Myterna FRIHET och BRUDAR

knabbjolf

Slipping into coma.
Gick med
21 Feb 2006
Ort
karlskrona
Hoj
sx525, sx450, tl1000s, dr800
Slajdade in av misstag o kunde inte låta bli läsa.

Lucius verkar ha rätt, skaffa kärring o livet e slut, kolla tjafset i alla komments efter, klockrent.
En sitter bekvämt på en hoj, två är obekvämt....
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Slajdade in av misstag o kunde inte låta bli läsa.

Lucius verkar ha rätt, skaffa kärring o livet e slut, kolla tjafset i alla komments efter, klockrent.
En sitter bekvämt på en hoj, två är obekvämt....

Kärring kan alltid dumpas !
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jepp. Men kvinnorna verkar ha svårt att bejaka min teori. Eller så är jag inte tillräckligt snygg, trevlig och belevad helt enkelt. :)
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Luft är bara en sak.

Du badar gratis i sjön, solar gratis vid sjön, sen finns det ju massa mer gratissaker som jag inte tänker nämna här. :slicka :D

Nice... Var ligger sjön ? Där alla Gratissakerna :slicka :D För, Du är väl där ?
*vill åka dit NU!*:banana

Ps

Kan man ställa hojen säkert där?

:)
 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
Klockren krönika över en mans liv! :tummenupp

Min fru är inte helt förtjust i motorcyklar (I varje rondell när hon sitter bakpå; "Oh my god!! Jag kommer att dööööö!!"), men är storsint nog att ge mig min frihet när hon ser att jag mår så bra av motorcykelkörningen.

Allt är inte bara tristess och rutin för bågeförarna, trots vårt boende i radhus, med Volvo kombi (en V40 T4; fruns bil :D) och djur. :tungan
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Nice... Var ligger sjön ? Där alla Gratissakerna :slicka :D För, Du är väl där ?
*vill åka dit NU!*:banana

Ps

Kan man ställa hojen säkert där?

:)

Det är inte EN sjö, hela stockholm är fullt av sjöar och hav. Ja, jag är där...det gäller bara att hitta mig. :yoparty

Lås fast den vid ett träd, lyktstolpe eller nåt annat hårt så är den väl säker...eller? :D
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
Det är inte EN sjö, hela stockholm är fullt av sjöar och hav. Ja, jag är där...det gäller bara att hitta mig. :yoparty

Lås fast den vid ett träd, lyktstolpe eller nåt annat hårt så är den väl säker...eller? :D


Tänkte bara om den låg omkring Kungsängen....Det vet man ju vilket klientel som bor därikring... (* en förort till Oslo )

:krama
 

Alter ego

Busgrabb
Gick med
15 Jul 2009
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
Monster 1100 -09
130841225938.gif
 

moddlaren

Guest
HAHAHA FI FEN vad sant.

Efter 2 10 åriga förhållande med kärring och barn så har jag nu mer särbo förhållande och bara den sista grabben boende hemma.
Hela trippel garaget fullt i leksaker.
INGEN kvinna kan få mej att ge upp hojarna just nu byggs en riktigt hårig motard 360cc 2T.

Medel ålders kris?? kanske

mvh
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
"Investering" ,Typ som en Bostadsrätt alltså... Lr en Aktie kanske...! :gnissla


Min fru tycker nog jag är helt pantad nu jag ligger (nej inte knullar) med datorn i soffan och har precis läst tråden för vilken gång vet jag inte och asgarvar.


På tal om investering.
En fd kollega sa till sin fru på en firmafest att hon var den bästa investeringen han nånsin gjort.

Hon sken upp som en sol och sa att han var världens underbaraste.
Varpå han svarade ja du är det enda som har gått upp!!!!

Oj vad arg hon blev.
 

sampan

Pengarna ska rulla!
Gick med
28 Mar 2010
Ort
Nybro
Hoj
sxv 550 -08 + PANIGALE!!
nice trådlyft ;)

meeen det mesta stämmer, även om jag inte kommit till det stadiet än.. men jag känner igen det mesta. skulle dock aldrig ge upp hojen för att HON vill det..
 

jonteronte

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Majorna
Hoj
nada
Nej fy fan,,, aldrig mer en kärring i mitt hem.. och alla jävlar i vårt gamla gemensamma umgänge tjatar konstant. har du träffat nån ny trevlig tjej än då jonas ponken.
Till och med exxet tjatar, vad bra om du träffar en ny trevlig kvinna,, bla bla.

Svara bara då till dom samtliga.. "Men jag har ju träffat en ny, jätte vacker och go, Aprilia heter hon och pratar bara när jag vrider om nyckeln" ;-))
 

M-tin

Medlem
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Nacka
Hoj
ZZR1400 & Gixxer K3 & Caferacer CB900f (1980)
Den där satt som en smäck!

Jodå visst finns det likheter, fru, 2 barn, Volvo etc.
Som tur är (för vem kan ni själva avgöra) så brukar det inte ordas så mycket om mitt mc åkande. Drar man ut, är det sista jag hör -Kör försiktigt!

Men jag vet inte hur många gånger man hört. -Jasså du kör hoj, vad säger frugan om det?
Ja, vad ska hon säga om det? Det är jag som kör, inte hon. (Samtidigt tänker man -MES!)

eller

På en klass reunion: -Kör du hoj!?! -Japp. Det gjorde du ju med, gör du inte det längre?
Nä, det är så farligt och det skulle bli ett jävla liv där hemma om jag skulle skaffa en nu när man har barn å allt. (Jaha, där hade vi en riktig MAN...)

Nä, vill man leva sitt liv som "Lilla Fridolf" så var så goda, men det är nog inget för mig.

Till en anna sak men ändå tycker jag det hör hit.
För ett par år sedan fick jag skit för att åkt till Uppsala å köpa något till hojen.
-Jaha, det är själva fan! När du ska ha något till hojen så går det bra att åka 7 mil enkel väg för att få det fixat samma dag. Men när jag ska ha något från IKEA så tar det evigheter fastän du jobbar i närheten!
Jaha ja, nu ska vi se, tänkte jag.
-There's a flipside to that coin. Skulle du åkt till Uppsala å köpt den där saken till min hoj?
-Du är för fan dum i huvet.
(Nä, jag fick inte ligga den kvällen...)
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Frihet är ett relativt begrepp beroende på situationen i livet.Brukar småle åt det belånade radhusgänget med sin lika belånade bil och lånade semesterresa och barn som minsann går på en (bättre) skola för att de ska lyckas smälta in i resterande grupp i kvarteret samt bland likasinnade vänner och bekanta där make och fru oftast som i en tandkrämsreklam samtidigt ler åt hela helvetet utåt som som om de verkligen var övertygade likt en hjärntvättad zombie att detta är livets mening.Yaik ... :)

Ge fan i min HOJ ... du trygga lagom svensk i din förortsvilla med ditt grillparty och tillknäppta flin över din egen fejkade tillvaro.YOU KNOW NOTHING ABOUT FREEDOM.

Lite ironi i lagom dos kan ju aldrig vara skadligt ... :)

 

adrian_vg

Gör vintrarna osäkra för bildrullarna!
Gick med
4 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 990 SMR, Honda NX650 Dominator, Suzuki DRZ400S
På en klass reunion: -Kör du hoj!?! -Japp. Det gjorde du ju med, gör du inte det längre?
Nä, det är så farligt och det skulle bli ett jävla liv där hemma om jag skulle skaffa en nu när man har barn å allt. (Jaha, där hade vi en riktig MAN...)

Det är ju ett val man gör. Varför skulle det vara mindre manligt att avstå hojen? Jag skulle vilja ha det till att det mer handlar om att man aldrig varit "riktig" motorcyklist om man väljer att prioritera barnen och familjen. Uppoffringar kommer i många former. Eller? :va
 

Tyborn

Död åt alla tomtar
Gick med
13 Mar 2009
Ort
Tomteskogen
Hoj
Honda CB1000R Husaberg fs 570 H-D Sportster Yamaha Wr450 "kawa 450 stulen"
Fy fan va bra tråd,:Bugar
kan inte minnas när jag skrattade så på SH:tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top