Q_Ball_Racing
Gasar hellre än bra
sitter här i hammocken och funderar lite.
när räknas man som motorcyklist???. t.ex jag räknar mig själv som motorcyklist (självklart) då jag kör mc så ofta jag kan och vart jag än ska och året runt. detta med att köra året runt vet jag att det ej är många som gör, men dom finns som gör detta.
motorcykeln är för mig både ett hobby fordon och ett nytto fordon. vilket gör att jag kombinerar nytta med nöje så att säga.
jag känner en hel del folk som kör/har mc. men dom kör ej speciellt ofta med sina motorcyklar. dom lever sina liv och kör till jobbet precis som vi andra, men istället för att ta mc till jobbet så väljer dom att ta bilen.... dom ska köra ner en sväng till kiosken och handla snus... dom tar bilen, osv osv... motorcykeln kör dom enbart på planerade tillfällen typ som onsdags turen på kvällen mellan 18.00-20.00 med den obligatoriska fika pausen... eller om dom kanske tar en tur en lördag då solen lyser och passar på att köra några timmar...
min fundering i detta är ju då att NÄR räknas man som motorcyklist??? om man kör mc typ en gång i veckan och då kanske bara 2-3 timmar och en del kör mer sällan än så, kan man då räkna sig som motorcyklist???. dom flesta lägger ner mer tid på t.ex fotbollsträning på en vecka. men man hör aldrig någon kalla sig för fotbolls spelare för det........
vad är det som gör att man trots att man gillar/älskar att köra mc väljer att sätta sig i en plåtlåda på 4 hjul när det är lika enkelt att sätta sig på hojen och köra till jobbet eller vart man nu ska????
varför väljer man att lägga dom pengarna man gör på motorcykel och utrustning (rätt dyr hobby faktiskt) för att sen bara låta hojen stå i garaget och stället ta upp plats i klädkammaren???.
att man har barn att skjutsa till dagis och skola och så vidare förstår jag, jag har själv 2 st barn på 5 och 8 år. men det finns tid och möjlighet att köra hojen mer istället för bil om ni tänker efter.
en del skyller på att det är krångligt att ta på sig alla kläder och ställ man ska ha. detta tror jag ej heller på. det tar ca 30 sekunder för mig att få på stället och då stressar jag ej heller. och då har jag ALLT på mig och klar att gå ut till hojen och bara dra på hjälmen och köra...
jag är säker på att det finns någon där ute som känner igen sig i antingen det ena eller det andra av det jag skrivit och jag hoppas att detta kan få någon att vakna till och tänka efter och välja motorcykeln framför bilen då det går så vi får se lite fler motorcyklister på våra vägar.
se mer folk som verkligen ÄR motorcyklister.
när räknas man som motorcyklist???. t.ex jag räknar mig själv som motorcyklist (självklart) då jag kör mc så ofta jag kan och vart jag än ska och året runt. detta med att köra året runt vet jag att det ej är många som gör, men dom finns som gör detta.
motorcykeln är för mig både ett hobby fordon och ett nytto fordon. vilket gör att jag kombinerar nytta med nöje så att säga.
jag känner en hel del folk som kör/har mc. men dom kör ej speciellt ofta med sina motorcyklar. dom lever sina liv och kör till jobbet precis som vi andra, men istället för att ta mc till jobbet så väljer dom att ta bilen.... dom ska köra ner en sväng till kiosken och handla snus... dom tar bilen, osv osv... motorcykeln kör dom enbart på planerade tillfällen typ som onsdags turen på kvällen mellan 18.00-20.00 med den obligatoriska fika pausen... eller om dom kanske tar en tur en lördag då solen lyser och passar på att köra några timmar...
min fundering i detta är ju då att NÄR räknas man som motorcyklist??? om man kör mc typ en gång i veckan och då kanske bara 2-3 timmar och en del kör mer sällan än så, kan man då räkna sig som motorcyklist???. dom flesta lägger ner mer tid på t.ex fotbollsträning på en vecka. men man hör aldrig någon kalla sig för fotbolls spelare för det........
vad är det som gör att man trots att man gillar/älskar att köra mc väljer att sätta sig i en plåtlåda på 4 hjul när det är lika enkelt att sätta sig på hojen och köra till jobbet eller vart man nu ska????
varför väljer man att lägga dom pengarna man gör på motorcykel och utrustning (rätt dyr hobby faktiskt) för att sen bara låta hojen stå i garaget och stället ta upp plats i klädkammaren???.
att man har barn att skjutsa till dagis och skola och så vidare förstår jag, jag har själv 2 st barn på 5 och 8 år. men det finns tid och möjlighet att köra hojen mer istället för bil om ni tänker efter.
en del skyller på att det är krångligt att ta på sig alla kläder och ställ man ska ha. detta tror jag ej heller på. det tar ca 30 sekunder för mig att få på stället och då stressar jag ej heller. och då har jag ALLT på mig och klar att gå ut till hojen och bara dra på hjälmen och köra...
jag är säker på att det finns någon där ute som känner igen sig i antingen det ena eller det andra av det jag skrivit och jag hoppas att detta kan få någon att vakna till och tänka efter och välja motorcykeln framför bilen då det går så vi får se lite fler motorcyklister på våra vägar.
se mer folk som verkligen ÄR motorcyklister.