MT 01-tråden

Steffe MT01

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha MT01
Hej, absolut, fel skrivet, det ska vara 230Nm inte något annat! Ska se vad jag kan göra åt filmbiten...
 

HallofFame

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2008
Ort
sala
Hoj
Yamaha MT-01 -05
mitt nästa hoj är en mt-01a.. de e så gott som bestämmt.. har provkört den 2 gånger vid olika tillfällen.. de enda jag reagera på är att om man varvar upp den till rött(vilket går jävligt fort) så slår den i neutralväxeln? som en nöd grej. säkert väldigt bra.. men väldigt irriterande när man försöker racea en sportbil=P vad kan man göra åt saken?
 

Äpplerum

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2008
Ort
Borgholm
Hoj
2007, Yamaha MT-01
mitt nästa hoj är en mt-01a.. de e så gott som bestämmt.. har provkört den 2 gånger vid olika tillfällen.. de enda jag reagera på är att om man varvar upp den till rött(vilket går jävligt fort) så slår den i neutralväxeln? som en nöd grej. säkert väldigt bra.. men väldigt irriterande när man försöker racea en sportbil=P vad kan man göra åt saken?

Skumt, det gör inte min i alla fall, sen kan jag väl hålla med om att det går fort till rött, vilket gör att den blir lite annorlunda att wheela med, men man vänjer sig. Men det är en underbar hoj, det är såhär motorcykelåkande ska vara. Visst finns det mycket snabbare hojar men jag tycker det är mer körglädje i MT-01:an. Mer effekt vill man ju alltid ha, men så blir det ju även med 200hk...
 

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
FZ8N 11a
Tjenare. tänkte kasta mej in här i MT-01 tråden. va o hämta min nya 06:a i onsdags. förbannat trevlig hoj. körde bulldog innan. bara en valp jämfört mot MT:n. Nu ska man bara hitta ett par nya pipor också, så det mullrar lite mer. tänkte sätta på mitt renthal fatbar också. fixat nya risers. orginal fästet är ju bara 25,4 mm. (samma på alla årsmod?). mitt renthal e ju 28,4 el 6. andra speglar ska också på. inte för syns skull, utan mest för utseendet. även baken ska byggas om. blir kanske lite trixigt med fläkten. nån som byggt själv, eller köpt färdigt ?. har modifierat 6 akterparti förut, och det har varit ganska enkelt. byggt med aluminium. tycker det är en MYCKET trevlig båge iallafall. over and out.....
 

stealax

Road rage
Gick med
31 Jan 2008
Ort
mitten till höger
Hoj
MT-01 KTM 250r freeride -14
Hemma efter en 300 mils tripp i Norge. MT-01 är helt underbar på att klättra i berg och spränga ljudvallen i tunnlar, bakdäckets mönster måste jag dock ha tappat nå´n stans runt Hardangerfjorden (hittelön).:va
 

vvspelle

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2005 Yamaha MT-01
Backspeglar

Nu är min MT01a med turbo uppgraderad lite. Grabbarna på AMR har monterat in en extra spridare så jag får lite mer soppa samt monterat en IC. Genom detta så har vi kunnat öka turbotrycket så nu har jag 160 hästar samt ett max vrid på 320. Hojen går super bra. Frågan är bara vad skall man göra nu då? Ville bara berätta lite hur det ligger till för mig då jag inte har varit speciellt aktiv men...

Undrar vart du har köpt dina backspeglar?
Jag har sett dom på en tysk sajt GS motorteknik tror jag det var, men jag är ju ingen språkbegåvning, så tyskan fukar inget vidare.
 

Steffe MT01

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha MT01
Undrar vart du har köpt dina backspeglar?
Jag har sett dom på en tysk sajt GS motorteknik tror jag det var, men jag är ju ingen språkbegåvning, så tyskan fukar inget vidare.


Tjena, Det stämmer med speglarna, dom är köpta på GS motorteknik.
Det va inga problem att handla där, mailade en beställning, betalade och fick prylarna bara några dar senare.
 

Steffe MT01

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha MT01
Kan ju avslöja att det definitivt kommer en film på bänkningen av den hojen inom några veckor.

Steffe, vill du låna en POV1 att filma lite landsvägskörning med så säg till. Du har min mailadress.

Tjena, Tackar för erbjudandet!
Det är väldigt tjockt just nu och väldigt lite hoj åkande men jag återkommer!
Det borde släppa innom en snar framtid!
 

sweepmaster

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Ort
örebro
Hoj
2005 Yamaha MT-01
var köpte du dina risers ??
Jag köpte ett biltema styre och universal fästen men det funkade ju inte.
:huvet

Tjenare. tänkte kasta mej in här i MT-01 tråden. va o hämta min nya 06:a i onsdags. förbannat trevlig hoj. körde bulldog innan. bara en valp jämfört mot MT:n. Nu ska man bara hitta ett par nya pipor också, så det mullrar lite mer. tänkte sätta på mitt renthal fatbar också. fixat nya risers. orginal fästet är ju bara 25,4 mm. (samma på alla årsmod?). mitt renthal e ju 28,4 el 6. andra speglar ska också på. inte för syns skull, utan mest för utseendet. även baken ska byggas om. blir kanske lite trixigt med fläkten. nån som byggt själv, eller köpt färdigt ?. har modifierat 6 akterparti förut, och det har varit ganska enkelt. byggt med aluminium. tycker det är en MYCKET trevlig båge iallafall. over and out.....

