Fan va fränt med turbohoj i stan =) duktigt jobbat! Mvh Jocke
Idag kom det lite delar ifrån laserskärning Om de passar får vi väll se
Fasen vad fint!Tack ska du ha. Kul att höra.
Idag kom det lite delar ifrån laserskärning Om de passar får vi väll se
smidigt o bra med laser vilken firma har du börjat jobba på då?
Nice nice, nu håller jag lite mer koll på din tråd, ser kanon ut, ska bli spännande att se hur sprutet fungerar, eller rättare sagt hela hojen så klart
Själv så börjar jag om med motor nr 2
Flytta över lådan från den trasiga motorn och förhoppningsvis har toppen också klarat sig, annars får man väll putsa till spik kanterna i den andra toppen.....
Jobba på nu, sommaren är snart här.....
Fasen vad fint!
Nästa grenrör jag bygger då ska jag ha en sån där fläns mot toppen!
En väldigt liten firma ute på en åker
Spännande, låter som att det är mycket jobb? Är en ny motor billigare än att laga dina skador eller är det oron för skit i motorn?
Jo sommaren kommer med stormsteg. Idag fyllde jag i ledigheten v29-30 för mc semester till nordligaste Sverige så nu måste den ihop
Kul att höra
Nu strular det med dimensioner på böjar och rör. Jag vill ha böjar och rör i 40x2 men det som finns på hyllan hos lokala firman är 40x1,5 (37 inner alltså). Då får jag klen väggtjocklek på stumpen ut egenom denna fläns som bara är 40 i diameter.
Måste ju vara bättre med 2 i väggtjocklek på raka rör och böjar för att inte bränna igenom med min MIG punktning tänker jag?
38 x 2 ska du ha till denna där
Under 450 hk behöver du inte grövre
Du bör också svarva 4 stoser som går in i toppen perfekt
Pressa fast dessa i långflänsen sen svetsar du böjarna på utsidan sen
kul med nya projekt. ser i tråden att du gillar mest att greja och hitta nya lösingar mer än körningen
lycka till
Walbron kan du halvera priset på, ´http://www.exd.se/shop/index.php?pa..._id=68&option=com_virtuemart&Itemid=1&lang=sv
Funkar lika bra.
Det kostar att ligga på topp, eller hur de nu säger...
Man blir lite bortskämd i och med att jag kan fara till mcx och låna en display och bänka där.
Fast erkänn, nog hade det varit extra roligt att ha en display egentligen...
Igår gav jag mig på att börja kapa och svetsa kollektorn. Gick ju hyfsat men inte riktigt bra. Ganska liten yta att få ned rören tillsammans på.
Idag gick jag tillbaka till att vara teoretiker och börja cadda på hur jag skall sätta ihop det (se hur jag skall kapa)
Såhär ska jag nog inte bygga såg jag nu. För skarv nr två hamnar så de inte går att svetsa, kanske.
Igår gav jag mig på att börja kapa och svetsa kollektorn. Gick ju hyfsat men inte riktigt bra. Ganska liten yta att få ned rören tillsammans på.
Idag gick jag tillbaka till att vara teoretiker och börja cadda på hur jag skall sätta ihop det (se hur jag skall kapa)
Såhär ska jag nog inte bygga såg jag nu. För skarv nr två hamnar så de inte går att svetsa, kanske.
Varför inte göra så här eller blir det för trångt?
ett rör flera rör
Hej,hej
gör rören lösa först o svetsa allt och tänk noga innan du svetsar sen det sista svetsa dom o flänsen mot turbon där du kommer åt på utsidan sedan resten på insidan där du inte kommer åt.glöm inte att det slår sig friskt när man håller på
kör på
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |