger inget annat men hojen får inte tapetlims olja av sig själv thats all.
ah det är övertjatat med tycker jag
Men vilken säljare ska kunna förutse att hojen ska få problem med oljetrycket några drifttimmar senare?
Då får du nog handla av någon spåkärring nästa gång...
Jag har kört ras på motorer som funkat perfekt två sekunder innan det skramlat till.
Vid beg köp av hoj/bil/mf fordon ska man vara noga med kontroll av olja och kylvatten både före och efter provkörning.
Har du något bra tips på hur det går att göra i praktiken? Öppna oljepluggen och låta det rinna ut en skvimp?
Förutsatt att ev köpare inte provkör ja.De är inga problem att maskera att hojen läcker in vatten i oljan de är bara skölja ur den med diesel/lacknafta mm och några oljebyten så ser de bra ut igen. Starta inte ens hojen efter den tvätten ut på annons omedelbums och du har sluppit en stor kostnad
Har du något bra tips på hur det går att göra i praktiken? Öppna oljepluggen och låta det rinna ut en skvimp?
Men vilken säljare ska kunna förutse att hojen ska få problem med oljetrycket några drifttimmar senare?
Då får du nog handla av någon spåkärring nästa gång...
Jag har kört ras på motorer som funkat perfekt två sekunder innan det skramlat till.
Nu har jag inte lusläst allt som skrivits.
Men hur såg oljefiltret ut? Var det täppt eller fullt med skräp?
Kan tex en slirande koppling fylla & täppa ett filter så pass mycket?
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |