Myterna FRIHET och BRUDAR

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Hoj
En Liten
För övrigt är det ingen konst att behålla hojen även om man är gift och har barn. Har man varit tydlig med det tidigt och prioriterar rätt så är saken biff.

Så sant, en av mina prioriteter vid flickvänsval var just mc-intresse, idag är hon min fru... :yoparty

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Rolig tråd :D Tyvärr tycker jag att den pekar på att allt för många killar saknar 'cojones'.
Har man bara lite ryggrad så behöver man inte bråka eller ställa ultimatum. Är det så att man har en egen lön och betalar hyra, hoj och försäkringar själv så har väl tanten inget att säga till om.... eller?

Jag är en av de lyckligt lottade. Min tjej sa istället "Vi kan väl baka in din GSXR1000 i huslånet så att du kan ha den kvar." och trots att hon har barn så har hon inget emot att åka bakpå när det går undan. :tummenupp

Om beslutet att sluta köra hoj inte är ditt eget kommer du nog att må dåligt rätt snart och det kommer att påverka din relation med den som fick dig att sluta. Det kanske inte är så lätt att köpa en ny hoj igen om man köpt Volvo för alla pengarna då heller.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Själv valde jag bort frun efter 20 år ganska mycket pga gnället på "alla pengar som går till hojarna" (som om det var hennes pengar eller hennes hojar...) ....och bara för att djävlas beställde jag en ny hoj när jag flyttade ut....då Streetfighter 1100s i exakt samma minut som den presenterades på Milano mässan...via SMS..och givetvis på fyllan....jag glömde inte CC:a damen med beställnings SMS´en och påtala att "jag är minsann först i Sverige (och bland de första i världen) som beställde den modellen. Lite senare nämne jag i förbigående att jag minsann inte har råd att betala så mycket underhåll som hom kräver då jag numer jag 3 hojar att serva och försäkra...plus en ny flickvän och alla vet ju att det kostar pengar att dejta. Trimix fyllningar är inte heller så billiga så hon får nöja sig med den normen försäkringskassan rekommenderar :)

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Lite OT: Jaha wrx, du tror alltså att underhållet är till kvinnan...?

On igen: Jag körde hoj i flera år och när vi sedan skaffade barn och kombi etc var det helt ok för mig att ta en paus i hojåkandet.
Nu när barna växt till sig lite är jag igång och kör hoj igen.

Last edited:

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Jaha wrx, du tror alltså att underhållet är till kvinnan...?

Jaha carleson, du tror alltså att kvinnan inte använder underhåll till sitt skit...

Jag betalar inte själv men min bror gör (mer än försäkringskassan rekomenderar) och jag ser vart pengarna går. Vill man att barnet ska ha mer så kan man själv köpa kläder, göra roliga saker allternativt spara pengar på barnkonto. Senast jag var på besök hos mina brorsdöttrar så hängde en platt tv i mammans sovrum. Jag undrar vem pröjsade den????

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Klart det finns mödrar som använder pengar på ett ansvarslöst sätt. Och om man betalar underhåll men ser att barnens mor använder pengar till fel saker, då är klart att det svider och känns för j-vligt, jag säger inget annat.
Jag håller med, ett bra sätt kan ju vara att själv göra saker med barnen, och köpa sånt barnen behöver.

Men om en mamma har barnen boende hos sig mestadels, och ser till att barnen har och får vad de behöver, då är inte försäkringskassans rekommendationer för höga.

Last edited:

jonny_81

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2009
Hoj
cbr 600 95 streetfighter
japp sitter själv i samma sits men ja betalar bara de försäkringkassan vill. Mamman i de här fallet gnäller över att hon inte har pengar så jag köper kläder leksaker mm till min son utöver underhållet. Men det gör jag för min egna del o av kärlek till min son. Inte fan skulle ja ge henne ett öre över underhållet ne fan så blåst e ja inte. Lever förövrigt ihop med en tjej som tycker om mitt intresse hon följer även med till garaget o e inte rädd för att bli lite skitig under naglarna. Medans mitt ex aldrig ens skulle tänka tanken på att jag kanske har ett eget intresse!!

Jim G™

Nu med hoj igen :-)
Gick med
8 Jun 2007
Hoj
none
Ot.
Ngn här som skulle följt med er tjej på knypplingskursen, plastpartyt eller vad det nu kan vara som är hennes intresse???

Inte jag iaf.....

• Gilla
Reaktioner: MaG

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Som vanligt; en helt sannslöst bra text av Lucius.

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Lite OT: Jaha wrx, du tror alltså att underhållet är till kvinnan...?

On igen: Jag körde hoj i flera år och när vi sedan skaffade barn och kombi etc var det helt ok för mig att ta en paus i hojåkandet.
Nu när barna växt till sig lite är jag igång och kör hoj igen.

OT : Kvinnan disponerar underhållet enligt sina prioriteringar. Har hon fucked upp prioritieringar, blir pengarna disponerade därefter.

Annars skulle det aldrig någonsin falla mig in att ställa mina passioner åt sidan för någon annan. Det viktiga är att man redan från början gör ALLT klart. Dvs jag lägger INTE av med hojåkningen, jag minskar INTE på utgifter som är associerade till det, jag prioriterar INTE nytt kök osv. Passar det inte, lika bra att gå skilda vägar direkt.

Problemet dyker ändå upp senare som ett brev på posten..trots att man varit mycket renhårig. Kvinnor ÄLSKAR nämligen att ta en man som inte passar de och GÖRA OM honom. Alltså varför inte leta upp någon som passar och liksom vara nöjd utan istället leta upp en motsats och sedan sätta igång något jävla make over projekt (som i de flesta fall är dömt att misslyckas) ???

De skaffar en egotrippad och omogen strulputte (som jag t ex) och sedan lägger ner en jävla massa energi på att liksom...forma om honom till en väluppfostrat toffel med "rätt" prioriteringar och när han efter årtiondens fruktlösa försök fortfarande glatt köper ännu en literhoj och en totalt opraktisk konservburk till bil "för den är kul att sladda med" så ojar de sig och sliter sitt hår i förtvivlan samt släpar stackars killen till en familjeterapeut...där han stammar ur sig "men...men..men jag sa ju att jag aldrig skulle ändra mig ju..." :D:va

Jag kommer aldrig förstå mig på kvinnor alltså.

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
OT : Kvinnan disponerar underhållet enligt sina prioriteringar. Har hon fucked upp prioritieringar, blir pengarna disponerade därefter.
...

Problemet dyker ändå upp senare som ett brev på posten..trots att man varit mycket renhårig. Kvinnor ÄLSKAR nämligen att ta en man som inte passar de och GÖRA OM honom. Alltså varför inte leta upp någon som passar och liksom vara nöjd utan istället leta upp en motsats och sedan sätta igång något jävla make over projekt (som i de flesta fall är dömt att misslyckas) ???

De skaffar en egotrippad och omogen strulputte (som jag t ex) och sedan lägger ner en jävla massa energi på att liksom...forma om honom till en väluppfostrat toffel med "rätt" prioriteringar och när han efter årtiondens fruktlösa försök fortfarande glatt köper ännu en literhoj och en totalt opraktisk konservburk till bil "för den är kul att sladda med" så ojar de sig och sliter sitt hår i förtvivlan samt släpar stackars killen till en familjeterapeut...där han stammar ur sig "men...men..men jag sa ju att jag aldrig skulle ändra mig ju..." :D:va

Nämen wrx ! Nu sa du ju en hel del kloka saker...!? :yoparty

Jennie08

- Assbikers -
Gick med
3 Oct 2008
Hoj
R6a
Saken är enkel - man ser till å välja en hojbrud/hojkille när man gör sitt val av partner (för ja, det finns tyvärr killar som beteer sig precis likadant även om det kanske inte är lika vanligt) så har man problemet ur världen =)

Toyboy

HjärnKirurg!
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
RRRSeexNollseex

Annars skulle det aldrig någonsin falla mig in att ställa mina passioner åt sidan för någon annan. Det viktiga är att man redan från början gör ALLT klart. Dvs jag lägger INTE av med hojåkningen, jag minskar INTE på utgifter som är associerade till det, jag prioriterar INTE nytt kök osv. Passar det inte, lika bra att gå skilda vägar direkt.

Hahaha, U rock! :D

Rikter

Jobbar arslet av mig, dröm i sikte!
Gick med
16 Nov 2009
Hoj
siktar på en KTM 660...
man kanske skulle skriva en guide för att slippa just detta problem.. storsjäljare ala harry potter för gubbar :tummenupp

Någon som kan ge mig en länk? Shiet, asså det var INTE kul att läsa Lucius inlägg. Sitter med en stor klump i magen nu. :(

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Saken är enkel - man ser till å välja en hojbrud/hojkille när man gör sitt val av partner (för ja, det finns tyvärr killar som beteer sig precis likadant även om det kanske inte är lika vanligt) så har man problemet ur världen =)

Ha, ha...

Fan vilken bra tråd! Tog ett tag att ta sig igenom men det var det värt.

Men för helvete - ni kan ju inte bli så :whip Därför de tjejerna blir bittra - för att de inte får motstånd för deras övertalnings- (se maniluera) metoder. Jag förstår heller inte problemet med att ens egna pengar ska gå till tjejen. Kallas inte sådana tjejer för något...???

Vilka var de andra trådarna (sillvertejp, ...)?

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag läste detta tillsammans med min flickvän. :D

Jag skrattade som fan, hon infann texten inte riktigt lika roande. :D

Men jag sa att detta stämmer och tänk på det om hon vill fortsätta dejta. Jag ger inte ifrån mig hojen, vänner, eller nåt annat som jag inte vill. Lite ryggrad skall man visa, från första träffen (eller efter att man fått henne i sängen). ;) Så störande när många polare ligger så långt under morgontofflan att de äter damm till morgonmål, lunch, middag och kvällsmål.

Kneedrag

Guest
OT : massa text

Alla kvinnor är inte sådana , men det jag undrar är varför du valde den kvinnan?! tendenserna att ändra på dig måste ju visat sig eller jag tycker det är ju något man kan luska fram ,testa lite innan man inleder ett långt förhållande och skaffar barn.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0