Myterna FRIHET och BRUDAR

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Nyckeln till lösningen heter vattentäta skott mellan ekonomier. Det ska fan inte vara ågon jävla kommunism...till var och en efter behov och från var och en efter jävla förmåga. Det ska vara till var och en efter det han / hon tjänat ihop. Labbarna bort från mina pengar ska det vara och passar det inte - där är dörren ! ;-)
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Nyckeln till lösningen heter vattentäta skott mellan ekonomier. Det ska fan inte vara ågon jävla kommunism...till var och en efter behov och från var och en efter jävla förmåga. Det ska vara till var och en efter det han / hon tjänat ihop. Labbarna bort från mina pengar ska det vara och passar det inte - där är dörren ! ;-)

min tant å jag har gemensam ekonomi, de är inga problem att åka hoj för det...
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
min tant å jag har gemensam ekonomi, de är inga problem att åka hoj för det...
Samma här. Inga problem alls...jag har två. Frugan tycker att dom e fina men lite läskiga.

Inget gnäll alls faktiskt. Det gäller helt enkel på att ha lite fingertoppskänsla
i valet av partner...;)
 

Ellex

Skånsk Wiking
Gick med
23 Apr 2009
Ort
skivarp
Hoj
En sån röd :)
Min fru har gått med på att pröjsa lånet (som står på henne) på min hoj nu när jag e a-lös å utan inkomst. Hon sa nåt om "så slipper jag höra gnället om att du inte har nån hoj", men försäkringen fick jag lösa själv.
 

schizophrana

Guest
Nyckeln till lösningen heter vattentäta skott mellan ekonomier. Det ska fan inte vara ågon jävla kommunism...till var och en efter behov och från var och en efter jävla förmåga. Det ska vara till var och en efter det han / hon tjänat ihop. Labbarna bort från mina pengar ska det vara och passar det inte - där är dörren ! ;-)



du gillar verkligen att utmärka dig själv som ballast i världen va? Även fast jag hajjar att du försöker vara en smula ironisk så lyser det rätt bra igenom, den där ålderskrisen du verkar gå/ha gått igenom.

MEN, jag är benägen att hålla med dig, man har delade utgifter på det man delar på, resten ska man göra va fan man vill med, man jobbar inte 40 timmar per vecka för någon annans skull. Det värsta jag vet är fruntimmer som ska försöka leka ekonomer med alla pengar och sitta och prioritera efter egen smak, känner ett antal som dumförklarar sina sambos genom att vägra honom egen ekonomi med motiveringen "det blir aldrig något klokt av annars"
Under kategorin "oklokt" går extrabyte olja på hojen eller ett depåstöd. Hon byter ju minsann aldrig olja annat än på servicen och depåstöd vad är det för trams, hojen har ju stöd att stå på.:död
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Nyckeln till lösningen heter vattentäta skott mellan ekonomier. Det ska fan inte vara ågon jävla kommunism...till var och en efter behov och från var och en efter jävla förmåga. Det ska vara till var och en efter det han / hon tjänat ihop. Labbarna bort från mina pengar ska det vara och passar det inte - där är dörren ! ;-)
Och skickar du henne/honom på dörren går sambolagen in, och hon/han får halva kungariket...
:näsblod
 

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
Vallentuna
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Herreminje vilken deprimerande tråd. :näsblod
Hoppas som fan att jag aldrig blir sådan (eller att jag träffar en snubbe som är sån). :gnissla
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Och skickar du henne/honom på dörren går sambolagen in, och hon/han får halva kungariket...
:näsblod

Knappast ..om man skriver rätt papper ...Det går att lösa. Problemet är att många går in helt jävla aningslösa och sedan gnäller...

du gillar verkligen att utmärka dig själv som ballast i världen va? Även fast jag hajjar att du försöker vara en smula ironisk så lyser det rätt bra igenom, den där ålderskrisen du verkar gå/ha gått igenom.

MEN, jag är benägen att hålla med dig, man har delade utgifter på det man delar på, resten ska man göra va fan man vill med, man jobbar inte 40 timmar per vecka för någon annans skull. Det värsta jag vet är fruntimmer som ska försöka leka ekonomer med alla pengar och sitta och prioritera efter egen smak, känner ett antal som dumförklarar sina sambos genom att vägra honom egen ekonomi med motiveringen "det blir aldrig något klokt av annars"
Under kategorin "oklokt" går extrabyte olja på hojen eller ett depåstöd. Hon byter ju minsann aldrig olja annat än på servicen och depåstöd vad är det för trams, hojen har ju stöd att stå på.:död

Efter 20 års äktenskap är det jag kallar för "verklighetskrisen"....At the end of tha day vet man att all bets are off och att båda parter strävar efter att roffa år sig. Jobbar man 60h vecka som jag ofta gör blir det inte acceptabelt att låta någon annan bestämma...än mindre åka snålsjkjuts.. Jag vet inte riktigt vad det har med kris att göra egentligen ..Det hela handlar i många fall om en livsstil. Extrem dykning, hojar..är inte bara en hobby utan något många lever för.

Tyvärr verkar det som om fler män än kvinnor ger sig hän sina passioner 100%.
 
Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Är inte nyckeln bara att respektera varandras största intresse?
Den enes intresse kanske kostar mer pengar, medans den andres kanske tar upp mer tid, vad väger då tyngst i ett förhållande?
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Whatever, städar inte kärringen undan efter sig spelar fan inget roll...
 

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Myrängen
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
Hur många riktiga män krävs det för att byta en glödlampa?

...inga. Låt kärringen diska i mörkret.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jaha carleson, du tror alltså att kvinnan inte använder underhåll till sitt skit...

Jag betalar inte själv men min bror gör (mer än försäkringskassan rekomenderar) och jag ser vart pengarna går. Vill man att barnet ska ha mer så kan man själv köpa kläder, göra roliga saker allternativt spara pengar på barnkonto. Senast jag var på besök hos mina brorsdöttrar så hängde en platt tv i mammans sovrum. Jag undrar vem pröjsade den????


..Och vad gjorde du i hennes sovrum:va
 

robbanh

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Ort
mölndal
Hoj
fireblade
Tyvärr verkar det som om fler män än kvinnor ger sig hän sina passioner 100%.


Kvinnor i allmänhet verkar inte ha några passioner eller intressen. Män åker hoj, jagar, fiskar, tränar mm mm. Hur många kvinnor över 30 håller på med en sport? Deras enda intresse verkar vara hemmet och familjen. Om dom inte var hemma så mycket så kanske mannen hade uppskattat hemmets lugna vrå mer och deltagit mer i de dagliga sysslorna?
 
  • Gilla
Reaktioner: tcg

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Kvinnor i allmänhet verkar inte ha några passioner eller intressen. Män åker hoj, jagar, fiskar, tränar mm mm. Hur många kvinnor över 30 håller på med en sport? Deras enda intresse verkar vara hemmet och familjen. Om dom inte var hemma så mycket så kanske mannen hade uppskattat hemmets lugna vrå mer och deltagit mer i de dagliga sysslorna?

Exactamundo. Därför tål många inte att "deras" män har intressen och passioner.

Många gubbs (yngre och äldre gubbs alltså) finner sig i kärringens svinerier och ultimatum. Det är fan helt jävla bisarrt det jag ibland ser. Be om lov för att köpa sig en torrdräkt för 30 (egna) tusen eller köpa lite kolfiberprylar till hojen ? Många av mina kompisar blir så skitnödiga varje gång en cool grej / upplevelse kommer på tal. Sticka över till Åland och dyka järnet bara över helgen..visst kostar mixen ett par tusen för en sån resa men hur mycket mer upplevelse är inte ett najs dyk på spännande vrak än en trist diskmaskin ?

Hur många ifrågasätter och utvärderar sin livsstil och sina livsval med jämna mellanrum..och hur många av de GÖR något åt saken när de känner att det inte riktigt är ok ??? Därför blir det så..ledsna killar som inte längre åker hoj, dyker djupt, bränner pengar på turbo kit till sin snöskoter och köper den bil de VERKLIGEN vill ha. Tråden är egentligen rätt representativ...vi är jävligt slöa och slappa vi killar egentligen...vi verkar gå med på vilket skit som helst bara för att vi inte orkar säga "far åt helvete kärring" utan säger "eeääähh..det där blir väl bra" trots att vi tycker att det är skit. Frågan är för VAD ? För en piece of ass ??

Lite som hos frisören ...när man är klar och missnöjd hör man sig själv säga.."aaa..det är bra..det är najs":tummenupp

Nä...här ska det inte säljas några hojar...eller skotrar...eller dykas lungnare...eller drickas mindre :tummenupp..kärring eller inte kärring, här ska det levas !
 
  • Gilla
Reaktioner: tcg

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
Piece of ass

Exactamundo. Därför tål många inte att "deras" män har intressen och passioner.

Jo det är nog fler tjejer som inte har intressen/hobbies jämfört med män.

Många gubbs... ...vi är jävligt slöa och slappa vi killar egentligen...vi verkar gå med på vilket skit som helst bara för att vi inte orkar säga "far åt helvete kärring" utan säger "eeääähh..det där blir väl bra" trots att vi tycker att det är skit. Frågan är för VAD ? För en piece of ass ??

De jag vet som beter sig så får ju inte något piece of ass av sina tjejer - hur mycket de än viker sig/toffliga de är. Vilket är helt logiskt. Hur skoj är det att vara med någon som e helt medgörlig? Rätta mig om jag har fel, men vill man ha piece of ass kan man ju inte krypa - inte så många tjejer som går igång på det.

Om man inte kan vara sig själv och tala för sina saker för att riskera att inte få till det - då har man nog tyvärr valt fel.

Lite som hos frisören ...när man är klar och missnöjd hör man sig själv säga.."aaa..det är bra..det är najs":tummenupp

Varför ska man finna sig i det. Bättre att säga vad som var fel, då kan ju frisören lära sig av det o få det rätt nästa gång. Folk är för rädda för att vara ärliga/ge konstruktiv kritik!
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Samma här. Inga problem alls...jag har två. Frugan tycker att dom e fina men lite läskiga.

Inget gnäll alls faktiskt. Det gäller helt enkel på att ha lite fingertoppskänsla
i valet av partner...;)

Två fruar? Då förstår jag att du får ha fingertoppskänsla i val av partner. ;) :banana
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top