Har kollat in lite av bilarna och har kommit fram till att en honda xr650 motor skulle sitta fint och vara klart hållbarast! Växellådådan kan inte gå sönder på en xr den håller för mig!! Och jag har ju plågat i metersnö och över 100hk inte en repa på dreven...I prisdakar får dom inte ens sönder växellådorna på xr!.. Vikten ligger väl på ca 40kg TROR jag"" Utan turbo kan jag klämma ut ca 78-82 hk och minst lika mycket i nm,,Med orginal ventiler och fjädrar! Den enda förstärkning av motrn är då Falcone vevstake som måste i! man skulle få bättre drag ut ur kurvor med xr motorn Apilian verkar lite väl trött på lägre varven. Xr motorn med detta trim drar som en traktor från tomgång till varvstopp och har höga siffror redan på 3000v både nm och hk. En sådan motor hittar man ju på Blocket eller ebay för under 10000kr!! Och vill man dessutom turbomata så är det ju inget problem
Jo i jämförelse med stonkan är den ju lite klen på låga varv.
78hk på bakhjulet det är fixat med kammar och avgasystem i runda slängar på Aprilian med en bra justerad motor.
Min bänkning med väldigt original (snål) mapp
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=188237
Men motorn lär ju inte bli helt opåverkad av en 20mm hål som all luft skall flöda igenom.
Skall man vara petig får motorn vara på 610cc. Har sett ett team som sänkt volymen på en sv650, det är lite fränt.
Boost: När man har en kam per cyl med viparm till avgaventilerna kan man väll inte vrida kammen något för att justera karaktär av motorn?
Bifogat
Last edited: