du skulle hojtat till hade jag kunna mätt på min...kommer inte ihåg Hur grov den var, sitter i en lastbil halvvägs till östersund så blir lite drygt att kolla upp också... men kul att det går framåt. Inte så mycket kvar nu
Du menar inner diam på din returslang? Vilken inner diam har du på trycksidan?
-----------------------------------------------------------
Många tjejer talar om New York och shopping. Undra om inte Borlänge är lite som New York fast för killar. Idag kunde jag ta min 10 minuters morgonprommenad via bageriet för att hämta upp lite fikabröd som jag skulle visa min tacksamhet till laserfirman med. Prommenera vidare i 3 minuter och hämta ut mina laserskurna delar.
(Lock till oljebytta, Cylinderfotspackning + Täcklock till vevhus vent i ventilkåpa , En platta till min jig)
Väl hemma kunde jag sätta ihop det såhär: (kan det verkligen slå sig nu?)
Lägg märke till hur kort min jig har blivit. Igår orkade jag inte längre släpa runt på balken så jag bestämmde mig för att kapa den. På jobbet vill jag inte störa då det är högtryck så jag bestämmde mig för att kapa den med rondellen. Första rondelkapen poffade till halvvägs men har jag bestämt mig så har jag, även om jag vet att det är fel. Åkte 5 mil och köpte en ny rondellkap på Clas Ohlsson den höll andra halvan av balken. Idag ska jag lämna tillbaka den......
Nu sitter det på balken och mina ritningar verkar stämma överens med verkligheten:
Dom två sista rören som skulle notchas dödade min 400kr hålsåg innan den knappt gjort ett märke i röret trots bra fixtur placerad i kraftig pelarborrmaskin med lågt varvtal. Så jag lämnade det vidare till ett företag som skulle fräsa upp det enligt min ritning. Så fort dom är klara (i eftermiddag) far jag till Karlstad (25mil) där jag skall få hjälp att svetsa ihop det av en gammal klasskompis
Har också köpt Aluminiumtejp (specad -40 till +140 grader). Den skall tejpas på insidan av rören vid svetsning istället för rotgas.
Sen berättade Xyron att han behövt flytta ut sin kamkedjesträckare då kedjan sträcks så mycket när man flyttar upp topplocket. Detta är något som jag funderat lite över. Men har gjort så att jag beställt mig två packningar till som jag skall hämta på fredag. Onödigt?
Kul att så många läser (14000 pers) men skriv gärna något och tyck till
Edit: Mcxpress har blivit en vecka försenade med mina delar