don_tomazo
Går bra, en ägare.
Kul projekt! Ser bra ut men du... Släng dom där töntiga handtagen!
Kul projekt! Ser bra ut men du... Släng dom där töntiga handtagen!
Själv tycker jag dom matchar ganska bra men dom är otroligt opraktiska så dom skall bytas till vanliga i gummi men det är ingen hög prio på det.
Fått ned din hoj i garaget på Herrhagen?
Handtagen är givetvis ganska oväsentligt...
Hojarna står där temporärt till jag få garage hemma i huset.
Lova en provsväng i sommar då?
Tänk på att utloppsflänsen inte är symetrisk
hej
om du flyttar turbon i sidled kommer det att åt höger bli en väldigt snäv sväng ut från turbon till avgasröret,dvs om du inte ska åka rakpipa
eller åt vänster kanske man vill ha ett redigt luftfilter där som inte är så mkt i vägen ( fattar ni i vägen hehe göteborg )
jag skulle nog gjort alla rören på rad det ser ut som det blir bäst på din hojj
bygg på nu så jag oxå får läsa en frän byggtråd
såg på bilderna att du montera cylinderraden med kolvarna på. har du nå bra tips för att inte klämma skrapringar mellan kolv och cylinder? har du några slags verktyg?
trodde det var jag som var slö och okunnig när jag försökte göra så med min hoj istället för att sänka ner kolv och stake efteråt cylindern va monterad
Du borde nog inte gå på hur jag gjorde för det var sådär att göra det på det viset
Reagerade oxå på det. Tänkte att det förmodligen var ett jävla pill och risken att skada en ring är större. Går garanterat snabbare att dela blocket, lossa dom från veven och sedan montera dom en och en i cylinderraden men detta är väl budgetvarianten om man vill snåla på sträckbultar.
massa text
Halloj!
Har lite funderingar kring dina luftvägar
Wastegate -> Laddstyrning -> Plenum = ???
Jag har dragit från trycksidan på turbon (nippeln som på turbon) sen vidare till tcw ventilen (laddstyrningen antar jag) och sedan vidare till wastegaten. Varför ska du dra det upp till plenumet?
Sen borde du ta ut ett till T kors på nya tryck/vakuum linjen som går till laddtrycksmätaren om du tänkt köra med någon sån i instrumenteringen?
Jag har använt blåa plast T kors både till soppa och vakuum, de ska tydligen fungera utan problem även till bensin.
Hur många behöver du till tryckslangar & bränsle? Ska förbi mcx imorrn, kan skicka några med brev om du vill. De till bränsle är för 8mm inv slang (fungerar även med 10mm)Jag bifogar den texten ur "Forced induction Performance Tuning" sid 110 som fick mig att dra det så. Men de klart de är ju enklare att dra det till vad jag förstår är det vanliga stället (kompressordelen) till en början. Men man skulle på så vis förhindra att WG skulle läcka så mycket då den annars inte skulle uppfatta tryckförluster över IC m.m. "The downside of this rapid communication to the wastgate is that the wastegate begins to crack open extremly early, often at 50% boost"
Bra! Laddmätare hade jag glömt.
Undra vem som har dom där blåa korsen här i stan då. Skall ta mig en tur idag igen. Så drygt när man måste fara runt som en stolle på luncherna då alla firmor stänger så tidigt här i Borlänge.
Hur många behöver du till tryckslangar & bränsle? Ska förbi mcx imorrn, kan skicka några med brev om du vill. De till bränsle är för 8mm inv slang (fungerar även med 10mm)
Klockrent!
2st Y-kors för soppa (8mm) och 4st-Ykors för luftslangarna (4mm) och han tar inte 200kr korset? Igår var jag förbi Dahlbäck racing. Han sålde Y-kors för 800kr st (Nuke). Det är så jävla omotiverbart så det finns inte. Har MCX en såndär liten backventil också tro? PM kommer
Idag fick jag dit div slangar och även en backventil till orginal mapsensor som då skall fortsätta tror att det inte är något övertryck i motorn så det skall pysa ut ur backventilen. Dock var min ventil lite trög att öppna så jag funderar hur det kommer bli. Vissa går ju på gym men idag bände jag dit en avgasslang till plenumet (för att se att det skulle gå).
En fundering som kvarstår är hur man skall leda in returen i tanken. 1.Göra hål i den 8mm tjocka plastbotten och sätta någon genomföring?
2.Borra ett hål i plåttanken?
3.Använda lufthålet?
Är det nödvändigt att montera in insugstempgivaren i plenumet?
Plockade isär bränslepumpen och kunde då konstatera att den har en anslutning till sitt plasthölje. Den trycker ut soppan i plasthöljet som den är monterad i som sedan har två utgångar. En för UT-soppa och en för BTR:en som är en fjäder som ligger och håller samma tryck i systemet. (Kan vara bra att veta för någon)
BRA TIPS
Så det blev turbo till slut, minns att du tänkte bygga på R6an för flera år sen
Härligt att det går framåt
Ska mäta upp min tempgivare kanske jag är sugen på att handla ett motstånd av dig så har du bara 478st kvar till sen
Inskickat av Hightuned
Hur bär man sig åt för att inte få en turbopuckel runt 6-7k när man inte har ett sprut eller laddtryck programerbart?
Man kör med lite läckande wastegate, eller medveten boostcreep, som man har koll på. Detta är antagligen emot alla turboregler, men man får en mer lätt körd motor, åtminstonde på hojar. Sen kan man ställa lobecenter på in kammen något högre än normalt, så flyttar man effekt toppen lite upp i registret.
R1 T
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |