B.A.D.D
Blå rökare
Någon som har en formel för ett motstånd till varje sida? + Hur kopplar ni in dioder för att kunna ha kvar indikator lampan?
Nu får ni ursäkta mig men nu behöver jag hjälp
Jag har satt 4 st LED blinkers på en ZX9R -94 och köpt ett relä (motstånd?) som jag skulle ersätta ordinarie blinkersrelä med. Men lik förbannat så lyser blinkerserna konstant när jag blinkar höger respektive vänster?? Alltså blinkar jag höger så lyser båda högerblinkers konstant. Jag har då också prövat att koppla på ytterliggare motstånd ett ett tills jag var uppe i 7 st parallellkopplade + relät(motstånd?).
Om jag så kopplar bort allt och sätter dit originalrelät utan motstånd så är resultatet samma???
Är det nån vänlig själ som begriper vad i h-e som är fel?
OBS! kontrolllampan är inte inkopplad!
Om du köper ett lastoberoende relä på biltema så behövs inga motstånd.
Relä är det fyrkantiga svarta stor som en tändsticksask ca... med flera ingångar.
Motstånd är runda avlånga eller fyrkaniga avlånga och mindre. en trådi varje ända.
Känns som du behöver läsa igenom tråden långsamt igen...
Förslagsvis har du kopplat in relät fel om det är ett lastoberoende.
Nja jag har ju faktiskt redan monterat ett "lastberoende" relä (ersätter ordinarie blinkersrelä) men det hjälper inte?
Motstånden jag prövade att montera ett o ett är ifrån Duells och liknar Biltemas.
Det blinkar inte ens snabbt utan bara ett konstant sken.
Jag har läst igenom tråden (dock inte alla 185 inlägg) men de senaste och de som har haft liknande problem med konstant sken har inte fått nåt svar? Om jag nu inte har missat det i mitt frustrerande letande?
Reläet är rätt inkopplat. Det finns 4 kablar: 2 svarta som skall kopplas till jord på MC'n, 1 vit som skall kopplas till "utgången" ? till blinkers och en röd för strömförsörjning.
Ni kan glömma min fråga! Jag var iväg till Biltema och köpte deras lastberoende relä och se på f-n det funkade
du hade köpt ett lastberoende innan lr vadå? bra för framtida problem...
Den lille hemmaelektrikern har kopplat fel...Nu har jag kanske ett lite udda problem, har ögnat igenom tråden men inte sett någon med samma problem.
Har bytt till LED-blinkers runt om och satt dit motstånd på vardera. Men nu till problemet, höger sida fungerar perfekt och blinkar bra, men på vänster sida så fungerar bara fram. den blinkar ju snabbt bara för att vänster bak inte blinkar alls.
Kollade så att det gick ström till vänster bak, men den sidan var mycket svagare än den högra.
Har prövat med 3 olika motstånd och 2 olika blinkers. Kan det vara som så att blinkersrelät sjunger på sista versen?
Hojen är en R6 -01
Tack på förhand!
Nu har jag kanske ett lite udda problem, har ögnat igenom tråden men inte sett någon med samma problem.
Har bytt till LED-blinkers runt om och satt dit motstånd på vardera. Men nu till problemet, höger sida fungerar perfekt och blinkar bra, men på vänster sida så fungerar bara fram. den blinkar ju snabbt bara för att vänster bak inte blinkar alls.
Kollade så att det gick ström till vänster bak, men den sidan var mycket svagare än den högra.
Har prövat med 3 olika motstånd och 2 olika blinkers. Kan det vara som så att blinkersrelät sjunger på sista versen?
Hojen är en R6 -01
Tack på förhand!
Du bor i ståckhålm däri problemet ligger!
Den lille hemmaelektrikern har kopplat fel...
Reläet bryr sig inte om om strömmen går åt höger eller vänster (det gör bara politikerna..)
Kolla - gör om..
Tror visst att lilla bondlurken svalt lite mycket dynga...
Haha klockrent=)
haha, lite retlig måste man ju få vara.. jag är ju från ståckhålm
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha