När får man sparka av en backspegel?

stormis

Nonchalant, agressiv och Folkilsk
Gick med
9 Jan 2006
Ort
tokholm
Hoj
Miss April
don_tomazo skrev:
2113932 en stor BMW X5 med typ 300-mackor.
jag körde bogan nu i lördags ett par repor, tror det stod en svart sådandär vid gården som ligger vid femtiosträckan.. kompisen jag körde med blev f.ö. prejad av en gammal röd micra eller peugeut den dagen, han hamnade på en gräsmatta men undvek att klota iallafall..
 

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
ok här kommer mitt helt moraliska förslag. 1 - tjöp 1 fjäderbatong, 2- kardborra fast den i kåpan, 3 - tornerspel med backspegeln :hihi
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
ok här kommer mitt helt moraliska förslag. 1 - tjöp 1 fjäderbatong, 2- kardborra fast den i kåpan, 3 - tornerspel med backspegeln :hihi
Den dan jag blivit RIKTIGT sur ska jag bygga en variant av teleskopbatong men med en gammal cykel- eller motorsågskedja i. Dra den jäveln över taket på nån som varit nära att ta livet av mig så får han ett vackert minne av sin manöver i bilen :mad:

Wheelade ner igenom ett industriområde när en mötande gammal 740 avsiktligt styr över i min fil för att 'skrämmas' eller nåt. Han lyckades. Jag trodde jag skulle fronta med aset. Han hade jag gärna rappat över taket eller framrutan.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Och varför måste man ligga bakom en bil som sprätter grus, tuta på den och bli arg? Så att man ska kunna bli duschad i solarvätska och bli ännu argare? Så att man börjar spotta, fräsa och hytta med näven? Så att man till slut blir så arg att man börjar fundera på att sparka av backspeglar?

Ursäkta mig, men jag tycker att du betedde dig helpuckat. Det här känns som en solklart fall av prestigeförlust och sårad stolthet. Väx upp, släpp bilen och kör vidare. Det är ingen förlust.

Här på forumet hetsas det enormt mot bilster som gör minsta misstag och det ska sparkas av backspeglar, dörrar ska sparkas in, det ska tas regnummer så att man kan åka hem till folk mitt i natten och repa deras bilar, hojar ska beväpnas med fjäderbatonger (!!!), o s v. Det här med avsparkade backspeglar börjar bli som jeansvästar, en statussymbol. Varje hojåkare av rang ska ha minst en eller ett par avsparkade backspeglar på sin meritlista. Tongångarna här på forumet är emellanåt rent läskiga. Hade det varit barn eller tonåringar som diskuterat hade man kanske tänk "ja, ja, de växer också upp en dag", men nu är det ju vuxna som sitter här och diskuterar.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Den dan jag blivit RIKTIGT sur ska jag bygga en variant av teleskopbatong men med en gammal cykel- eller motorsågskedja i. Dra den jäveln över taket på nån som varit nära att ta livet av mig så får han ett vackert minne av sin manöver i bilen :mad:

Wheelade ner igenom ett industriområde när en mötande gammal 740 avsiktligt styr över i min fil för att 'skrämmas' eller nåt. Han lyckades. Jag trodde jag skulle fronta med aset. Han hade jag gärna rappat över taket eller framrutan.



förra året på onsdagskörningen här så va där en volvo vid en korsning som för varje hoj som åkte förbi jävlades genom att gasa på för att sen bromsa så de ser ut som han skulle köra ut framför.. o sen se han flina när man kör förbi gör ju att man kokar lite..
 

Hawk

#96 Supermoto
Gick med
9 Jun 2007
Ort
I mitt hus
Hoj
KTM 525 exc, 450 SMR
förra året på onsdagskörningen här så va där en volvo vid en korsning som för varje hoj som åkte förbi jävlades genom att gasa på för att sen bromsa så de ser ut som han skulle köra ut framför.. o sen se han flina när man kör förbi gör ju att man kokar lite..

En välmåttad sten i framrutan tar nog bort hans hånflin..
Provoserar man på det viset bör man vara medveten om konsekvensen utav det..
som man brukar säga I M H O!

Har tillåme jagat livet ur en moppe som skulle "skojja" med mig i en korsning..
gasade ut 1½ meter mot min bil..
kan säga om han hade träffat min babe hade ja vridit nacken av fjunet..
tvärnitade imellertid å satte efter honom.. bmw vs skruttmoppe.. bmw vann..
gav honom en verbal uppläxning så han va nära till lipen.. han fattade budskapet och skulle inte göra det igen.. tackar å bockar..
då bad ja om ursäkt om ja skrämde honom..

Dålig dag i livet.. Fel dag att reta upp mig..
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
En välmåttad sten i framrutan tar nog bort hans hånflin..
Provoserar man på det viset bör man vara medveten om konsekvensen utav det..
som man brukar säga I M H O!

Har tillåme jagat livet ur en moppe som skulle "skojja" med mig i en korsning..
gasade ut 1½ meter mot min bil..
kan säga om han hade träffat min babe hade ja vridit nacken av fjunet..
tvärnitade imellertid å satte efter honom.. bmw vs skruttmoppe.. bmw vann..
gav honom en verbal uppläxning så han va nära till lipen.. han fattade budskapet och skulle inte göra det igen.. tackar å bockar..
då bad ja om ursäkt om ja skrämde honom..

Dålig dag i livet.. Fel dag att reta upp mig..

Man ska vara snäll i trafiken! ;)

Sedan så undrar man ju om detta lyft av en 1.5 år gammal tråd är ett svepskäl för en massa hetssporrar att få dra sina senaste kettinghistorier.

/J
 

Frozt

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2006
Ort
Linköping
Hoj
Cbr 600!
Och varför måste man ligga bakom en bil som sprätter grus, tuta på den och bli arg? Så att man ska kunna bli duschad i solarvätska och bli ännu argare? Så att man börjar spotta, fräsa och hytta med näven? Så att man till slut blir så arg att man börjar fundera på att sparka av backspeglar?

Ursäkta mig, men jag tycker att du betedde dig helpuckat. Det här känns som en solklart fall av prestigeförlust och sårad stolthet. Väx upp, släpp bilen och kör vidare. Det är ingen förlust.

Här på forumet hetsas det enormt mot bilster som gör minsta misstag och det ska sparkas av backspeglar, dörrar ska sparkas in, det ska tas regnummer så att man kan åka hem till folk mitt i natten och repa deras bilar, hojar ska beväpnas med fjäderbatonger (!!!), o s v. Det här med avsparkade backspeglar börjar bli som jeansvästar, en statussymbol. Varje hojåkare av rang ska ha minst en eller ett par avsparkade backspeglar på sin meritlista. Tongångarna här på forumet är emellanåt rent läskiga. Hade det varit barn eller tonåringar som diskuterat hade man kanske tänk "ja, ja, de växer också upp en dag", men nu är det ju vuxna som sitter här och diskuterar.

Det där kan va ett av de bästa inläggen som någonsin plitats ner på sporthoj. Inge gnäll, ingen total frustration, bara ett konstaterande som stämmer väldigt bra.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Hade det varit barn eller tonåringar som diskuterat hade man kanske tänk "ja, ja, de växer också upp en dag", men nu är det ju vuxna som sitter här och diskuterar.
Äääsch, var nu inte så vuxet skinntorr.. Klart grappen ska få sparka spegel, verkar ju fullkomligt logiskt :va Självklart så gäller "håll avståndet" inte för de med färre än 3 hjul och kör man BMW får man skylla sig själv eftersom en BMW-förare aldrig tittar i backspegeln (och därför inga behöver). :tungan
:rolleyes: :rolleyes:
Följ efter på behagligt avstånd och när dunderklumpen förr eller senare stannar så prova verbal kommunikation. Det är ju ganska ovanligt idag, att folk pratar med varann. Verkar vara enklare att skriva en anmälan eller gnälla nån annan stans. Verkar på intet annat sätt än att man inte längre vet hur man gör...
 

samzon

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2006
Ort
åkersberga
Hoj
Triumph speed 4 +blue monster
Jag vet vem "Beemer" föraren är och kan säga att han verkligen vet hur man kör då han är rallyförare med licence.Han bor i området och är nog jäkligt trött på alla "Valentino rossis" som kör race på Bogan,så han hämnades nog bara på 1 av alla mc idioter som kör där. Inte för att jag tar hans parti men ni ska nog inte klaga på hans körförmåga :gnissla "krama varandra i trafiken" :pannkyss
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top