Generellt kan man nog säga att vill man veta vad nästa grej är, så kan man kolla på BMW, de har det.
Förutom rätt image, men de kanske de kan ändra på nu med nya hojen...
Generellt kan man nog säga att vill man veta vad nästa grej är, så kan man kolla på BMW, de har det.
Se på fan.Nej det fins ingen regel som bromsar (lol) Volvo har det som standard
dvs. vid panikbroms blinkar broms-ljusen kraftigt och när farten understiger typ 5-10 km/h så går varningsblinkers på.
Mercedes har nåt liknande som vi kunnat läsa och säkert många fler bilmärken.
Hojarna kommer säkert snart med liknande system
Det låter ju som framtiden, men det lär inte bli något alls av den enkla anledningen att efterfrågan saknas. Vem vill betala mer för en sporthoj eller glidare som har mindre av allt det som gör de roliga att köra? Bara en väldigt liten grupp köpstarka entusiaster.
Elmopeder däremot, det låter vettigt i allas öron och aktionsradien är inte dyr att göra tillräckligt lång.
Men motorcyklar som säljs med glädje/spänning/äventyr som främsta argument kommer ha förbränningsmotorer även i framtiden.
Så tror jag.
Du har nog rätt, eldriften kommer verkligen inte utvecklas speciellt mycket trots att resten av vår fordonsflotta går mot eldrift
Och vilken del av fordonsflottan har blivit eldriven hittils? Golfbilarna?
Ubåtar.
Jag tror att vi kommer att se ett stort genomslag av elektonisk fjädring/stötdämpning i framtiden.
Det tror jag också kommer att slå igenom.
Sen så vore det trevligt att se någon göra en direktinsprutad tvåtaktare likt Evinrude E-Tech / Rotax E-Tec.
Det är nog tyvärr inte så troligt, men desto roligare om det blir av!
Jag skulle vilja ha en IAF!
Jag skulle vilja ha elektronisk upp/nedfällning av stödet, speciellt eftersom min nedfällarpinne har gått av.
Vet du om det är hådrare krav på avagasrening för motorcycklar än för båtar?
Det är väl förmodligen inga krav alls på båtar/snöskotrar
Tillverkarna själva däremot gör vad dom kan.
Du har nog rätt, vi bikers får fortsätta drömma. Rotax E-tec 800 trippel vore ju
Köp en hyfsat modern hoj med skuren motor/fräsh växellåda och ta fram vinkelslipen.
Kapa bort den feltändande delen framför växellådan och pussla ihop med din favoritmotor, en trippel blir nog för bred....
Diesel-elektriska, Sterling-elektriska eller helte enkelt Atomkraftselektriska, ja.
Men jag förutsatte att vi pratade konstant batteridrift.
För inte fan bygger man en hoj med bensin/dieselmotor som drar en generator som sedan driver en elmotor.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|