Och någon med kylarläckage där med.
Verkar vara en del barnsjukdomar på 790:n.
Städat.Men fan, redan 9 sidor & Albins inlägg finns inte ens med på sista nuvarande sida . Kan inte alla bara sluta killgissa & låta grabben ha sin tråd om motorrenovering i fred?
Jag kan inte va 100% säker på att de va vatten i oljan men tapetklisterliknade olja som första firman sa lutar åt det hållet.
Ring första firman igen och fråga vilken färg oljan va och om de tror att de va kylarvatten i oljan. Fråga även om oljefiltret va ihopsuget dvs imploderat för så kan de bli med vatten i oljan.
Om nu oljan va svart eller brun med någon typ av klet är bör de ha varit metallflisor/pulver från alla delar som gått ner sig.
Och någon med kylarläckage där med.
Verkar vara en del barnsjukdomar på 790:n.
Jag kan inte va 100% säker på att de va vatten i oljan men tapetklisterliknade olja som första firman sa lutar åt det hållet.
Ring första firman igen och fråga vilken färg oljan va och om de tror att de va kylarvatten i oljan. Fråga även om oljefiltret va ihopsuget dvs imploderat för så kan de bli med vatten i oljan.
Om nu oljan va svart eller brun med någon typ av klet är bör de ha varit metallflisor/pulver från alla delar som gått ner sig.
Även intressant när de talade om partiklar i oljan...jag ska ringa nästa vecka och se vad dem säger om oljan att få lite mer detaljer om hur oljan såg ut, färg osv
Även intressant när de talade om partiklar i oljan...
Oftast är det "väggar" i oljetråget som håller kvar oljan vid pickupen till oljepumpen vilket gör att fasta partiklar inte går att sköja bort helt.
Borde finnas kvar sånt fortfarande, OM det var fasta partiklar vill säga
Jo det blir nog bäst/enklast med ny motorhmm ja det finns en risk för det antar jag, dock kommer jag att byta ut hela motorn.
nu hoppas jag bara på att jag inte blir blåst när jag köper den nya motorn, lil duken är såld i all fall så nu har jag lite kapital till detta.
gå på din magkänsla o sunda förnuft . känns det bra i din kontakt med han, slå till
får du dåliga viper av kontakten med han akta dej
betala han med paypal så har du försäkring på dina pengar om han emot förmodan skulle blåsa dej.
jag har handlat mycket på ebay o aldrig blivit blåst....än
hoppas du snart har din motor så du får kört lite innan snön o tomten kommer
betala han med paypal så har du försäkring på dina pengar om han emot förmodan skulle blåsa dej.
ah jag kommer att köra på detta och hoppas det går bra. ifall motorn är vad den sägs vara säger mekanikern att det bör gå att fixa på runt 8h arbete. så har jag riktigt flyt så kan jag snart köra igen
sedan jag sålde lil duken har jag behövt pendla 3h om dagen istället för 1h hehe, stockholms livet
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |