Förenklat så skulle det nog vara önskvärt med en oneoff kam bättre anpassad för att gå med restriktor. Denna skulle bla ha kortare överlapp och lite annan profil för bättre cylinderfyllnad på låga varv.
Sådär nu väcker jag en DÖD tråd.
Vi bollade fram och tillbaka med Aprilia men priset och levereansdatumet för våra motorer kunde inte fastställas så vi fick överge det och köra vidare med Yamaha R6.
Kanske kan bli något för nästa år bil dock.
Vi letar Diff, förslag här i 10-15000kr klassen vore uppskattat. Lätta saker letar vi efter.
kollar på hur tråget skall byggas om (skvalpskydd) och funderingar om man skulle kunna få till torsump för att slippa det stora tråget. Bottenpluggen sitter ju så dåligt till original också.
Jag skall försöka få tag på racekabelstam (hittar man vart?) så vi slipper sånt som inte behövs. För som det ser ut nu skall vi åtminstonde försöka köra med powercommander, ignition modul och quickshifter vilket skulle göra det väldigt enkelt för oss och därför kunna få mer tid att kunna pröva ut olika lösningar. Dock finns en viss oro över hur givarna som sitter original kommer reagera då vi skall göra om insugssidan.
Temp, TPS och Trycksensor har vi hittat på insug, finns det fler givare?
Förra årets motor pluggade dom kanalerna som sitter på ventilkåpan är det exup:en det?
Fazerns kammar letar vi efter men har hittills inte funnit några (dom är ju snällare), är en avgaskam "snällare" än en insug? om man skulle kunna köpa en original avgas och sätta på insug?
Kontaktat några företag som håller på med portning för tips och prisförslag om vi skall få hjälp med plastning/portning.
I morgon som det ser ut nu åker några ned och hämtar en till R6 motor (2003) i samband med Elmiamässan där vi ställer ut fjolårets bil.