Den där satt som en smäck!
Jodå visst finns det likheter, fru, 2 barn, Volvo etc.
Som tur är (för vem kan ni själva avgöra) så brukar det inte ordas så mycket om mitt mc åkande. Drar man ut, är det sista jag hör -Kör försiktigt!
Men jag vet inte hur många gånger man hört. -Jasså du kör hoj, vad säger frugan om det?
Ja, vad ska hon säga om det? Det är jag som kör, inte hon. (Samtidigt tänker man -MES!)
eller
På en klass reunion: -Kör du hoj!?! -Japp. Det gjorde du ju med, gör du inte det längre?
Nä, det är så farligt och det skulle bli ett jävla liv där hemma om jag skulle skaffa en nu när man har barn å allt. (Jaha, där hade vi en riktig MAN...)
Nä, vill man leva sitt liv som "Lilla Fridolf" så var så goda, men det är nog inget för mig.
Till en anna sak men ändå tycker jag det hör hit.
För ett par år sedan fick jag skit för att åkt till Uppsala å köpa något till hojen.
-Jaha, det är själva fan! När du ska ha något till hojen så går det bra att åka 7 mil enkel väg för att få det fixat samma dag. Men när jag ska ha något från IKEA så tar det evigheter fastän du jobbar i närheten!
Jaha ja, nu ska vi se, tänkte jag.
-There's a flipside to that coin. Skulle du åkt till Uppsala å köpt den där saken till min hoj?
-Du är för fan dum i huvet.
(Nä, jag fick inte ligga den kvällen...)