Min MT-01:a är till salu. Nu eller till nästa säsong. Det är en orginal 05:a.

mitt nästa hoj är en mt-01a.. de e så gott som bestämmt.. har provkört den 2 gånger vid olika tillfällen.. de enda jag reagera på är att om man varvar upp den till rött(vilket går jävligt fort) så slår den i neutralväxeln? som en nöd grej. säkert väldigt bra.. men väldigt irriterande när man försöker racea en sportbil=P vad kan man göra åt saken?
 
Last edited:

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
FZ8N 11a
Renthal/Risers

tjenare. köpte mina risers på Bröderna Nilssons MC tillbehör i helsingborg. risers går ju att beställa lite varstans. fästet jag köpte var 28,4 mm. styret passa exakt, men tyvärr gick det inte med kopplingsslangen och reglaget på VÄ sida. jag tänker forska vidare i ämnet. mitt renthal ska på....så e det bara.
 

sweepmaster

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Ort
örebro
Hoj
2005 Yamaha MT-01
Det här kanske låter lite stuped men...Jag fick inte loss hantagen..Är det bara att dra??:confused:

tjenare. köpte mina risers på Bröderna Nilssons MC tillbehör i helsingborg. risers går ju att beställa lite varstans. fästet jag köpte var 28,4 mm. styret passa exakt, men tyvärr gick det inte med kopplingsslangen och reglaget på VÄ sida. jag tänker forska vidare i ämnet. mitt renthal ska på....så e det bara.
 

ludwig 1

ludwig 1
Gick med
23 Mar 2008
Ort
Ed
Hoj
FZ-1 SA-07,XT-600
Jag skrotade min MT 22/7 då jag tvingades köra av vägen för att undvika att köra in i en vänstersvängande traktor,detta var på en 90-väg ingen skylt om utfart,och jag kom precis ur en kurva,jag hade svintur och klarade mig bra,några bräckta revben och ett svullet knä var allt.Jag hade full utrustning med ryggskydd och hela läderkittet,dom grejorna tog bra med stryk och gjorde sitt jobb.Jag får en helt ny 06-a på Måndag,och jag undrar om nån har litte extra lull lull och sälja,sånt som jag inte har fått täckning för hos försäkringsbolaget.Kolfiber luftintag,Akraljud,ja sånt man behöver efter att använt hojen som jordfräs.Ha de
 

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
FZ8N 11a
Det här kanske låter lite stuped men...Jag fick inte loss hantagen..Är det bara att dra??:confused:

TJENA. om du inte har tillgång till kompressor, (som wannagofast föreslog), så ta en liten smal skruvmejsel ock lirka in under handtaget-in med lite 5-56 el liknande. skruva och lirka, så lossnar det. VÄ sida är förmodligen limmad.
 

pap

Medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Stora Höga
Hoj
765 RS
TJENA. om du inte har tillgång till kompressor, (som wannagofast föreslog), så ta en liten smal skruvmejsel ock lirka in under handtaget-in med lite 5-56 el liknande. skruva och lirka, så lossnar det. VÄ sida är förmodligen limmad.

Om du inte har tillgång till kompressor eller 5-56 så går det lika bra med lite vatten.
 

Stel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2008
Ort
Helsingborg
Hoj
MT-01 -05
Grejor

Jag får en helt ny 06-a på Måndag,och jag undrar om nån har litte extra lull lull och sälja,sånt som jag inte har fått täckning för hos försäkringsbolaget.Kolfiber luftintag,Akraljud,ja sånt man behöver efter att använt hojen som jordfräs.Ha de

Har kolfiber framskärm och hugger, Raask slipon, Powercommander3usb. PM:a mig om du är intresserad. Suttit på en 05:a.
 

sweepmaster

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2008
Ort
örebro
Hoj
2005 Yamaha MT-01
Har ingen kompressor :confused: När dom väl har lossnat, kan jag använda dom igen eller ska jag köpa nya??

Antar att du skruvat av "styrändarna", vänsterhandtaget kan sitta rätt ordentligt.. Lyft lite på gummit, kör med tryckluft..

Tack för tipset!! :tummenupp Blir det att köpa nya hantag sen??


TJENA. om du inte har tillgång till kompressor, (som wannagofast föreslog), så ta en liten smal skruvmejsel ock lirka in under handtaget-in med lite 5-56 el liknande. skruva och lirka, så lossnar det. VÄ sida är förmodligen limmad.

Skönt att du klarade dig :) Jag har slarvat en hel del med utrustningen i sommar. Kanske ska sluta med det :rolleyes:

Jag skrotade min MT 22/7 då jag tvingades köra av vägen för att undvika att köra in i en vänstersvängande traktor,detta var på en 90-väg ingen skylt om utfart,och jag kom precis ur en kurva,jag hade svintur och klarade mig bra,några bräckta revben och ett svullet knä var allt.Jag hade full utrustning med ryggskydd och hela läderkittet,dom grejorna tog bra med stryk och gjorde sitt jobb.Jag får en helt ny 06-a på Måndag,och jag undrar om nån har litte extra lull lull och sälja,sånt som jag inte har fått täckning för hos försäkringsbolaget.Kolfiber luftintag,Akraljud,ja sånt man behöver efter att använt hojen som jordfräs.Ha de
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top