wannagofast
Ny medlem
Tror det ska vara 230Nm..
Steffe MT01, vore kul med en film
..
..
Last edited:
mitt nästa hoj är en mt-01a.. de e så gott som bestämmt.. har provkört den 2 gånger vid olika tillfällen.. de enda jag reagera på är att om man varvar upp den till rött(vilket går jävligt fort) så slår den i neutralväxeln? som en nöd grej. säkert väldigt bra.. men väldigt irriterande när man försöker racea en sportbil=P vad kan man göra åt saken?
Kan ju avslöja att det definitivt kommer en film på bänkningen av den hojen inom några veckor.Tror det ska vara 230Nm..
..
Kan ju avslöja att det definitivt kommer en film på bänkningen av den hojen inom några veckor.
Nu är min MT01a med turbo uppgraderad lite. Grabbarna på AMR har monterat in en extra spridare så jag får lite mer soppa samt monterat en IC. Genom detta så har vi kunnat öka turbotrycket så nu har jag 160 hästar samt ett max vrid på 320. Hojen går super bra. Frågan är bara vad skall man göra nu då? Ville bara berätta lite hur det ligger till för mig då jag inte har varit speciellt aktiv men...
Undrar vart du har köpt dina backspeglar?
Jag har sett dom på en tysk sajt GS motorteknik tror jag det var, men jag är ju ingen språkbegåvning, så tyskan fukar inget vidare.
Kan ju avslöja att det definitivt kommer en film på bänkningen av den hojen inom några veckor.
Steffe, vill du låna en POV1 att filma lite landsvägskörning med så säg till. Du har min mailadress.
Tjenare. tänkte kasta mej in här i MT-01 tråden. va o hämta min nya 06:a i onsdags. förbannat trevlig hoj. körde bulldog innan. bara en valp jämfört mot MT:n. Nu ska man bara hitta ett par nya pipor också, så det mullrar lite mer. tänkte sätta på mitt renthal fatbar också. fixat nya risers. orginal fästet är ju bara 25,4 mm. (samma på alla årsmod?). mitt renthal e ju 28,4 el 6. andra speglar ska också på. inte för syns skull, utan mest för utseendet. även baken ska byggas om. blir kanske lite trixigt med fläkten. nån som byggt själv, eller köpt färdigt ?. har modifierat 6 akterparti förut, och det har varit ganska enkelt. byggt med aluminium. tycker det är en MYCKET trevlig båge iallafall. over and out.....
mitt nästa hoj är en mt-01a.. de e så gott som bestämmt.. har provkört den 2 gånger vid olika tillfällen.. de enda jag reagera på är att om man varvar upp den till rött(vilket går jävligt fort) så slår den i neutralväxeln? som en nöd grej. säkert väldigt bra.. men väldigt irriterande när man försöker racea en sportbil=P vad kan man göra åt saken?
tjenare. köpte mina risers på Bröderna Nilssons MC tillbehör i helsingborg. risers går ju att beställa lite varstans. fästet jag köpte var 28,4 mm. styret passa exakt, men tyvärr gick det inte med kopplingsslangen och reglaget på VÄ sida. jag tänker forska vidare i ämnet. mitt renthal ska på....så e det bara.
Antar att du skruvat av "styrändarna", vänsterhandtaget kan sitta rätt ordentligt.. Lyft lite på gummit, kör med tryckluft..Det här kanske låter lite stuped men...Jag fick inte loss hantagen..Är det bara att dra??
Det här kanske låter lite stuped men...Jag fick inte loss hantagen..Är det bara att dra??
TJENA. om du inte har tillgång till kompressor, (som wannagofast föreslog), så ta en liten smal skruvmejsel ock lirka in under handtaget-in med lite 5-56 el liknande. skruva och lirka, så lossnar det. VÄ sida är förmodligen limmad.
Jag får en helt ny 06-a på Måndag,och jag undrar om nån har litte extra lull lull och sälja,sånt som jag inte har fått täckning för hos försäkringsbolaget.Kolfiber luftintag,Akraljud,ja sånt man behöver efter att använt hojen som jordfräs.Ha de
Antar att du skruvat av "styrändarna", vänsterhandtaget kan sitta rätt ordentligt.. Lyft lite på gummit, kör med tryckluft..
TJENA. om du inte har tillgång till kompressor, (som wannagofast föreslog), så ta en liten smal skruvmejsel ock lirka in under handtaget-in med lite 5-56 el liknande. skruva och lirka, så lossnar det. VÄ sida är förmodligen limmad.
Jag skrotade min MT 22/7 då jag tvingades köra av vägen för att undvika att köra in i en vänstersvängande traktor,detta var på en 90-väg ingen skylt om utfart,och jag kom precis ur en kurva,jag hade svintur och klarade mig bra,några bräckta revben och ett svullet knä var allt.Jag hade full utrustning med ryggskydd och hela läderkittet,dom grejorna tog bra med stryk och gjorde sitt jobb.Jag får en helt ny 06-a på Måndag,och jag undrar om nån har litte extra lull lull och sälja,sånt som jag inte har fått täckning för hos försäkringsbolaget.Kolfiber luftintag,Akraljud,ja sånt man behöver efter att använt hojen som jordfräs.Ha de
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|